Bekijk volle/desktop versie : Als je Pabo hebt gedaan kan je dan...



01-05-2006, 20:55
Asallamohelaikom warahmetoAllahi weh baraketo,

Ik doe nog geen pabo wil het wel InchAllah gaan doen, welekin mijn vraag is krijg je als pabo'er veel nederlands? Zou je nou je pabo bijf les in marokko kunnen geven nederlands?
Mag dat denken jullie ook?
djazakomAllah gairen!

en Allah swt weet het beste!

Fi amaniAllah C.arab

01-05-2006, 21:34


ik zou niet weten, maar op zicht wel denk ik, want je moet kinderen ook nederlands leren, en mensen op in marokko zijn kwa nederlands op het zelfde niveau als kinderen

01-05-2006, 22:52
ja daarom... denk je dat ze je aanmenen met hbo/pabo diploma?

01-05-2006, 22:54
Als je pabo hebt gedaan, moet je in principe goed nederlands kunnen spreken (algemeen beschaafd nederlands). Je bent tenslotte de hele dag in de nederlandse taal les aan het geven.
Maar op de pabo zelf wordt er niet veel aan je eigen vaardigheid gedaan, het is meer grammatica en literatuur en hoe je kinderen iets kunt uitleggen.

En of je in Marokko les kunt gaan geven, ja waarom niet..met je diploma mag je wel nederlands aan beginners geven, want dat niveau heb je zo ie zo..
Maar als je echt alleen geinteresseerd bent in het nederlands kun je beter de lerarenopleiding nederlands doen, want de studie pabo is breed en niet diep, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes..

02-05-2006, 06:31



Citaat door Amira77:
Als je pabo hebt gedaan, moet je in principe goed nederlands kunnen spreken (algemeen beschaafd nederlands). Je bent tenslotte de hele dag in de nederlandse taal les aan het geven.
Maar op de pabo zelf wordt er niet veel aan je eigen vaardigheid gedaan, het is meer grammatica en literatuur en hoe je kinderen iets kunt uitleggen.

En of je in Marokko les kunt gaan geven, ja waarom niet..met je diploma mag je wel nederlands aan beginners geven, want dat niveau heb je zo ie zo..
Maar als je echt alleen geinteresseerd bent in het nederlands kun je beter de lerarenopleiding nederlands doen, want de studie pabo is breed en niet diep, als je begrijpt wat ik bedoel.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes..
djazakAllah gairen, ja ik begrijp je nee ik wil niet lerares nederlands worden liever pabo doen, maar ik wilde graag weten of je met pabo nederlands kan in marokko drm ahaha.
Kan je trouwens met pabo gewoon op een islamitische school les geven? of moet je een andere opleiding hebben gehad?

en Allah swt weet het beste!

02-05-2006, 23:32

Citaat door C.arab:
djazakAllah gairen, ja ik begrijp je nee ik wil niet lerares nederlands worden liever pabo doen, maar ik wilde graag weten of je met pabo nederlands kan in marokko drm ahaha.
Kan je trouwens met pabo gewoon op een islamitische school les geven? of moet je een andere opleiding hebben gehad?

en Allah swt weet het beste!
Met Pabo kun je lesgeven op alle basisscholen dus ook bijzondere scholen als joodse/christelijke/islamitische etc..scholen.
Je hoeft hiervoor geen andere studie bij te volgen.

Je geeft wat je hebt geleerd op de Pabo en wat betreft het geloof dat bij de school hoort , dat valt allemaal te leren. Daarom kan een niet-moslimse ook op een islamitische basisschool lesgeven.

Wees niet onzeker, vertrouw jezelf en natuurlijk Alllah..veel liefs van juffie

03-05-2006, 04:53
djazakAllah gaien, ik vertrouw op Allah swt