Bekijk volle/desktop versie : Jihad

26-05-2003, 22:29
salaam beste mensen

ik had een vraag aan jullie wat jullie PERSOONLIJK onder het begrip jihad verstaan...hoe interpreteren jullie dit voor jullie zelf dit verschijnsel...voor mij persoonlijk is de jihad een innerlijke (in me gedachte,geweten,karakter) strijd tussen goed en kwaad...ik zie het zelf niet als een strijd van wapens en geweld...omdat ik niet in geweld en wapens geloof

dus hoe zien jullie dit?

26-05-2003, 22:52

Citaat:
Origineel gepost door chaba_sanaa
ehm ik zie het als een bevel die ALLAH aan ons heeft gegeven die we moeten uitvoeren wanneer die van toepassing komt
zoals nu in palestina dat is gewoon iets waar de hele islamitishe gemeenschap voor moet vechten
maar zo als iedereen ziet niet iedereen is zo te zien in staat om de jihad uit te voelen
en de gene die het voeren doen het met een intentie en dat is IN DE NAAM VAN ALLAH

ik en me mede moslims zullen inshallah in de toekomst ons voor de jihad voorbereiden

want zou als ALLAH heeft geopenbaardt: de dag des oordeels zal pas komen als de moslims tegen de joden hebben gevochten en die strijd zal door de moslims gewonnen worden

ik persoonlijk zou het heel snel willen meemaken
want deze wereld gaat echt de verkeerde weg op!!!

moehim ik hoop dat je wat aan me antwoordt hebt

ma3salaama
dus je ziet het als een oorlog van wij tegen HUN....ik zie het althans niet zo....ik vind dat ieder individu zn "eigen jihad" heeft...zn innerlijke strijd pas als op dat "vlak" je zelf onder controle hebt...kun je je pas de jihad buiten je eigen innerlijke beleving uitten ...dat is mijn mening

28-05-2003, 13:12
selemhalikum broeders en zusters

wat versta jij onder jihad chaba_sanaa en alstublief niet zo lange verhaal als je wilt

zeg alleen wat jij daaronder versta volgens mij typ je zonder kennis of misschien heb ik het fout.

28-05-2003, 16:42
Jihad is niet alleen het strijden met wapens e.d. chaba_sanaa..

er zijn 2 soorten jihad: de grote jihad en de kleine jihad..

de grote jihad (jihad anafs) is waar we dagelijks tegen vechten, namelijk tegen onze eigen ego, de influisteringen van de shaitan (a3oudi billah) en de verlangens die we hebben in deze wereld..

de kleine jihad, dat is wat veel mensen zien als de "enige" jihad, nl de heilige oorlog voeren..

moge Allah ons behoeden...

29-05-2003, 11:44

salaam aleikoem

lees deze site misschien heb je er wat aan broeder :http://www.moslim.org/islam/djihaad.htm

as-salamoe aleikoem