Bekijk volle/desktop versie : wie gaan er naar het paradijs



Pagina's : [1] 2 3

26-05-2003, 20:08
salaam ou3laikoem beste broerders en zusters ik heb een vraagje en zou het graag aan jullie willen vragen als iemand het weet.


mijn vraag is:

de christenen en de joden hun geloven ook in hun geloof maar elhamdoelilah ik ben een moslim eb geloof in allah(sws).
maar mijn vraag is nou gaan de christenen en de joden ook naar het paradijs of gaan ze alleemala naar de hel dat begrijp ik niet.

ik had ooit gehoord van iemand dat de christenen een bepaalde groep wel naar de paradijs zal gaan maar lahoe a3lam ik wete het niet en ik hoop inchalah dat iemand mij hierop antwoord kan geven.


ma3asalama

maryam

26-05-2003, 20:24


salaam zuster,
inderdaad meid dat vraag ik me steeds ook af ik bedoel de christenen die geloof eigenlijk ook in jesus en hebben ook maar 1 god ik vraag me ook af of zij in het paradijs zullen belanden of niet

samira

27-05-2003, 21:45
Salaam wha haleikom,

Je stelt een zeer goede vraag wat ik me ook eigenlijk afvraag, ik zal het wel aan mijn moeder vragen..want we weten ook dat MARIA en JEZUS zich nu in het paradijs bevinden (vrede zij met hen), maar dat was omdat de islam nog niet bestond.

27-05-2003, 22:41
Ik weet niet of dit klopt wat ik nu ga zeggen, maar moge ALLAH mij vergeven als het niet zo is. Ik volg een cursus en de laatste les werd er verteld dat er is overgeleverd dat :

- van de 71 groepen Joden er 70 naar de hel gaan en 1 naar de hemel
- van de 72 groepen Christenen er 71 naar de hel gaan en 1 naar de hemel
- van de 73 groepen Moslims er 72 naar de hel gaan en 1 naar de hemel

Nogmaal ik weet dit niet zeker. Daarom is ILM belangrijk, mijn broeders en zusters. Ik zal hier nog achterna gaan om het te bestuderen.
Maar nogmaals broeders en zusters neem niet alles blindelings aan wat je hoort over de islaam. Er moet eerst bewijs zijn en uit welke bronnen het komt. En jammer genoeg het ik over dit onderwerp geen tijd gehad om de bron te vragen, maar dat zal ik als nog doen Inshaallah.

27-05-2003, 22:44



Citaat:
Origineel gepost door LijpeRapsteR
salaam ou3laikoem beste broerders en zusters ik heb een vraagje en zou het graag aan jullie willen vragen als iemand het weet.


mijn vraag is:

de christenen en de joden hun geloven ook in hun geloof maar elhamdoelilah ik ben een moslim eb geloof in allah(sws).
maar mijn vraag is nou gaan de christenen en de joden ook naar het paradijs of gaan ze alleemala naar de hel dat begrijp ik niet.

ik had ooit gehoord van iemand dat de christenen een bepaalde groep wel naar de paradijs zal gaan maar lahoe a3lam ik wete het niet en ik hoop inchalah dat iemand mij hierop antwoord kan geven.


ma3asalama

maryam
assalam

de de joden en de christenen die voor de islam hebben geleerd gaan naar het paradijs.
de islam is de volmaking van de relegie.
dus de echte christenen en echte joden zijn na het openbaring van de koran moslims geworden.
die christenen en joden van nu leven met valse boeken.

volgens de islam zijn gaan allemaal naar de hel behave hun kindje tot de puberteit.

wat men zegt dat er joden van nu zouden zijn die naar de paradijs zouden gaan klopt niet.

27-05-2003, 22:47
Mag ik vragen uit welke bron je dit hebt broeder ?

27-05-2003, 22:51
ik heb de uitleg van de koran gelezen, moukhtassar bnou kathir


het is ook de basis van de islam om te weten dat de islam de eerdere relegies van Allah ongeldige heeft verklaard.

als jij aan imam vraagt krijg jij ook hetzelfde aantwoord.

wat jij zei in niet onwaar, maar het geld voor joden en christenen die hebben geleefd voor de islam

27-05-2003, 22:59
tamsammania

als jij tijd heeft kan jij ook in de koran kijken naar al ma2ida ( tafel) soera 15 en 16.

wil jij die 2 soeras hier plaatsen aub, dan hebben jullie een beetje houvast

27-05-2003, 23:01
de bewijzen staan overal

boek fikh assounna van sayyid aljaza2iri pagina 21

27-05-2003, 23:01
Ik wil nog 1 ding meededelen broeder, een imam is niet altijd hetzelfde als een geleerde. Daarmee beoordeel ik niemand. Maar er zijn een aantal imams die onzin uitkramen ( moge ALLAH hun vergeven) en sommige mensen nemen dingen die imams zeggen blindelings aan. terwijl wat de imam soms zegt niet gebaseerd is op een feit, maar op mening.

Een voorbeeld daarvan is dat een imam zegt laat jullie dochters niet in supermarkten werken. Dat kan ik niet in de koran terugvinden of in welke andere betrouwbare bron dan ook. Hat was een mening, maar mensen die geen ILM hebben nemen dat blindelings aan. Dat vind ik wel jammer. Moge ALLAH ons leiden.

27-05-2003, 23:06

Citaat:
Origineel gepost door temsemenia
Ik wil nog 1 ding meededelen broeder, een imam is niet altijd hetzelfde als een geleerde. Daarmee beoordeel ik niemand. Maar er zijn een aantal imams die onzin uitkramen ( moge ALLAH hun vergeven) en sommige mensen nemen dingen die imams zeggen blindelings aan. terwijl wat de imam soms zegt niet gebaseerd is op een feit, maar op mening.

.
zal ik wat tegen je zeggen.

dat is basis van de islam, iedereen weet het antwoord.
zoals alcohool zeg maar, iedereen weet dat het haram is.

dus om te leren is het beter om naar mensen met kennis te luisteren, en als jij een onzin hoort, kan jij het in boeken uitzoeken of aan anderen vragen.

over dit:
Een voorbeeld daarvan is dat een imam zegt laat jullie dochters niet in supermarkten werken. Dat kan ik niet in de koran terugvinden of in welke andere betrouwbare bron dan ook. Hat was een mening, maar mensen die geen ILM hebben nemen dat blindelings aan. Dat vind ik wel jammer. Moge ALLAH ons leiden

dat soort imams zijn bekend, ze zeggen ook dat de meeste grote geleerden koffars zijn, dus niet naar hun luisteren, dat zijn 2 of 3 in hele nl

27-05-2003, 23:16
Broeder hier zet ik de 2 soera s neer.

AL MA'IDAH (de tafel) 15 16

O lieden van de schrift! Waarlijk, Onze Boodschapper is tot jullie gekomen; hij heeft jullie veel duidelijk gemaakt van wat jullie van de Schrift verborgen, en hij heeft jullie veel kwijtgescholden. Waarlijk, er is van ALLAH een Licht (de Profeet) en een duidelijke boek (de Koran) tot jullie gekomen.

Allah leidt hen ermee die Zijn welbehagen zoeken naar wegen van vrede en Hij brengt hen vanuit de duisternissen naar het Licht, met Zijn verlof, en Hij leidt hen naar een recht pad.

Moge ALLAH mij vergeven als ik een typfout heb gemaakt.

27-05-2003, 23:17


Ik kan je geen ongelijk geven broeder. Maar toch zijn er mensen die het wel blindelings aannemen. Moge ALLAH hen vergeven.

28-05-2003, 10:20

Citaat:
Origineel gepost door temsemenia
Broeder hier zet ik de 2 soera s neer.

AL MA'IDAH (de tafel) 15 16

O lieden van de schrift! Waarlijk, Onze Boodschapper is tot jullie gekomen; hij heeft jullie veel duidelijk gemaakt van wat jullie van de Schrift verborgen, en hij heeft jullie veel kwijtgescholden. Waarlijk, er is van ALLAH een Licht (de Profeet) en een duidelijke boek (de Koran) tot jullie gekomen.

Allah leidt hen ermee die Zijn welbehagen zoeken naar wegen van vrede en Hij brengt hen vanuit de duisternissen naar het Licht, met Zijn verlof, en Hij leidt hen naar een recht pad.

Moge ALLAH mij vergeven als ik een typfout heb gemaakt.
mog Allah je belonen

28-05-2003, 12:10
salam

let op

german is geen moslim,( dat zei hij zelf)

hij gelooft niet in wat de profeet zegt.

die aya die hij plaatst kwam voor de aya die temsamania plaatste

Pagina's : [1] 2 3