Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft dit probleempje ook



08-05-2006, 17:07
Ik verspeel elke zaterdag opzoek naar leuke geschikte wel bedekte kleding. Jullie weten allemaal dat het best wel moeilijk is. Ik ga zowat elke winkel af zara, h&m, c&a, vera moda, v&d m&s en noem het maar op. En dat allemaal zodat ik er best wel leuk uit zie als jonge moeder.Nou laatst was ik bij me schoonmoeder en ik kwam binnen en de buurvrouw was daar ik had een linnenbroek aan met daarboven een tuniekje met een body met mouwtjes geen jas toen ik binnen kwam kwam die buurvrouw achter me staan kneep me in me billen en zei toen schaam je niet? met zo lachende toon. Ik zei schamen waarvoor en toen zei ze waarom trek je geen lange kleding aan zo'n soepjurk bedoelt ze terwijl mijn kleding helemaal niet strak is maar gewoontjes ik draag ook een hoofddoek en daar probeer ik me kleding bij te combineren en toch krijg ik steeds kritiek. Ook bij me schoonzussen ik doe veel moeite om iets bedekts te zoeken en dan nog kijken ze me afkeurend van top tot teen aan.

08-05-2006, 17:13



Citaat door MiXeD:
Ik verspeel elke zaterdag opzoek naar leuke geschikte wel bedekte kleding. Jullie weten allemaal dat het best wel moeilijk is. Ik ga zowat elke winkel af zara, h&m, c&a, vera moda, v&d m&s en noem het maar op. En dat allemaal zodat ik er best wel leuk uit zie als jonge moeder.Nou laatst was ik bij me schoonmoeder en ik kwam binnen en de buurvrouw was daar ik had een linnenbroek aan met daarboven een tuniekje met een body met mouwtjes geen jas toen ik binnen kwam kwam die buurvrouw achter me staan kneep me in me billen en zei toen schaam je niet? met zo lachende toon. Ik zei schamen waarvoor en toen zei ze waarom trek je geen lange kleding aan zo'n soepjurk bedoelt ze terwijl mijn kleding helemaal niet strak is maar gewoontjes ik draag ook een hoofddoek en daar probeer ik me kleding bij te combineren en toch krijg ik steeds kritiek. Ook bij me schoonzussen ik doe veel moeite om iets bedekts te zoeken en dan nog kijken ze me afkeurend van top tot teen aan.
kleed je lekker hoe jij je wilt zolang het mastour is moet je je niet druk maken en al helemaal niet om wat de buurvrouw van je vind!
je had tegen dr moeten zeggen schaam jij je omdat je aan mijn aura zit.

08-05-2006, 17:15
als jij vind dat je prima gekleed bent is dat genoeg.. wat kan jouw de rest schelen, is jaloezie... gewoon ene oor in andere er weer uit..

ik kan daar zo slecht tegen, doe gewoon je ding..!!

xx

08-05-2006, 17:16

Citaat door laila00:
kleed je lekker hoe jij je wilt zolang het mastour is moet je je niet druk maken en al helemaal niet om wat de buurvrouw van je vind!
je had tegen dr moeten zeggen schaam jij je omdat je aan mijn aura zit.
je hebt wel gelijk jammer dat ik daar niet aan had gedacht dan kon ik dat meteen tegen haar zeggen.

08-05-2006, 17:20



Citaat door mother_to_be:
als jij vind dat je prima gekleed bent is dat genoeg.. wat kan jouw de rest schelen, is jaloezie... gewoon ene oor in andere er weer uit..

ik kan daar zo slecht tegen, doe gewoon je ding..!!

xx
Ik weet dat ik me niet echt volgens de islam kleed zoals het echt hoort maar ik ben wel bedekt. ze geven me het gevoel dat ik me schamen

08-05-2006, 17:22

Citaat door MiXeD:
Ik verspeel elke zaterdag opzoek naar leuke geschikte wel bedekte kleding. Jullie weten allemaal dat het best wel moeilijk is. Ik ga zowat elke winkel af zara, h&m, c&a, vera moda, v&d m&s en noem het maar op. En dat allemaal zodat ik er best wel leuk uit zie als jonge moeder.Nou laatst was ik bij me schoonmoeder en ik kwam binnen en de buurvrouw was daar ik had een linnenbroek aan met daarboven een tuniekje met een body met mouwtjes geen jas toen ik binnen kwam kwam die buurvrouw achter me staan kneep me in me billen en zei toen schaam je niet? met zo lachende toon. Ik zei schamen waarvoor en toen zei ze waarom trek je geen lange kleding aan zo'n soepjurk bedoelt ze terwijl mijn kleding helemaal niet strak is maar gewoontjes ik draag ook een hoofddoek en daar probeer ik me kleding bij te combineren en toch krijg ik steeds kritiek. Ook bij me schoonzussen ik doe veel moeite om iets bedekts te zoeken en dan nog kijken ze me afkeurend van top tot teen aan.
wat erg voor je.....

trek het je niet aan, als je bedekt gekleed loopt volgens de voorschriften dan ben je in orde voor ALLAH SWT en kan niemand jou bekritiseren.
Als ik mij houdt aan de kledingvoorschriften en mijn man zegt ook niets over mijn kledij, waarom zou ik me dan iets moeten aantrekken van wat de anderen zeggen?

maar ik ken zo'n mensen die altijd kritiek willen geven, daar baal ik ook zo van, wat je ook aandoet, ze vinden steeds iets nieuws om kritiek op te geven. Als ik bij zo'n mensen langs ga doe ik een djellaba over mijn kleding en zo laten ze mij met rust.

08-05-2006, 17:24

Citaat door MiXeD:
Ik weet dat ik me niet echt volgens de islam kleed zoals het echt hoort maar ik ben wel bedekt. ze geven me het gevoel dat ik me schamen
zij moeten zich schamen dat ze jouw telkens keuren..
je bent volwassen, geen klein kind.. aah joh laat ze maar lekker... gewoon blijven lachen..


08-05-2006, 23:00
up

gewoon laten gaan. Meestal is het jaloezie dat jij wel in zulke kleding past. En alleen al in je kont knijpen is dom laat staan wat ze denkt. Het moet wel in evenwicht blijven, gedoeld op haar reactie.

08-05-2006, 23:08
Echt sorry hoor typisch marokkaanse vrouwen. JALOERS! Bah. En dan nog vragen of jij je niet schaamt, terwijl zij ongegeneerd aan je kont zit.

Het liefst ziet ze je erbij lopen als een zigeunerin,met lange rokken en laag over laag.

Nou je hebt met niemand wat van doen behalve je gezin en allah swt, dus ik zou me kleden waar ik me goed bij voel en niet wat zo'n leeghoofd denkt.
Wat voegt zij voor meerwaarde met haar advies aan Jouw leven.
Denk niet dat zij zich wat van jou adviezen zal aantrekken, hoe goed ook bedoelt.

09-05-2006, 11:40

Citaat door mother_to_be:
als jij vind dat je prima gekleed bent is dat genoeg.. wat kan jouw de rest schelen, is jaloezie... gewoon ene oor in andere er weer uit..

ik kan daar zo slecht tegen, doe gewoon je ding..!!

xx
Je haalt me de woorden uit de mond. Je ziet er waarschijnlijk leuk uit wat zij niet kunnen hebben.

Doe je ding meid!

09-05-2006, 12:49

Citaat door MiXeD:
Ik verspeel elke zaterdag opzoek naar leuke geschikte wel bedekte kleding. Jullie weten allemaal dat het best wel moeilijk is. Ik ga zowat elke winkel af zara, h&m, c&a, vera moda, v&d m&s en noem het maar op. En dat allemaal zodat ik er best wel leuk uit zie als jonge moeder.Nou laatst was ik bij me schoonmoeder en ik kwam binnen en de buurvrouw was daar ik had een linnenbroek aan met daarboven een tuniekje met een body met mouwtjes geen jas toen ik binnen kwam kwam die buurvrouw achter me staan kneep me in me billen en zei toen schaam je niet? met zo lachende toon. Ik zei schamen waarvoor en toen zei ze waarom trek je geen lange kleding aan zo'n soepjurk bedoelt ze terwijl mijn kleding helemaal niet strak is maar gewoontjes ik draag ook een hoofddoek en daar probeer ik me kleding bij te combineren en toch krijg ik steeds kritiek. Ook bij me schoonzussen ik doe veel moeite om iets bedekts te zoeken en dan nog kijken ze me afkeurend van top tot teen aan.
Maar weet je wat het is meid ik kan ook moeilijk bedekte kleding vinden in NL voor al voor de zomer. Ik ga Insha Allah in Casablanca kijken daar hebben ze leuke winkels voor Hijaabdraagsters

09-05-2006, 13:03
IK zou zeggen als eerste trek je niks aan van mensen ...ik heb vaak ook moeite met kleding maar weet ze altijd wel te vinden alhamdolilah. I won't stop till i drop..ik kan niet zonder lege handen naar huis. Wat ik jou adviseer is goed te zoeken bij de H&m daar hebben ze altijd wel wat, vero moda ook. Bij WE hebben ze ook wel leuke kleren dat bedekt is. Wat leuk te combineren is een simpel truitjes bij de H&M 10,-(ze zijn er in alle kleuren) die goed te combineren zijn, een simpele rok 25,- ook goed te combineren als je het vlak houdt zoals bijv zwart of wit, rood etc blazer (30,- afgeprijst 15,- ) en leuke platte schoentjes. Wat je ook kunt doen (wat ik persoonlijk niet draag maar als tip) witte linnenbroeken bij de h&m met een dun vest en zo een zomer jurkje onder die vest helemaal niks aan doen lekker koel.