Bekijk volle/desktop versie : Daliel handen opheffen Dua



Pagina's : [1] 2

06-05-2006, 14:10
Salaam alekuim,

In welke boeken (boeken die in de moskee te vinden zijn) vind ik de daliel voor het opheffen van de handen na de tasliem.

Alekuim salaam,

06-05-2006, 14:30



Citaat door Concierge:
oh sorry die zijn niet in de moskee in twee te vinden
Hoe bedoel je in twee

06-05-2006, 14:52
Misschien heb je hier wat aan agy :

Het heffen van de handen in een smeekbede.

Vraag: Hief de Profeet (Sallallahoe’alayhi wa salaam) normaal gesproken zijn handen op in de smeekbede, onder alle omstandigheden?

Antwoord: Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief normaal gesproken zijn handen op in bepaalde specifieke ogenblikken en gedurende de incidentele smeekbeden (m.a.w. spontane aangelegenheden) Daarnaast zijn er situaties, gedurende zijn smeekbede, maar dat hij zijn handen niet hief (‘alayhi salaatoe wa salaam) Waarlijk, het is bevestigd dat hij zijn handen hief in het vragen naar regen. (Al-Istisqaa). Wanneer hij een smeekbede deed voor regen, voor de moslims op de dag van Jumu3a (vrijdag) gedurende de Khutbah, hief hij zijn handen op.
Dito, wanneer hij de woestijn inging en 2 Rak’ahs van het gebed verrichtte (Saalatul-Istiqaa), en hij een preek gaf aan de mensen, en hij een smeekbede verrichtte (voor regen), hief hij zijn handen. (‘alayhi salaatoe wa salaam) En soortgelijk, wanneer hij een smeekbede verrichte voor iemand, hief hij zijn handen op (‘Alayhi salaatoe wa salaam). En dit is bevestigd in vele Ahadeeth over het heffen van zijn handen, en het is van de Soennah en van de zaken, betreffende het accepteren van smeekbeden.


En van dat is wat is bevestigd in de Saheeh van Muslim, onder het gezag van Abou Hurayrah (radiyAllahu’anhu) van de Profeet (Sallahoe’alayhi wa salaam) dat hij zei, ”Voorwaar, Allaah is Goed, en Hij accepteert niets anders dan het Goede. En voorzeker Allaah Droeg de de gelovigen hetgeen op wat Hij zijn Boodschappers op droeg.

Allaah de meest Verhevene zegt: ‘O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien en Weest Allaah dankbaar’ ( 2:172) En Hij, Geprezen is Hij, zei: ‘O Boodschappers, eet van de goede zaken, en verricht goede daden’ (23:51)

Vervolgens noemde hij (de profeet) de man die een lange tocht had gereist met vies haar en bedekt met stof. Hij strekte zijn handen in de lucht (zeggend) “Oh Mijn Heer! Oh Mijn Heer!” Echter zijn eten was onwettig, zijn drank was onwettig, zijn kleding was onwettig, en hij was omringd met het onwettige. Dus hoe is het dat (zijn smeekbede) gehoord zou moeten worden?” Dus hij (‘alayhi salaatoe wa salaam) noemde dat voor de zaak van het accepteren van de smeekbede (het uitsteken van de handen in de lucht) Alhoewel, aangezien degene die de smeekbede verrichtte (in deze overlevering) betrokken was met het verbodene van verscheidene interpretaties, de Profeet (‘Alayhi salaatoe wa salaam) beschouwde het zeer onwaarschijnlijk dat zijn smeekbede zou worden verhoord, met als oorzaak het begaan van hetgeen wat verboden is. Dus, het is bekend door dit, dat het heffen van de handen valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden.

En in een andere hadeeth dat de profeet ( Salallahoe’alayhi wa salaam) zei,
”Voorwaar, jouw Heer, Gezegd en Verheven is Hij, is Bescheiden en Gul. Hij is Verlegen naar zijn dienaar toe wanneer hij zijn handen heft naar Hem, Om ze leeg te retorourneren”.

Dus dit bewijst de wetgevende natuur van het heffen van de handen gedurende smeekbede en dat valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden. Alhoewel, is het bevestigd dat in andere situaties hij (‘Alayhi Salaatoe wa salaam) zijn handen niet hief tijdens zijn smeekbede.

Bijvoorbeeld, zoals de smeekbede tussen twee Sazjda’s (ter aarde werping, in het gebed), en de smeekbede aan het einde van het gebed, voor het zeggen van de Salaam. Insgelijks de smeekbede na de 5 verplichte gebeden- - Adh-Dhuhr, Al-'Asr, Al-Maghrib, Al-'Ishaa and Al-Fajr – Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief zijn handen niet deze gebeden. Dus, de Soennah in desbetreffende situaties is dat je niet je handen heft. Liever, het heffen van de handen in deze situaties in een innovatie (Bid’ah), omdat het niet bevestigd is door hem (‘alayhi salaatoe wa salaam), nocht van zijn metgezellen (RadiyAllahoe’anhoem) En het is welbekend dat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) geen goede aspecten achterwege heeft gelaten waarvan hij de Ummah op de hoogte heeft gebracht, en hij heeft geen slechte aspecten achterwege gelaten waarvoor hij hen niet heeft gewaarschuwd. (‘Alayhi Salaatoe wa salaam)

Alhoewel, wanneer de persoon de Qunoot smeekbede zei in tijden van plotselinge moeilijkheden, is het toegestaan voor hem om zijn handen te heffen na de Ruk’oo (buiging) gedurende de laatste Rak’ah van het gebed. Voorzeker de Profeet (Salallahoe’alayhi wa salaam) deed dat wanneer hij een smeekbede verrichte tegen de stammen die zich misdroegen tegenover de moslims die reciteurs waren (van de Koran)

En ook omdat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) smeekbede verrichte na de Rukoo’ van de laatste Rak’ah tegen de ongelovigen van de Quraysh voor de verovering (Fath) van Mekkah. Op dezelfde wijze hief hij zijn handen op (om een smeekbede te verrichten) gedurende de Qunoot van het Witr gebed.

En Allaah is de Gever van het succes.

Al-'Allaamah 'Abdul-'Azeez bin Baaz (rahimahullaah)

Sub7anak Allahoema Wa Bi7amdik, Ashadoe An La Illaha Illa Ant, Astagfiroeka Wa Atoeboe Ilayk

Bron: http://www.salafitalk.net/st/viewmessages....m=16&Topic=1069

06-05-2006, 14:56

Citaat door lella_Sabah:
Misschien heb je hier wat aan agy :

Het heffen van de handen in een smeekbede.

Vraag: Hief de Profeet (Sallallahoe’alayhi wa salaam) normaal gesproken zijn handen op in de smeekbede, onder alle omstandigheden?

Antwoord: Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief normaal gesproken zijn handen op in bepaalde specifieke ogenblikken en gedurende de incidentele smeekbeden (m.a.w. spontane aangelegenheden) Daarnaast zijn er situaties, gedurende zijn smeekbede, maar dat hij zijn handen niet hief (‘alayhi salaatoe wa salaam) Waarlijk, het is bevestigd dat hij zijn handen hief in het vragen naar regen. (Al-Istisqaa). Wanneer hij een smeekbede deed voor regen, voor de moslims op de dag van Jumu3a (vrijdag) gedurende de Khutbah, hief hij zijn handen op.
Dito, wanneer hij de woestijn inging en 2 Rak’ahs van het gebed verrichtte (Saalatul-Istiqaa), en hij een preek gaf aan de mensen, en hij een smeekbede verrichtte (voor regen), hief hij zijn handen. (‘alayhi salaatoe wa salaam) En soortgelijk, wanneer hij een smeekbede verrichte voor iemand, hief hij zijn handen op (‘Alayhi salaatoe wa salaam). En dit is bevestigd in vele Ahadeeth over het heffen van zijn handen, en het is van de Soennah en van de zaken, betreffende het accepteren van smeekbeden.


En van dat is wat is bevestigd in de Saheeh van Muslim, onder het gezag van Abou Hurayrah (radiyAllahu’anhu) van de Profeet (Sallahoe’alayhi wa salaam) dat hij zei, ”Voorwaar, Allaah is Goed, en Hij accepteert niets anders dan het Goede. En voorzeker Allaah Droeg de de gelovigen hetgeen op wat Hij zijn Boodschappers op droeg.

Allaah de meest Verhevene zegt: ‘O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien en Weest Allaah dankbaar’ ( 2:172) En Hij, Geprezen is Hij, zei: ‘O Boodschappers, eet van de goede zaken, en verricht goede daden’ (23:51)

Vervolgens noemde hij (de profeet) de man die een lange tocht had gereist met vies haar en bedekt met stof. Hij strekte zijn handen in de lucht (zeggend) “Oh Mijn Heer! Oh Mijn Heer!” Echter zijn eten was onwettig, zijn drank was onwettig, zijn kleding was onwettig, en hij was omringd met het onwettige. Dus hoe is het dat (zijn smeekbede) gehoord zou moeten worden?” Dus hij (‘alayhi salaatoe wa salaam) noemde dat voor de zaak van het accepteren van de smeekbede (het uitsteken van de handen in de lucht) Alhoewel, aangezien degene die de smeekbede verrichtte (in deze overlevering) betrokken was met het verbodene van verscheidene interpretaties, de Profeet (‘Alayhi salaatoe wa salaam) beschouwde het zeer onwaarschijnlijk dat zijn smeekbede zou worden verhoord, met als oorzaak het begaan van hetgeen wat verboden is. Dus, het is bekend door dit, dat het heffen van de handen valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden.

En in een andere hadeeth dat de profeet ( Salallahoe’alayhi wa salaam) zei,
”Voorwaar, jouw Heer, Gezegd en Verheven is Hij, is Bescheiden en Gul. Hij is Verlegen naar zijn dienaar toe wanneer hij zijn handen heft naar Hem, Om ze leeg te retorourneren”.

Dus dit bewijst de wetgevende natuur van het heffen van de handen gedurende smeekbede en dat valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden. Alhoewel, is het bevestigd dat in andere situaties hij (‘Alayhi Salaatoe wa salaam) zijn handen niet hief tijdens zijn smeekbede.

Bijvoorbeeld, zoals de smeekbede tussen twee Sazjda’s (ter aarde werping, in het gebed), en de smeekbede aan het einde van het gebed, voor het zeggen van de Salaam. Insgelijks de smeekbede na de 5 verplichte gebeden- - Adh-Dhuhr, Al-'Asr, Al-Maghrib, Al-'Ishaa and Al-Fajr – Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief zijn handen niet deze gebeden. Dus, de Soennah in desbetreffende situaties is dat je niet je handen heft. Liever, het heffen van de handen in deze situaties in een innovatie (Bid’ah), omdat het niet bevestigd is door hem (‘alayhi salaatoe wa salaam), nocht van zijn metgezellen (RadiyAllahoe’anhoem) En het is welbekend dat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) geen goede aspecten achterwege heeft gelaten waarvan hij de Ummah op de hoogte heeft gebracht, en hij heeft geen slechte aspecten achterwege gelaten waarvoor hij hen niet heeft gewaarschuwd. (‘Alayhi Salaatoe wa salaam)

Alhoewel, wanneer de persoon de Qunoot smeekbede zei in tijden van plotselinge moeilijkheden, is het toegestaan voor hem om zijn handen te heffen na de Ruk’oo (buiging) gedurende de laatste Rak’ah van het gebed. Voorzeker de Profeet (Salallahoe’alayhi wa salaam) deed dat wanneer hij een smeekbede verrichte tegen de stammen die zich misdroegen tegenover de moslims die reciteurs waren (van de Koran)

En ook omdat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) smeekbede verrichte na de Rukoo’ van de laatste Rak’ah tegen de ongelovigen van de Quraysh voor de verovering (Fath) van Mekkah. Op dezelfde wijze hief hij zijn handen op (om een smeekbede te verrichten) gedurende de Qunoot van het Witr gebed.

En Allaah is de Gever van het succes.

Al-'Allaamah 'Abdul-'Azeez bin Baaz (rahimahullaah)

Sub7anak Allahoema Wa Bi7amdik, Ashadoe An La Illaha Illa Ant, Astagfiroeka Wa Atoeboe Ilayk

Bron: http://www.salafitalk.net/st/viewmessages....m=16&Topic=1069
3) Abu Huraira (Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) raised his hands after making salam, and then whilst facing in the direction of the Qiblah, he said: “O Allah, …. liberate the weak Muslims from the hands of the non-believers” (Recorded by Ibn Abi Hatim & Imam Ibn Kathir in his Tafsir).

10-05-2006, 00:19


Ga weg Jodin, jouw bijdrage is niet belangrijk en heeft geen enkele waarde.

10-05-2006, 00:28

Citaat door Daliatje:
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau
Heb je al gedaan door op mijn topic te reageren, ga nu maar.

10-05-2006, 00:29

Citaat door Daliatje:
Ik ga me niet verlagen tot jouw niveau
je bent al laag Waarom doe je je voor als moslima?

10-05-2006, 16:50

Citaat door Daliatje:
Zo zie je maar dat ik goed dingen kan onthouden!(had het enkele jaren geleden in islamitische boeken gelezen en nu vind ik het op internet terug) :


Vraag: Wat is de regelgeving betreffende het opheffen van de handen en het verrichten van smeekbedes na het gebed?

Antwoord:
Sheikh Ibn 'Oethaymien zegt in Fatawa arkaanoe l-Islaam:

Het is niet toegestaan wanneer iemand het gebed voltooid heeft, om zijn handen op te heffen en smeekbedes te verrichten. Het is niet in de Soennah overgeleverd dat de profeet dit gedaan heeft. Indien iemand smeekbedes wenst te verrichten, dan is het verrichten van smeekbedes tijdens het gebed beter (tijdens de soedjoed en na de Tashahhoed) dan dat hij ze na het voltooien van het gebed verricht. Dit is waarom de profeet hierop wees in de H’adieth van Ibn Mas’oed , waarin hij sprak over de Tashahhoed, zeggende: “Vervolgens kan hij kiezen uit elke kwestie die hij wil (door in zijn smeekbedes te vragen wat hij wil) .” [1]

Wat betreft hetgeen enkele mensen doen; elke keer wanneer ze een vrijwillig gebed verricht hebben, heffen ze hun handen op totdat je zelfs bijna van sommigen gaat denken dat hij geen smeekbede verricht, omdat je, wanneer het (verplichte) gebed begint en ze nog in de Tashahhoed van het vrijwillige gebed zijn, nadat ze de Tesliem hebben verricht hun handen ziet opheffen, en het is alsof – en Allah weet het beter – ze hun handen simpelweg opheffen (zonder smeekbedes te verrichten), en vervolgens strijken ze ermee over hun gezicht. Dit alles om een manier van smeekbedes te behouden waarvan ze denken dat het toegestaan is, terwijl dit niet het geval is!!!

Het in deze mate in stand houden ervan wordt daarom beschouwd als een vorm van innovatie (bid’ah) en is niet toegestaan.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Overgeleverd door Al-Boekhaarie in het Boek van Adzaan, in het Hoofdstuk: “Welke smeekbede er gekozen kan worden na de Tashahhoed.” (800).

bron: al-islaam.com
Vergankelijkt uitgelegt vind ik. Maar dat is mijn mening. http://livingislam.org/fiqhi/fiqha_e56.html

11-05-2006, 23:38

Citaat door Mocrobrains:
3) Abu Huraira (Allah be pleased with him) narrates that the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) raised his hands after making salam, and then whilst facing in the direction of the Qiblah, he said: “O Allah, …. liberate the weak Muslims from the hands of the non-believers” (Recorded by Ibn Abi Hatim & Imam Ibn Kathir in his Tafsir).
up

17-05-2006, 00:18

Citaat door hetgordijn:
Vergankelijkt uitgelegt vind ik. Maar dat is mijn mening. http://livingislam.org/fiqhi/fiqha_e56.html[/FONT][/SIZE]
[SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]Ik heb het door gelezen en ik stond versteld van het volgende:


Citaat:
10. This and the following report suggests that Ibn `Umar, like his father, - Allah be well-pleased with both of them - supplicated together with others: From Wahb: "I saw Ibn `Umar and Ibn al-Zubayr supplicating [i.e. together] and rubbing their hands against their faces."

Narrated by al-Bukhari in al-Adab al-Mufrad (2:68) with a sound chain according to Shaykh `Abd al-Fattah Abu Ghudda in his Thalath Rasa'il (p. 93). This event may have taken place at the highly dramatic time following the death of al-Husayn ibn `Ali - upon them peace - at the hands of Yazid ibn Mu`awiya, after which Ibn `Umar told `Abd Allah ibn al-Zubayr - Allah be well-pleased with them: "Al-Husayn has beaten us" i.e. with martyrdom, and they wept.
Hoe kan Imaam Bukharie deze hadith hebben overgeleverd als er een of twee hadiths erover bestaan en die zijn te vinden in Tirmidzie en Abu dawoed waar zelfs de Ulama niet over eens zijn? Volgens Imaam Nawawi en Shaykh Al-Islam Ibn Hajar zijn deze hadiths beiden opgeteld en samen gerekend pas een Hasan (goede) hadith (en niet Saheeh!). En de andere geleerden zeggen dat deze niet de grade van Hasan hebben bereikt maar dat ze zwak zijn, zoals Shaykh Al-Islam Ibn Taymiyyah, Shaykh al-Albaani en anderen.

Imam Ahmad kende niemand die de handen over de gezicht bracht na de wudu behalve één persoon! hoe kan deze hadith door Imaam Bukharie overgeleverd zijn terwijl de grote Shaykh ibn Abd Al Salaam zei: 'Niemand wrijft over het gezicht na de dua behalve een ontwetende..'?!

WaAllahu A3lem, daarom vetrouw ik niet al die sufies sites en al helemaal niet die sufie GF Haddad (de schrijver van deze artikel) die zei dat de standbeeld (die budha) in Afghanistan moest blijven en dat de Taliban Barbaars zijn omdat ze dat deden! zelf Abu Jahl ging geen voorspreek doen voor zijn afgoden laat staan..!

Subhan'Allah geen woorden ervoor, maar goed, vraag maar na hoe deze hadith in Bukharie kan zijn, onmogelijk. Wa Allahu A3lem, ik hoor nog van je.

Wasalaam.

17-05-2006, 08:47

Citaat door Islam4you2:
Ik heb het door gelezen en ik stond versteld van het volgende:



Hoe kan Imaam Bukharie deze hadith hebben overgeleverd als er een of twee hadiths erover bestaan en die zijn te vinden in Tirmidzie en Abu dawoed waar zelfs de Ulama niet over eens zijn? Volgens Imaam Nawawi en Shaykh Al-Islam Ibn Hajar zijn deze hadiths beiden opgeteld en samen gerekend pas een Hasan (goede) hadith (en niet Saheeh!). En de andere geleerden zeggen dat deze niet de grade van Hasan hebben bereikt maar dat ze zwak zijn, zoals Shaykh Al-Islam Ibn Taymiyyah, Shaykh al-Albaani en anderen.

Imam Ahmad kende niemand die de handen over de gezicht bracht na de wudu behalve één persoon! hoe kan deze hadith door Imaam Bukharie overgeleverd zijn terwijl de grote Shaykh ibn Abd Al Salaam zei: 'Niemand wrijft over het gezicht na de dua behalve een ontwetende..'?!

WaAllahu A3lem, daarom vetrouw ik niet al die sufies sites en al helemaal niet die sufie GF Haddad (de schrijver van deze artikel) die zei dat de standbeeld (die budha) in Afghanistan moest blijven en dat de Taliban Barbaars zijn omdat ze dat deden! zelf Abu Jahl ging geen voorspreek doen voor zijn afgoden laat staan..!

Subhan'Allah geen woorden ervoor, maar goed, vraag maar na hoe deze hadith in Bukharie kan zijn, onmogelijk. Wa Allahu A3lem, ik hoor nog van je.

Wasalaam.[/FONT][/SIZE]
[SIZE="3"][FONT="Trebuchet MS"]Aslaamu aleykoem,


Een goed punt dat je naar voren hebt gebracht beste broeder, InshAllah zal ik het onderzoeken en navragen. InshAllah hoor je zo spoedig mogelijk van me.


Ik persoonelijk vind dat hij wel een aantal indrukwekkende artikelen geschreven heeft, maar ik denk niet dat iedereen zoals je al kenbaar maakte achter al zijn standpunten staan(b.v m.b.t tot het budha beeld).


Waslaam

17-05-2006, 20:01
Assalaamu aleykoem,[/FONT][/SIZE]

Citaat door Islam4you2:
[SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]Ik heb het door gelezen en ik stond versteld van het volgende:



Hoe kan Imaam Bukharie deze hadith hebben overgeleverd als er een of twee hadiths erover bestaan en die zijn te vinden in Tirmidzie en Abu dawoed waar zelfs de Ulama niet over eens zijn? Volgens Imaam Nawawi en Shaykh Al-Islam Ibn Hajar zijn deze hadiths beiden opgeteld en samen gerekend pas een Hasan (goede) hadith (en niet Saheeh!).
[/FONT][/SIZE]
[SIZE="3"][FONT="Trebuchet MS"]Beste broeder, misschien ligt het aan mij, maar ik zie nergens in dat stuk saheeh staan. Waarschijnelijk heb ik iets gemist in de tekst.[/FONT][/SIZE]


Citaat door Islam4you2:
[SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]
En de andere geleerden zeggen dat deze niet de grade van Hasan hebben bereikt maar dat ze zwak zijn, zoals Shaykh Al-Islam Ibn Taymiyyah, Shaykh al-Albaani en anderen.
[/FONT][/SIZE]
[SIZE="3"][FONT="Trebuchet MS"]If some hadith masters deemed them weak, it would not affect the ruling of the fuqaha: there is generally agreement that it is recommended to wipe one’s face after supplication. [Nawawi, Majmu` (4.487); Fatawa Hindiyya (5.318)]

Met alle respect naar jou en albani, maar, ik ben niet zeker over zijn status e.d. beste broeder. [/FONT][/SIZE]


Citaat door Islam4you2:
[SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]
Imam Ahmad kende niemand die de handen over de gezicht bracht na de wudu behalve één persoon! hoe kan deze hadith door Imaam Bukharie overgeleverd zijn terwijl de grote Shaykh ibn Abd Al Salaam zei: 'Niemand wrijft over het gezicht na de dua behalve een ontwetende..'?!
[/FONT][/SIZE]
[SIZE="3"][FONT="Trebuchet MS"]And no lesser hadith master than Shaykh al-Islam Ibn Hajar al-Asqalani deemed the hadiths related to wiping the face to be sound (hasan). [See: Bulugh al-Maram (#1463)]


As for wiping the face after the du`a, whether the du`a is made after the prayer or at another time, it is a sunna also for what has been related by Tirmidhi by our master, Ibn `Umar, may Allah be well pleased with them both, who said, “The Messenger of Allah, may Allah’s peace and blessings be upon him, whenever he used to extend his hands out in supplication, he did not draw them back until he had wiped his face with both of them.”

Hafidh Ibn Hajar said in Bulugh al-Muram, in the chapter of dhikr and du`a, “This was related by Tirmidhi, and he has proofs for this, of them is the hadith of Ibn `Abbas, according to Abu Dawud and others, and all of them together rule that it is a sound hadith (hadith hasan).”

A hadith that his hasan is depended upon in rulings, so it is a sunna to wipe one’s face with one’s hands after the du`a as many scholars considered it [s. depended upon] such as Imam a-Nawawi and his book, al-Tahqiq.

San`ani said in his Subul al-Salam in his commentary on the above hadith,

“and it contains a proof for the legitimacy of wiping one’s face with the hands after making du`a. It is as though the occasion means that Allah, Most High does not return anyone empty-handed so it is as though mercy has touched them, so it is most suitable to pour forth [s. that mercy] on the face, which is the most honored part of the body and the most deserving of reverence.”[/FONT][/SIZE]



Citaat door Islam4you2:
[SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]
WaAllahu A3lem, daarom vetrouw ik niet al die sufies sites en al helemaal niet die sufie GF Haddad (de schrijver van deze artikel) die zei dat de standbeeld (die budha) in Afghanistan moest blijven en dat de Taliban Barbaars zijn omdat ze dat deden! zelf Abu Jahl ging geen voorspreek doen voor zijn afgoden laat staan..!

Subhan'Allah geen woorden ervoor, maar goed, vraag maar na hoe deze hadith in Bukharie kan zijn, onmogelijk. Wa Allahu A3lem, ik hoor nog van je.

Wasalaam.[/FONT][/SIZE]
[SIZE="3"][FONT="Trebuchet MS"]
Dat kan ik best begrijpen broeder, menings verschillen zullen er altijd zijn, en respect voor elk geloof varieert ook anders. Ik persoonlijk ben er ook niet mee eens dat het standbeeld zou moeten blijven. Maar dat betekend nog niet dat ik hem veragt. Menings verschillen kunnen veranderen. m.b.t Imam Ahmad(RA), zou je de hadith met ons kunnen delen, en vanuit mijn perspectief kan ik de knelpunt niet zien,in Imam Ahmad(RA) zijn uitspraak.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=902764 (dit is wat ik zelf tegen kwam over taliban, ik heb zeker wel respect voor hun!)

Wa aleykoem aslaamu wa raghmatoellahi wa barkathu

17-05-2006, 20:40


Mij werd verteld Dat je wel je handen op mag heven en dat onze profeet Vrede zij met hem dat deed maar dat je niet over je lichaam mag strijken. Bijv. over je gezicht enzo.
Helaas kan ik geen daliel voor je regelen.
Het werd wel verteld van iemand van sunna waljama3a.!

17-05-2006, 22:23

Citaat door Samira riflady:
Mij werd verteld Dat je wel je handen op mag heven en dat onze profeet Vrede zij met hem dat deed maar dat je niet over je lichaam mag strijken. Bijv. over je gezicht enzo.
Helaas kan ik geen daliel voor je regelen.
Het werd wel verteld van iemand van sunna waljama3a.!
oegtie als je het doorneemt zul je vanzelf zien dat er bewijs voor is.

Waslaam

17-05-2006, 23:18
salaam alaikoem wa rahmatoeallah wa barakatoe broeders en zusters,

dit is wat ik heb gekregen van een zuster hopelijk zul je hier je antw in vinden

Salaam 'Aliekoem Wa Ra7mutAllaah

http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=16&Topic=1069

Het heffen van de handen in een smeekbede.

Vraag: Hief de Profeet (Sallallahoe’alayhi wa salaam) normaal gesproken zijn handen op in de smeekbede, onder alle omstandigheden?

Antwoord: Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief normaal gesproken zijn handen op in bepaalde specifieke ogenblikken en gedurende de incidentele smeekbeden (m.a.w. spontane aangelegenheden) Daarnaast zijn er situaties, gedurende zijn smeekbede, maar dat hij zijn handen niet hief (‘alayhi salaatoe wa salaam) Waarlijk, het is bevestigd dat hij zijn handen hief in het vragen naar regen. (Al-Istisqaa). Wanneer hij een smeekbede deed voor regen, voor de moslims op de dag van Jumu3a (vrijdag) gedurende de Khutbah, hief hij zijn handen op.
Dito, wanneer hij de woestijn inging en 2 Rak’ahs van het gebed verrichtte (Saalatul-Istiqaa), en hij een preek gaf aan de mensen, en hij een smeekbede verrichtte (voor regen), hief hij zijn handen. (‘alayhi salaatoe wa salaam) En soortgelijk, wanneer hij een smeekbede verrichte voor iemand, hief hij zijn handen op (‘Alayhi salaatoe wa salaam). En dit is bevestigd in vele Ahadeeth over het heffen van zijn handen, en het is van de Soennah en van de zaken, betreffende het accepteren van smeekbeden.

En van dat is wat is bevestigd in de Saheeh van Muslim, onder het gezag van Abou Hurayrah (radiyAllahu’anhu) van de Profeet (Sallahoe’alayhi wa salaam) dat hij zei, ”Voorwaar, Allaah is Goed, en Hij accepteert niets anders dan het Goede. En voorzeker Allaah Droeg de de gelovigen hetgeen op wat Hij zijn Boodschappers op droeg.

Allaah de meest Verhevene zegt: ‘O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien en Weest Allaah dankbaar’ ( 2:172) En Hij, Geprezen is Hij, zei: ‘O Boodschappers, eet van de goede zaken, en verricht goede daden’ (23:51)

Vervolgens noemde hij (de profeet) de man die een lange tocht had gereist met vies haar en bedekt met stof. Hij strekte zijn handen in de lucht (zeggend) “Oh Mijn Heer! Oh Mijn Heer!” Echter zijn eten was onwettig, zijn drank was onwettig, zijn kleding was onwettig, en hij was omringd met het onwettige. Dus hoe is het dat (zijn smeekbede) gehoord zou moeten worden?” Dus hij (‘alayhi salaatoe wa salaam) noemde dat voor de zaak van het accepteren van de smeekbede (het uitsteken van de handen in de lucht) Alhoewel, aangezien degene die de smeekbede verrichtte (in deze overlevering) betrokken was met het verbodene van verscheidene interpretaties, de Profeet (‘Alayhi salaatoe wa salaam) beschouwde het zeer onwaarschijnlijk dat zijn smeekbede zou worden verhoord, met als oorzaak het begaan van hetgeen wat verboden is. Dus, het is bekend door dit, dat het heffen van de handen valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden.

En in een andere hadeeth dat de profeet ( Salallahoe’alayhi wa salaam) zei,
”Voorwaar, jouw Heer, Gezegd en Verheven Hij is, is Bescheiden en Gul. Hij is Verlegen naar zijn dienaar toe wanneer hij zijn handen heft naar Hem, Om ze leeg te retorourneren”.

Dus dit bewijst de wetgevende natuur van het heffen van de handen gedurende smeekbede en dat valt onder de zaken van het accepteren van smeekbeden. Alhoewel, is het bevestigd dat in andere situaties hij (‘Alayhi Salaatoe wa salaam) zijn handen niet hief tijdens zijn smeekbede.
Bijvoorbeeld, zoals de smeekbede tussen twee Sazjda’s (ter aarde werping, in het gebed), en de smeekbede aan het einde van het gebed, voor het zeggen van de Salaam. Insgelijks de smeekbede na de 5 verplichte gebeden- - Adh-Dhuhr, Al-'Asr, Al-Maghrib, Al-'Ishaa and Al-Fajr - Hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) hief zijn handen niet deze gebeden. Dus, de Soennah in desbetreffende situaties is dat je niet je handen heft. Liever, het heffen van de handen in deze situaties in een innovatie (Bid’ah), omdat het niet bevestigd is door hem (‘alayhi salaatoe wa salaam), nocht van zijn metgezellen (RadiyAllahoe’anhoem) En het is welbekend dat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) geen goede aspecten achterwege heeft gelaten waarvan hij de Ummah op de hoogte heeft gebracht, en hij heeft geen slechte aspecten achterwege gelaten waarvoor hij hen niet heeft gewaarschuwd. (‘Alayhi Salaatoe wa salaam)

Alhoewel, wanneer de persoon de Qunoot smeekbede zei in tijden van plotselinge moeilijkheden, is het toegestaan voor hem om zijn handen te heffen na de Ruk’oo (buiging) gedurende de laatste Rak’ah van het gebed. Voorzeker de Profeet (Salallahoe’alayhi wa salaam) deed dat wanneer hij een smeekbede verrichte tegen de stammen die zich misdroegen tegenover de moslims die reciteurs waren (van de Koran)

En ook omdat hij (Salallahoe’alayhi wa salaam) smeekbede verrichte na de Rukoo’ van de laatste Rak’ah tegen de ongelovigen van de Quraysh voor de verovering (Fath) van Mekkah. Op dezelfde wijze hief hij zijn handen op (om een smeekbede te verrichten) gedurende de Qunoot van het Witr gebed.

En Allaah is de Gever van het succes.

Al-'Allaamah 'Abdul-'Azeez bin Baaz (rahimahullaah)

Sub7anak Allahoema Wa Bi7amdik, Ashadoe An La Illaha Illa Ant, Astagfiroeka Wa Atoeboe Ilayk

Bron: http://www.salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=16&Topic=1069


Moge Allah me vergeven als ik een fout heb gemaakt

Pagina's : [1] 2