Bekijk volle/desktop versie : Ik Ben Opzoek Naar Het Recept Van Citroensap!



05-05-2006, 11:31
Lieve dames,

wie heeft voor mij het recept van citroensap, het wordt vaak gedronken in de landen als Egypte en Libanon.

wie kan mij helpen

knuffels

07-05-2006, 02:34



Citaat door ghozghoza:
Lieve dames,

wie heeft voor mij het recept van citroensap, het wordt vaak gedronken in de landen als Egypte en Libanon.

wie kan mij helpen

knuffels
salaam meid hier heb je het eheel makkelijk lekker voor deze warme weer en zeer fris:

voor het eerste heb je dit nodig :



x1 glas suiker
x1 glas water
x1 1/2 glas citroensap (ongeveer 6 a 8 stuks)
xwaarvan je eerst 2 de schil daar van raspt dan pas persen



xnou in een pannetje doe je de warme water liefst en dan de suiker en deze roerend smelten(want zo krijg je geen cristaletjes in je limonade)
xtot als de suiker helemaal is gesmolten

xdan in deze tijd rasp je de 2 citroenen en pers je deze tot als je 1 1/2 glas hebt

xnou de pannetje van vuur en de sap toevoegen en deze lauw in de blinder gieten
+ de schil en alles mixen

xje kan zien dat de kluer verandert na het mixen (je kan het ook zonder schil maken maar met schil vind ik lekkerder smaken)

xnou voeg je nog 4 a 5 glazen zeer koude water en giet alles in een fles en doe die in de koelkast.

xen bedien deze met ijsklontjes


PS; een tip je kan ook veel in een keer maken maar dan voeg je geen extra water toe

je laat deze dan gewoon koelen en giet je in de bakje voor ijsblokjes en in de freezer leggen.

een keer zin in limonade neem je een paar blokjes en met water in de blinder fijn malen.
en klaar is kees

een andere tip je kan ook de andere citroenen raspen en de schil in de ijsblokjes bakjes leggen en met een beetje water bedekken en invriezen.

dan kan je het een andere keer gebruiken


hoop dat je veel zal genieten deze zomer van deze limonade