Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Een verdrietig meisje dat graag geholpen wil worden:(

Ms_Lalla_Jdidia
04-05-2006, 22:21

Lieve mensen, ik heb een paar recepten van hier gehaald, om het uit te proberen. Aangezien ik niks kan klaarmaken dacht ik van, laat ik maar beginnen met leren koken. Maar het was een ramp vandaag in de keuken. Niks lukte, geen donuts, geen broodjes gevuld met gehakt:( Mijn vriendinnen kunnen mooi wel lekker dingen maken, maar ik niet:( ik weet me echt geen raad. Ik kan gewoon niet kneden, het wordt gewoon een rommeltje al dat meel. En ik vraag jullie please, om plaatjes te laten zien hoe je zo een goede klei krijgt van bv van rkhayf en goeie tips willen geven. Ik ben jullie zo dankbaar en je krijgt puntjes Liefs, Salma

dolfijn1977
04-05-2006, 22:28
je moet elke weekend met je moeder in de keuken staan , dan leer je echt heel veel...:) pas daarna kan je wat recepten van hier proberen, :p Je gaat leren kneden en hoe je over.. met zout , kruiden,:hihi: watje eerst kan doen ..:D aanstaande weekend blijf thuis en kijk hoe je moeder begint met koken en help haar :D :D ik weet zeker dat het wel helpt.. Duss niet meer met je vriendinnen winkelen :lekkerpuh :lekkerpuh :lekkerpuh Succes:goedzo:

beautyrozes
04-05-2006, 23:11
Lieve mensen, ik heb een paar recepten van hier gehaald, om het uit te proberen. Aangezien ik niks kan klaarmaken dacht ik van, laat ik maar beginnen met leren koken. Maar het was een ramp vandaag in de keuken. Niks lukte, geen donuts, geen broodjes gevuld met gehakt:( Mijn vriendinnen kunnen mooi wel lekker dingen maken, maar ik niet:( ik weet me echt geen raad. Ik kan gewoon niet kneden, het wordt gewoon een rommeltje al dat meel. En ik vraag jullie please, om plaatjes te laten zien hoe je zo een goede klei krijgt van bv van rkhayf en goeie tips willen geven. Ik ben jullie zo dankbaar en je krijgt puntjes Liefs, Salma voor kneden zou je een kneedmachinen kunnen kopen, is erg handig hoor ik van veel mensen :) wat koken betreft zou je eerst met iets makkelijks kunnen beginnen tot je dat onder de knie hebt dan pas met iets nieuws beginnen. succes

Maghrebiya
04-05-2006, 23:20
Maybe 1 gerecht per dag.... En kneden kan niemand gelijk de eerste dag.... Je wil nie weten hoe vaak ik mijn 3jiena heb weggegooit... niemand is als geleerde geboren oe ta fes ma tabnatshie fe nhar.... Laatst nog had ik brood gemaakt die ik kei vaak maak.. zag er perfect uit toen het gerezen was en na het bakken ook nog jammie... maar toen ik het neer wilde leggen om19.00 bij het eten, was het zo plat als een dubbie.. shit happens..we hebben het gewoon gegeten hoor... Take it easy, take a sisi.... Gewoon een gerechtje pakken om te koken of juist wat lekkers bij de thee en dan maken... Je mama dr bij om te kijken of het goed gaat en als dat niet tot de optie behoort gewoon lang kneden totdat het deeg nie meer plakkerig is en goed soepel is... is het te plakkerig meer meel dr bij.. is het te droog en te hard meer water dr bij :goedzo: Met de tijd komt alles insha allah... M3a salama, Latifa

Ms_Lalla_Jdidia
05-05-2006, 02:21

voor kneden zou je een kneedmachinen kunnen kopen, is erg handig hoor ik van veel mensen :) wat koken betreft zou je eerst met iets makkelijks kunnen beginnen tot je dat onder de knie hebt dan pas met iets nieuws beginnen. succes Ja precies we hebben ook een kneedmachine, maar ik had me zo verheugd op deze dag om die recepten uit te proberen. Toen hoorde ik pas dat het mesje van de broodmachine kwijt is en dat het nog gekocht moet worden. Maar dat hield mij niet tegen, nee ik dacht dat ik het za3ma allemaal wel aankon zonder hulp. Maar ben gewoon dieper gezonken dan ik dacht, heb gewoon een kilo mislukte klei weg gegooid, wilde zo graag donuts/rkhayf maken. Mijn moeder heeft gelachen.:traan1: Ik besef gewoon dat het ik gewoon echt niets kan.

Ms_Lalla_Jdidia
05-05-2006, 02:22
Maybe 1 gerecht per dag.... En kneden kan niemand gelijk de eerste dag.... Je wil nie weten hoe vaak ik mijn 3jiena heb weggegooit... niemand is als geleerde geboren oe ta fes ma tabnatshie fe nhar.... Laatst nog had ik brood gemaakt die ik kei vaak maak.. zag er perfect uit toen het gerezen was en na het bakken ook nog jammie... maar toen ik het neer wilde leggen om19.00 bij het eten, was het zo plat als een dubbie.. shit happens..we hebben het gewoon gegeten hoor... Take it easy, take a sisi.... Gewoon een gerechtje pakken om te koken of juist wat lekkers bij de thee en dan maken... Je mama dr bij om te kijken of het goed gaat en als dat niet tot de optie behoort gewoon lang kneden totdat het deeg nie meer plakkerig is en goed soepel is... is het te plakkerig meer meel dr bij.. is het te droog en te hard meer water dr bij :goedzo: Met de tijd komt alles insha allah... M3a salama, Latifa :love:

ellouisa
05-05-2006, 10:15
hoi meid, misschien moet je proberen eerst wat makkelijkere dingen te maken. Koekjes en cakes enz. Broodjes mislukken bij mij ook vaak (vooral gevulde), omdat ik niet goed kan kneden. In de broodbakmachine lukt het wel gelukkig. Je moet gewoon eerst het recept heel goed doorlezen, hoelang moet ik kneden? Hoelang moet het rijzen? enz. enz. Dan ga je alle spullen klaarzetten. Dus eerst alles wegen enz. Je kan trouwens ook het beste beginnen met de helft van de ingredienten dan gooi je niet zoveel weg. Dan ga je beginnen en gewoon rustig aan doen, niet haasten want dan mislukt het zeker te weten. ALs je gaat kneden moet je eerst een bal ervan maken (dit kan je bijv ook in de keukenmachine doen) en dan ga je verder kneden. En zoals maghreybia al zei, als het te nat is bloem toevoegen en als het te droog is wat wtaer (of melk) erbij doen. Maar nooit te veel erbij doen echt een heel klein beetje ander heb je de kans dathet inzakt of juist hard wordt.

Ms_Lalla_Jdidia
05-05-2006, 14:03
hoi meid, misschien moet je proberen eerst wat makkelijkere dingen te maken. Koekjes en cakes enz. Broodjes mislukken bij mij ook vaak (vooral gevulde), omdat ik niet goed kan kneden. In de broodbakmachine lukt het wel gelukkig. Je moet gewoon eerst het recept heel goed doorlezen, hoelang moet ik kneden? Hoelang moet het rijzen? enz. enz. Dan ga je alle spullen klaarzetten. Dus eerst alles wegen enz. Je kan trouwens ook het beste beginnen met de helft van de ingredienten dan gooi je niet zoveel weg. Dan ga je beginnen en gewoon rustig aan doen, niet haasten want dan mislukt het zeker te weten. ALs je gaat kneden moet je eerst een bal ervan maken (dit kan je bijv ook in de keukenmachine doen) en dan ga je verder kneden. En zoals maghreybia al zei, als het te nat is bloem toevoegen en als het te droog is wat wtaer (of melk) erbij doen. Maar nooit te veel erbij doen echt een heel klein beetje ander heb je de kans dathet inzakt of juist hard wordt. Oh dankje wel voor de tips wollah:goedzo: Hopelijk heeft het weer zin voor mij om het weer te proberen:)

asmalia_12_moc
09-05-2006, 23:21
het is echt waar met broodbakmachine is het bij mij ook gelukt je moet die broodbakmachine op kneden zetten en het ook laten rijzen in de machine

Ms_Lalla_Jdidia
10-05-2006, 01:07
Ja vast wel, alleen moeten we nog het mesje zien te vinden om te kopen. Dan heeft het denk ik zin om na die incident het weer te proberen:(