Bekijk volle/desktop versie : Al Akhawayn University (Ifrane)



Pagina's : [1] 2 3

05-05-2006, 18:28
Hallo mensen,

Wie kent deze universiteit en is daarnaartoe op uitwisseling geweest?

Het is een dure universiteit en ze hebben tot nu een contract met In Holland en Fontys Hogeschool...

Wie o wie...

Beslemaa

05-05-2006, 19:24


Wie kent er in Marokko goede universtiteiten, die ook internationaal gericht zijn?

05-05-2006, 21:40
Maroc, reddy

Al Akhawayn in Ifrane is een internationale universiteit en de voertaal daar is Engels...

Het is een topuniversiteit en er zitten mensen van alle nationaliteiten op denk aan Amerikanen, Chinezen etc..

Wie heeft meer info over deze uni ?

05-05-2006, 21:48

Citaat door kaballetje:
Hallo mensen,

Wie kent deze universiteit en is daarnaartoe op uitwisseling geweest?

Het is een dure universiteit en ze hebben tot nu een contract met In Holland en Fontys Hogeschool...

Wie o wie...

Beslemaa
Ik ken deze universiteit, ik ben er zelfs eens stiekem binnen geweest (mag eigenlijk niet, is feitelijk alleen voor elite) met een oom van me (hoge functie blabla..). Ik ben er niet echt van onder de indruk. Marokkaanse universiteiten hebben niet echt een goede naam, ga naar Oxford zou ik zeggen.

Je zegt zelf, ze hebben een contract met INholland en Fontys Hogeschool, het niveau van Marokkaanse universiteiten wordt vaak gelijkgesteld aan HBO. Ik ken vele studenten uit Marokko, die in Marokko al hun hele opleiding hadden afgerond, maar hier zowat opnieuw moesten beginnen omdat men het niveau daar niet serieus neemt. Al Akhawain is dan wel een elite-universiteit van een redelijk niveau, maar de echte elite in Marokko stuurt zijn kinderen nog altijd graag naar Franse en Amerikaanse universiteiten.

05-05-2006, 21:49



Citaat door maroc_reddy:
Wie kent er in Marokko goede universtiteiten, die ook internationaal gericht zijn?
Vergeet Marokko.....Marokkaanse universiteiten worden niet echt serieus genomen.

05-05-2006, 22:55
Selem,

Mensen met niveau Baque (misschien typ ik het verkeerd) die zijn hier toelaatbaar op het HBO.
Mensen met La lisence mogen hier de UNI doen..

Dit zijn de regels maar er gelden wel instaptoetsen...

05-05-2006, 23:12

Citaat door kaballetje:
Selem,

Mensen met niveau Baque (misschien typ ik het verkeerd) die zijn hier toelaatbaar op het HBO.
Mensen met La lisence mogen hier de UNI doen..

Dit zijn de regels maar er gelden wel instaptoetsen...
Je bedoelt mensen die hun Baccalauréat hebben gehaald, n3am die stroomden meestal hier door naar het HBO.

Nog bedankt voor de info.. misschien wil ik wel op uitwisseling tijdens mijn studie, vandaar mijn vraag naar info.

Wassalaamoe 3alaikoem.

05-05-2006, 23:16
Selem,

Ja dat bedoelde ik, ik wil ook heel graag op uitwisseling naar Ifrane maar wil echt eerst goede info hebben....

Welke opleiding doe jij ?
Ik doe de HEBO

05-05-2006, 23:21

Citaat door kaballetje:
Selem,

Ja dat bedoelde ik, ik wil ook heel graag op uitwisseling naar Ifrane maar wil echt eerst goede info hebben....

Welke opleiding doe jij ?
Ik doe de HEBO
Ik ben nog een examenpatiënt .. maar ben me wel aan het oriënteren hoe ik mijn studietijd wil doorbrengen.







(BiG DrEaMS!!! )

05-05-2006, 23:37
Ooo ok,

Allah ie rewnek...

05-05-2006, 23:46
trouwens..marokkaanse niveau wordt wel serieus genomen..aangezien het totaal frans gericht is en dan heb je dan ook een franse diploma..en franse diploma's hebben in t algeneen een goede naam

05-05-2006, 23:53

Citaat door kaballetje:
Ooo ok,

Allah ie rewnek...
Amien, djemie3 insha"Allah.

05-05-2006, 23:58



Citaat door Olaya:
trouwens..marokkaanse niveau wordt wel serieus genomen..aangezien het totaal frans gericht is en dan heb je dan ook een franse diploma..en franse diploma's hebben in t algeneen een goede naam
Het gaat erom dat het universitaire niveau van iemand die in Marokko heeft gestudeerd, hier in Nederland niet wordt erkend.

Zoals er verschillen zijn in Nederland tussen bijvoorbeeld hogescholen of universiteiten en er bijvoorbeeld een voorkeur is voor studenten die van een bepaalde universiteit komen, zo wordt er ook verschil gemaakt in het niveau van buitenlandse universiteiten en het is eenmaal zo dat Marokkaanse universiteiten niet hoog in het lijstje staan hier in Nederland.

06-05-2006, 00:06
Het ligt ook aan het niveau....

Zij hebben daar geen mbo en hbo eigenlijk
Het is middelbare school, eindexamen een deel gaat een vakopleiding doen en een andere deel gaat naar de uni...

En HBO vergeleken met daar is UNI...

06-05-2006, 00:07

Citaat door maroc_reddy:
Het gaat erom dat het universitaire niveau van iemand die in Marokko heeft gestudeerd, hier in Nederland niet wordt erkend.

Zoals er verschillen zijn in Nederland tussen bijvoorbeeld hogescholen of universiteiten en er bijvoorbeeld een voorkeur is voor studenten die van een bepaalde universiteit komen, zo wordt er ook verschil gemaakt in het niveau van buitenlandse universiteiten en het is eenmaal zo dat Marokkaanse universiteiten niet hoog in het lijstje staan hier in Nederland.
hmm okee ! kan je met een franse diploma in nederland studeren ??

Pagina's : [1] 2 3