Bekijk volle/desktop versie : Help



08-05-2006, 10:33
beste mensen
ik ben een moeder van 26 jaar...
voor dat ik ging trouwen was ik een slecht mens..ik droeg geen hijab ik deed alles wat god ons verboden had
ik dacht niet aan wat god ons verboden had...ik heb dingen gedaan waar ik nu dagelijks spijt van heb..ik bid op dit moment maar ik schaam me zo als ik bid dat ik denk hoe durf ik god nog aan te spreken ..hoe durf mijn gezicht nu naar god te keren na alles wat ik gedaan heb ..ik heb het gevoel dat god mij nooit zal vergeven na alles
ik ben depressief goeworden en angstig ik slik medicijnen tegen depressies en angsten .maar ik weet waar dat door komt
het komt gewoon door de spijt en alles wat ik heb gedaan...ik ben bang zo bang dat god mij niet vergeeft
het voelt alsof ik niet meer bij de moslims hoor
ik ben zo bang dat god mij niet vergeeft

heeft iemand hetzelfde of alleen ik?

08-05-2006, 10:40


“ O jullie die geloven, wendt jullie tot Allah in oprecht berouw, hopelijk zal jullie Heer jullie zonden uitwissen en jullie Tuinen doen binnengaan, waar onderdoor rivieren stromen......”(Koran 66: 8)

“ Voorwaar, Allah aanvaardt slechts het berouw van degenen die uit onwetendheid het kwade doen en daarna spoedig berouw tonen. Zij zijn degenen van wie Allah het berouw aanvaardt en Allah is Alwetend, Alwijs”. Maar er is geen aanvaarding van berouw voor hen, die het kwade doen, totdat de dood hen nabij is, (en dan) zegt: Voorwaar nu heb ik berouw. En ook niet voor hen die sterven, terwijl zij ongelovig zijn. Zij zijn degenen voor wie Wij een pijnlijke bestraffing voorbereid hebben”.(Koran 4: 17-18)


Allah is de Aanvaarder van berouw en houdt van dit aan zijn dienaren te schenken. Hij zegt: “En wie kwaad doet of zichzelf onrecht aandoet en daarna Allah om vergeving vraagt zal vinden dat Allah Vergevensgezind, Meest Barmhartig is”. (Koran 4:110)


Onze geliefde Profeet (vzmh) heeft, zoals vermeld o.a. door Buchari en Muslim, gezegd:


“Voorwaar, Allah’s vreugde over het berouw van Zijn dienaar is groter dan de vreugde van een man met zijn rijdier, dat zijn proviand draagt, in een onherbergzame streek stopt om uit te rusten en vervolgens in slaap valt, die als hij wakker wordt, bemerkt dat zijn rijdier met alle proviand verdwenen is, zodat hij er koortsachtig naar op zoek gaat, totdat hij er hongerig, dorstig en uitgeput van raakt, die bij zichzelf zegt: laat ik maar teruggaan naar de plaats waar ik ging uitrusten en gaan slapen tot ik sterf. Die, als hij zijn hoofd op zijn arm legt om te gaan slapen, plotseling zijn rijdier voor zich ziet staan met alle proviand bij zich. Allah’s vreugde over het berouw van Zijn dienaar is groter dan de vreugde van die man over het terugvinden van zijn rijdier en proviand”.

“ Allah, de Verhevene, heeft gezegd: O, kind van Adam...Zolang je tot Mij bidt en zolang je smeekt, zal Ik je, wat je ook gedaan mag hebben, zonder meer vergeven. O, kind van Adam...Al zou je met zoveel zonden aankomen dat je er nagenoeg de gehele aarde mee kan vullen, zonder naast Mij iemand te dienen, dan zal Ik je een vergeving van gelijke omvang schenken”.

(Overgeleverd door Tirmidi, die gezegd heeft dat het een goede en betrouwbare hadith is)

08-05-2006, 10:44
Abdoellah ibn 'Oemar zei: "We telden in één enkele zitting de boodschapper van Allah honderd keer zeggend,": "Rabbie ghfierle wa toeb 'alayya iennaka anta ttawwaaboe l-ghafoer." - (Mijn Heer, vergeef me en aanvaard mijn berouw, voorzeker U bent de Aanvaarder der Berouw, Vergevingsgezind.) [Ah'mad, Aboe Daawoed, Ibn Maadjah]

"Allah, de Verhevene en Glorierijke, steekt Zijn Hand uit gedurende de nacht, zodat de mensen berouwen voor de fout gemaakt van dageraad tot schemering. En Hij steekt Zijn Hand uit gedurende de dag, zodat de mensen mogen berouwen voor de fout gemaakt van schemering tot dageraad. (Hij zal berouw accepteren) voordat de zon vanuit het westen opkomt (voor de Dag des Oordeels)." [Moesliem]


08-05-2006, 10:58
Doe'a

Ya Allah, ik smeek U om ons te vergeven voor de dagen dat wij U vergeten zijn en de dagen dat wij niet aan U gedacht hebben. Ya Allah, ik smeek U om ons te vergeven alle verdriet die wij onze broeders en zusters in het geloof hebben aangedaan, en al datgene wat dat met zich meebrengt. Ya Allah, ik smeek U om ons te vergeven voor de keren dat wij het wereldse genot en plezier hebben verkozen boven Uw tevredenheid. Ya Allah, ik smeek U om ons te vergeven voor de zoveelste keer dat wij naar de influisteringen van shaytan hebben geluisterd.


Ya Rabbil Aalamien, laat het niet gebeuren dat de zwarte vlekken onze harten zullen bedekken, maar reinig onze hart zoals een witte doek van vlekken wordt gereinigd. Ya Rabbil Aalamien, laat het niet gebeuren dat door de opgestapelde zonden ons hart nog harder dan steen worden zal, maar laat het verzacht worden door middel van berouw. Ya Rabbil Aalamien, laat onze ogen niet gevuld worden met tranen wanhoop op Uw genade, maar laat ze vloeien omwille van de vrees en liefde voor voor U. Ya Rabbil Aalamien, laat ons hart niet in stukjes gebroken worden doordat we nog steeds in het verleden leven, maar verbindt ons hart met het Hiernamaals opdat wij daarvoor zullen werken.

Allahumma, doe er ons aan denken dat we iedere dag zeventig malen om vergeving vragen opdat wij rein Uw paradijs betreden mogen. Allahumma, doe er ons aan denken om onze kostbare tijd te vullen met goede daden, opdat wij niet op de Dag des Oordeels met spijt onszelf zullen beklagen. Allahumma, doe er ons aan denken om vergeving te vragen bij degenen aan wie we onrecht hebben aangedaan, zodat we op Yawma-al-Qiyamma niet tot hen zullen behoren, die dan failliet en verloren zijn. Allahumma, doe er ons aan denken om berouw te tonen na iedere fout die we maken, want U houd van degenen die berouw tonen.

Zeg: "O mijn dienaren die tegen u zelf buitensporig zijt geweest, wanhoopt niet aan de barmhartigheid van Allah, voorzeker Allah vergeeft alle zonden, waarlijk, Hij is de Vergevensgezinde, de Genadevolle (Qor'aan Surah Az-Zomar (39) aayah 53)

08-05-2006, 12:22



Citaat door arabesk26:
beste mensen
ik ben een moeder van 26 jaar...
voor dat ik ging trouwen was ik een slecht mens..ik droeg geen hijab ik deed alles wat god ons verboden had
ik dacht niet aan wat god ons verboden had...ik heb dingen gedaan waar ik nu dagelijks spijt van heb..ik bid op dit moment maar ik schaam me zo als ik bid dat ik denk hoe durf ik god nog aan te spreken ..hoe durf mijn gezicht nu naar god te keren na alles wat ik gedaan heb ..ik heb het gevoel dat god mij nooit zal vergeven na alles
ik ben depressief goeworden en angstig ik slik medicijnen tegen depressies en angsten .maar ik weet waar dat door komt
het komt gewoon door de spijt en alles wat ik heb gedaan...ik ben bang zo bang dat god mij niet vergeeft
het voelt alsof ik niet meer bij de moslims hoor
ik ben zo bang dat god mij niet vergeeft

heeft iemand hetzelfde of alleen ik?
Salaam a3laikoum wa Rahmatullah wa Barakatuh,

Beste zuster,

Allereerst wil ik jou vertellen dat wanneer je een zonde begaan hebt, dit niet aan mensen te verkondigen, omdat dit tussen Allah SWT en jou is.
Je keert je tot Allah SWT en toont berouw en zorg dat je niet terugvalt in dezelfde zonde.

Je moet niet denken dat Allah je niet zal vergeven, want Allah SWT is de
Barmhartige, de Genadevolle en de Vergevensgezinde.
Als je oprecht berouw toont, dan zal Allah SWT je vergeven, Inscha Allah.
Heb volle vertrouwen in Allah SWT en twijfel niet aan het feit dat Hij jou niet zal vergeven, want als je oprecht berouw toont zal Hij jou wel vergeven.

Je kunt mij pmen beste zuster mocht je behoefte aan steun hebben(eventueel msnadres uitwisselen) .

Wa salaam a3laikoum wa Rahmatullah wa Barakatuh.