Bekijk volle/desktop versie : Sinaï bomber Al Azhar islamstudent



Pagina's : [1] 2

07-05-2006, 09:37
Egypt police identify Sinai bomber
http://today.reuters.co.uk/news/newsArticle.aspx?type=worldNews&storyID=2006-05-06T095031Z_01_L06706548_RTRUKOC_0_UK-SECURITY-EGYPT-BOMBER.xml&archived=False
Sat May 6, 2006 10:50 AM BST
Email This Article | Print This Article | RSS [-] Text [+]
ISMAILIA, Egypt (Reuters) - An Egyptian who blew himself up in an attack on a multinational force in the Sinai peninsula was a 19-year-old student of Islam at a Cairo university, security sources said on Saturday.

Eid Salman Mohammed Salim launched his suicide attack on April 26 on vehicles used by the Multinational Force and Observers. There were no MFO casualties.

The MFO observes the implementation of Egypt's 1979 peace treaty with Israel in the Sinai.


Salim's father had identified his son's head at a morgue in El Arish, a town in northern Sinai where his family lived. Salim was a student of Islam at al-Azhar University in Cairo.



"Eid came from his university on the morning of the incident, left his identity card and papers at home, and told his father that he was heading to work. Then he disappeared," one security source said.

Salim was a relative of two men wanted in April 24 bombings in the Red Sea resort of Dahab, which killed 19, the sources said. The suspects, Salman Salim el-Zayout and Salim Atta, were killed in clashes with the police in Sinai on Sunday.

DNA tests were being conducted to identify the remains of a man who carried out a second suicide attack on April 26 near a police station, the sources said. Nobody was wounded in that attack.

Security sources are blaming a series of attacks in Sinai since October 2004 on a group called Tawhid wal Jihad, which was also the name of Abu Musab al-Zarqawi's militant group before it began calling itself Al Qaeda Organisation for Holy War in Iraq.

Including the Dahab bombs, the Sinai attacks have killed at least 117 people. The Red Sea resort of Taba and beach camps further south were bombed in October 2004 and Sharm el-Sheikh was hit in July 2005.

Men identified by the authorities as members of the group have come mainly from El Arish, which is a poor town on the Mediterranean coast.

Dat is het probleem. De fanatiekste zuivere islam aanhangers zijn intellectuelen. Die Al Azhar universiteit is een autoriteit in de islamitische wereld.

07-05-2006, 09:39


boor zo'n daad heb je echt wel een universitaire opleiding nodig hoor

hier gebruiken we die studenten heel erg dom
die laten we zorgen voor maatschappelijke vooruitgang

dom he

aanslagen plegen is veel beter

07-05-2006, 09:48

Citaat door datisgeenstijl:
boor zo'n daad heb je echt wel een universitaire opleiding nodig hoor

hier gebruiken we die studenten heel erg dom
die laten we zorgen voor maatschappelijke vooruitgang

dom he

aanslagen plegen is veel beter
Het nivo van studenten HOLT achteruit, helaas.

Hoewel, men kan toch ook "studeren" voor terrorisme tegenwoordig ?
Aan de TUE (Technische Universiteit Eindhoven)

Terrorisme en internationale conflicten.

07-05-2006, 09:59

Citaat door aplat:
Het nivo van studenten HOLT achteruit, helaas.

Hoewel, men kan toch ook "studeren" voor terrorisme tegenwoordig ?
Aan de TUE (Technische Universiteit Eindhoven)

Terrorisme en internationale conflicten.
Samir A. wilde toch een studietje scheikunde volgen? Het laat zich raden dat hij de fijne kneepjes van de bereiding van ammoniumnitraat bommetjes wilde bestuderen

Nee maar serieus, die Al Azhar universiteit in Caïro is een broeinest van gefrustreerde intellectuelen. Kopten worden trouwens geweerd van dat instituut.

07-05-2006, 10:05



Citaat door AbulKasem:
Samir A. wilde toch een studietje scheikunde volgen? Het laat zich raden dat hij de fijne kneepjes van de bereiding van ammoniumnitraat bommetjes wilde bestuderen

Nee maar serieus, die Al Azhar universiteit in Caïro is een broeinest van gefrustreerde intellectuelen. Kopten worden trouwens geweerd van dat instituut.
Een tip voor ongeschoolde crimi´s:

http://www.affordabledegrees.com/OEF...istration.aspx

Doctorate Degree $599.00 Thank you for choosing the Doctorate Degree Package. To continue with the ordering process, kindly provide the required information in the fields given below.

On successful completion of your ordering process, your Doctorate Degree package, containing 10 documents, will be shipped to you via DHL Express Delivery on the evening of May 12, 2006. (Delivery is free.)

07-05-2006, 10:07

Citaat door aplat:
Een tip voor ongeschoolde crimi´s:

http://www.affordabledegrees.com/OEF...istration.aspx

Doctorate Degree $599.00 Thank you for choosing the Doctorate Degree Package. To continue with the ordering process, kindly provide the required information in the fields given below.

On successful completion of your ordering process, your Doctorate Degree package, containing 10 documents, will be shipped to you via DHL Express Delivery on the evening of May 12, 2006. (Delivery is free.)
Ik ben benieuwd of het IBG die titel erkent

Heb zo mijn twijfels...

07-05-2006, 10:15

Citaat door AbulKasem:
Ik ben benieuwd of het IBG die titel erkent

Heb zo mijn twijfels...
Maar je kunt dat wel omzeilen.

Gewoon ergens solliciteren, met een beetje amerikaans accent praten, etc.

Charles Swietert en een of andere politica van de VVD hadden toch ook zo iets voor elkaar gekregen?
Of was dat nu Tara Singh Varma ?

Overigens, niet Informnatie Beheer Groep maar het NUFFIC gaat over deze kwesties:

http://www.integriteitoverheid.nl/nieuws/aanbod_valse

Het Nuffic, de organisatie die diploma’s van buitenlandse instellingen toetst is bekend met deze trucs. Het gaat om zogeheten “degree mills”, diploma fabrieken. Hiervan zijn er velen. Sommige kiezen namen die klinken als bekende universiteiten. Er bestaat bijvoorbeeld een Regis University, en dan komt zo’n bedrijf met diploma’s van St. Regis University. Als ze worden aangepakt, veranderen ze de naam

07-05-2006, 10:21
was daar niet een of andere iraanse president die een doctoraal in martelkunde heeft gehaald ??

07-05-2006, 10:23

Citaat door aplat:
Maar je kunt dat wel omzeilen.

Gewoon ergens solliciteren, met een beetje amerikaans accent praten, etc.

Charles Swietert en een of andere politica van de VVD hadden toch ook zo iets voor elkaar gekregen?
Of was dat nu Tara Singh Varma ?

Overigens, niet Informnatie Beheer Groep maar het NUFFIC gaat over deze kwesties:

http://www.integriteitoverheid.nl/nieuws/aanbod_valse

Het Nuffic, de organisatie die diploma’s van buitenlandse instellingen toetst is bekend met deze trucs. Het gaat om zogeheten “degree mills”, diploma fabrieken. Hiervan zijn er velen. Sommige kiezen namen die klinken als bekende universiteiten. Er bestaat bijvoorbeeld een Regis University, en dan komt zo’n bedrijf met diploma’s van St. Regis University. Als ze worden aangepakt, veranderen ze de naam


Voor zover ik weet werkt IBG samen met nuffic. Als je een buitenlandse titel wilt laten evalueren moet je bij IBG zijn die vervolgens de expertise van NUFFIC gebruikt voor een uiteindelijke beoordeling. Een kameraad van mij heeft dat een aantal jaren geleden gedaan. Die beoordeling is trrouwens vrij streng; er bestaat een levendige handel in diploma's

Hee aplat, iets heel anders, heb je google earth wel eens geprobeerd? Het is een programma dat doormiddel van satellietbeelden de hele aardbol in kaart brengt. Zo kun je bijvoorbeeld zelfs de nucleaire faciliteiten in Iran (Isfahan) tot in detail bekijken. Is echte aanrader!

http://earth.google.com/

07-05-2006, 10:30

Citaat door AbulKasem:


Voor zover ik weet werkt IBG samen met nuffic. Als je een buitenlandse titel wilt laten evalueren moet je bij IBG zijn die vervolgens de expertise van NUFFIC gebruikt voor een uiteindelijke beoordeling. Een kameraad van mij heeft dat een aantal jaren geleden gedaan. Die beoordeling is trrouwens vrij streng; er bestaat een levendige handel in diploma's

Hee aplat, iets heel anders, heb je google earth wel eens geprobeerd? Het is een programma dat doormiddel van satellietbeelden de hele aardbol in kaart brengt. Zo kun je bijvoorbeeld zelfs de nucleaire faciliteiten in Iran (Isfahan) tot in detail bekijken. Is echte aanrader!

http://earth.google.com/
Jaja ik ken dat !

Erg mooi.

Maar volgens mij staat Nederland nog niet helemaal precies op de Earth kaart.

07-05-2006, 10:34

Citaat door aplat:
Jaja ik ken dat !

Erg mooi.

Maar volgens mij staat Nederland nog niet helemaal precies op de Earth kaart.
Op zich leuk speelgoed

Die resolutie is af en toe knudde. Wat wel heel goed is is bijvoorbeeld Moskou. Je kunt de auto's op de wegen onderscheiden. Ik vond die foto's van bijvoorbeeld Aceh ook behoorlijk indrukwekkend. De schaal van die tsunamischade is goed te zien.

07-05-2006, 10:37

لا إله إلا الله محمد رسول الله





07-05-2006, 10:41



Citaat door Hazouz_55:

لا إله إلا الله محمد رسول الله




No God except Allah Mohammed messenger of Allah


Wat een vroomheid toch weer

07-05-2006, 10:45
هزووز] إبنة من قضيب

07-05-2006, 10:53

Citaat door AbulKasem:
هزووز] إبنة من قضيب


Denk je dat je grappig bent.

Dat heeft veel moeite gekost he kleuter, om die woorden te vinden. Maar dat laatste woord kan heel veel betekenissen hebben en ik ga alleen maar voor een positief woord.

PS: Het is trouwens een foute zinsconstructie.


Pagina's : [1] 2