Bekijk volle/desktop versie : Hoe Kan Me Imaan Beter Weer Oppakken...



03-05-2006, 13:56
SALAAM WA3AYKOM WR WB BROEDERS EN ZUSTERS..

IK HAD EEN VRAAG HOE KAN IK HET BEST ME IMAAN WEER OPPAKKEN WANT IK ZIE ME ZELF ALLEEN MET EEN DAAL ZAKKEN...IK DOEN ER NIET VEEL AAN..VROEGER BESTEEDE IK ECHT VEEL TIJD AAN ME GELOOF MAAR NAAR MATE DE DAG HOE MINDER HET WORDT...

HEEFT IEMAND EEN GOEDE TIP OM DIE SAIJTAN UIT DE WEG TE VERSLAAN

03-05-2006, 14:01



Citaat door kenza24:
SALAAM WA3AYKOM WR WB BROEDERS EN ZUSTERS..

IK HAD EEN VRAAG HOE KAN IK HET BEST ME IMAAN WEER OPPAKKEN WANT IK ZIE ME ZELF ALLEEN MET EEN DAAL ZAKKEN...IK DOEN ER NIET VEEL AAN..VROEGER BESTEEDE IK ECHT VEEL TIJD AAN ME GELOOF MAAR NAAR MATE DE DAG HOE MINDER HET WORDT...

HEEFT IEMAND EEN GOEDE TIP OM DIE SAIJTAN UIT DE WEG TE VERSLAAN
salaam alaykom zuster.

ik weet niet of je muziek luisterd, maar ik heb zelf gemerk dat als je minder
(of gewoon helemaal ) geen muziek luisterd dat je imaan sterker wordt.
vertrouwe op Allah en veel boeken lezen want dat helpt ook wel.
gair insha allah.

groetjes majda

03-05-2006, 14:08

Citaat door Miss_Majda:
salaam alaykom zuster.

ik weet niet of je muziek luisterd, maar ik heb zelf gemerk dat als je minder
(of gewoon helemaal ) geen muziek luisterd dat je imaan sterker wordt.
vertrouwe op Allah en veel boeken lezen want dat helpt ook wel.
gair insha allah.

groetjes majda
nee zuster ik luister al lange tijd al geen muziek alleen maar anasheed

03-05-2006, 15:56

Citaat door kenza24:
nee zuster ik luister al lange tijd al geen muziek alleen maar anasheed
Assalamoe alaikoem beste broeder

Je vraag is Denk ik Duidelijk Want Waneer je Anasheed luisterd Dan luister je egenlijk ook gewoon muziek, Ik zal je een paar tip's geven wat je het beste kan doen geen tv kijken, geen muziek luisteren Alleen koraan lezen en koraan luisteren en hou je bezig met je zelf.. en doe veel kennis over de islam ga vaak naar lezingen help Arme Mensen die geen eten hebben of geen geld Zo ga je ook je imaan versterken.

en ojah, nog wat doe je bed weg en slaap op de grond En drink geen marokkaans munt thee want ik heb ondekt dat je er veel te lui van wordt. mohiem dit zijn mijn tip's je mag ze voor mijn zo weigeren Maar Als je het van mijn overneemt Dan ben je wel op het goede pad inshallah

Wa alaikoem salam

03-05-2006, 16:10


Lezing: Neem even de tijd voor je Imaan

Lezing: Liefde en vrees voor Allah

Lezing: Hoe toon ik berouw?

03-05-2006, 16:15

Citaat door kenza24:
SALAAM WA3AYKOM WR WB BROEDERS EN ZUSTERS..

IK HAD EEN VRAAG HOE KAN IK HET BEST ME IMAAN WEER OPPAKKEN WANT IK ZIE ME ZELF ALLEEN MET EEN DAAL ZAKKEN...IK DOEN ER NIET VEEL AAN..VROEGER BESTEEDE IK ECHT VEEL TIJD AAN ME GELOOF MAAR NAAR MATE DE DAG HOE MINDER HET WORDT...

HEEFT IEMAND EEN GOEDE TIP OM DIE SAIJTAN UIT DE WEG TE VERSLAAN

De beste 'techniek' is om bij alles wat je doet in het achterhoofd houden dat Allah (swt) jou ziet. Dus niet alleen tijdens het gebed maar ook daarbuiten. Dit bewustzijn is de kern van alle spirituele ontwikkeling in de Islam. Lees daarnaast ook klassieke werken over het ontwikkelen van dit soort zaken. De 'Risalah al-Qushayriyah' van Imam Qushayri is een klassieker op dit gebied.

Op de dag waarop de zon dichterbij zal komen, zullen sommige mensen beschermt worden onder een schaduw die Allah tot stand zal brengen.



[URL="http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1094504206"]

de compilatie van Imam Nawawi in zijn 'al- Arba'in (de 40 Ahadith)'.

.....

Hij zei: "U heeft juist gesproken". Wij waren verbaasd over zijn vragen en dan te zeggen dat hij ([COLOR="Magenta"]saw) juist had gesproken. Hij zei toen: "Vertelt u me dan over Imaan" Hij (saw) zei: "Dat is het geloven in Allah, Zijn engelen, Zijn Boeken, Zijn Boodschappers en de Laatste Dag, en te geloven in het Goddelijke Voorbestemming, zowel het goede als het kwade daarvan." Hij zei: "U heeft juist gesproken[/COLOR]".

-> Het tweede onderdeel van het geloof is 'Imaan', opvattingen en geloofsbeginselen. Zonder dit te geloven met heel je hart en verstand bestaat er geen 'imaan'.Toen de mensen steeds meer behoefte kregen aan uitleg en uitwijding over 'imaan', onstonden zo de geloofsartikelen die we kennen als 'aqaid' (aqidah). Toen deze aqidah zich ontwikkelde tot een volwaardige wetenschap kreeg het de benaming van [COLOR="Gray"]ILM AL-KALAM[/COLOR]. [/URL]

04-05-2006, 00:09

Citaat door islam-4_Everboy:
Assalamoe alaikoem beste broeder

Je vraag is Denk ik Duidelijk Want Waneer je Anasheed luisterd Dan luister je egenlijk ook gewoon muziek, Ik zal je een paar tip's geven wat je het beste kan doen geen tv kijken, geen muziek luisteren Alleen koraan lezen en koraan luisteren en hou je bezig met je zelf.. en doe veel kennis over de islam ga vaak naar lezingen help Arme Mensen die geen eten hebben of geen geld Zo ga je ook je imaan versterken.

en ojah, nog wat doe je bed weg en slaap op de grond En drink geen marokkaans munt thee want ik heb ondekt dat je er veel te lui van wordt. mohiem dit zijn mijn tip's je mag ze voor mijn zo weigeren Maar Als je het van mijn overneemt Dan ben je wel op het goede pad inshallah

Wa alaikoem salam
wat heeft dit met het versterken van je imaan te maken ???

04-05-2006, 10:58
Een zwak imaan; symptomen, oorzaken en hoe te genezen - Auteur: Sheikh Moh’ammed Saalih’ Al-Moenadjjied