Bekijk volle/desktop versie : hollanders zijn wél nuchter, maar niet saamhorig...



Pagina's : [1] 2 3 4

03-05-2006, 18:17
Saamhorigheid? Dat hoort niet bij Nederlanders. Dat blijkt tenminste uit een onderzoek van Visie21, een bureau dat op zoek gaat naar Nederlandse kernwaarden. Veertig procent van de ondervraagden vindt saamhorigheid een on-Nederlandse eigenschap.

Nederlanders zijn volgens het onderzoek ook niet optimistisch en tolerant. Goed, dat we allemaal zuurpruimen zijn is bekend. Maar Nederlanders waren toch altijd zo tolerant? Blijkbaar vinden we dat ook niet meer van onszelf.

De grootste verrassing van het onderzoek is wel dat drie op de vier Nederlanders nuchterheid als een typisch Hollandse eigenschap ziet. Dat had uiteraard niemand verwacht. Die nuchterheid zal deze zomer waarschijnlijk wel ver te zoeken zijn als we met z’n allen weer met oranje klompen en sombrero’s op ons hoofd met toeters en bellen de polonaise lopen…

bron

03-05-2006, 18:18


klopt wel zo-ongeveer.

03-05-2006, 18:22
ik mis saai nog

03-05-2006, 18:28
Oranje fans..... 1 van de saaiste voetbalpubliek.

03-05-2006, 18:31



Citaat door Sahbi:
Oranje fans..... 1 van de saaiste voetbalpubliek.
saai, dom maar zeker niet nuchter

03-05-2006, 18:31
Ik mis de enorme drang naar het doen van nutteloze onderzoeken. Of de voorliefde voor eenpansgerechten die op braak lijken.

03-05-2006, 18:36

Citaat door misti:
saai, dom maar zeker niet nuchter
Nou als je een minister ziet fietsen opweg naar de koningin, dat vind ik wel nuchter

03-05-2006, 18:40

Citaat door Sahbi:
Nou als je een minister ziet fietsen opweg naar de koningin, dat vind ik wel nuchter
Nederlanders zitten vol met passie voor de fiets Ik wel in elk geval. Fietsen rules.

03-05-2006, 18:48

Citaat door Blade20:
klopt wel zo-ongeveer.
Wat een saamhorigheid...


03-05-2006, 19:57

Citaat door led_zeppelin:
Nederlanders zitten vol met passie voor de fiets Ik wel in elk geval. Fietsen rules.
Dat bedoel ik, daar kom je ook mee thuis en het is nog eens gezond ook!

03-05-2006, 20:53

Citaat door a_tropos:
Saamhorigheid? Dat hoort niet bij Nederlanders. Dat blijkt tenminste uit een onderzoek van Visie21, een bureau dat op zoek gaat naar Nederlandse kernwaarden. Veertig procent van de ondervraagden vindt saamhorigheid een on-Nederlandse eigenschap.

Nederlanders zijn volgens het onderzoek ook niet optimistisch en tolerant. Goed, dat we allemaal zuurpruimen zijn is bekend. Maar Nederlanders waren toch altijd zo tolerant? Blijkbaar vinden we dat ook niet meer van onszelf.

De grootste verrassing van het onderzoek is wel dat drie op de vier Nederlanders nuchterheid als een typisch Hollandse eigenschap ziet. Dat had uiteraard niemand verwacht. Die nuchterheid zal deze zomer waarschijnlijk wel ver te zoeken zijn als we met z’n allen weer met oranje klompen en sombrero’s op ons hoofd met toeters en bellen de polonaise lopen…

bron
ik vind nederlanders wel heel optimistisch maar vooral als het gaat om hoe ze kijken naar de menselijke natuur.
maar nuchter ...........als iemand <een volk>vaak iets over zichzelf zegt dan ga ik automatishc twijfelen wij zijn nuchter hoor ik weekelijks wanneer het niet dageijks gebeurd.

03-05-2006, 21:17

Citaat door misterroos:
ik vind nederlanders wel heel optimistisch maar vooral als het gaat om hoe ze kijken naar de menselijke natuur.
maar nuchter ...........als iemand <een volk>vaak iets over zichzelf zegt dan ga ik automatishc twijfelen wij zijn nuchter hoor ik weekelijks wanneer het niet dageijks gebeurd.
Wat bedoel je met je eerste zin?

03-05-2006, 21:25


In het weekend ben ik vaak niet zo nuchter

03-05-2006, 21:26

Citaat door Linxz:
Wat bedoel je met je eerste zin?
een rooskleurig mensbeeld .het tegenovergestelde van :de mens is geneigd tot het kwaad.

03-05-2006, 21:28

Citaat door janmetdepet:
In het weekend ben ik vaak niet zo nuchter

Pagina's : [1] 2 3 4