Bekijk volle/desktop versie : oproep aan alle keukenprincessen hier!!(riannah,Alhoceima rose,cueta.yara,7ayatie en)



Pagina's : [1] 2

01-05-2006, 19:38
Lieve lieve dames,

ik vraag jullie om hulp,
dit weekend komt de tante van me man(uit marokko) bij ons op bezoek (voor het eerst) en ik weet niet wat ik voor haar moet klaarmaken.het moet lekker zijn maar niet moeilijk want ik ben bang dat ik het verpruts en dan wordt dat natuurlijk allemaal doorverteld,je weet hoe die vrouwtjes uit marokko zijn,en het ergste is dat ze het dan ook aan mijn schoonmoeder verteld.niet dat zij het erg vind maar ik zou me kapot schamen als ze haar zou vertellen dat ik zo'n keukenkluns ben .dus ladys help me om een dit weekend goed door te komen.please help me!!

alvast bedankt voor jullie hulp!!!

I love you!!!!

01-05-2006, 19:45


Check je Pm

01-05-2006, 19:51
Maak een cake, muffins een dag van te voren alvast.
xloepias
xmsemmen
xmisschien zelf al een grote bistalla en dit allemaal invriezen dit bespaart heel veel tijd en nog een grote voordeel is je kunt het alvast proeven kjiken of het wel smaakt.

01-05-2006, 20:29
precies... maak veel lekkers gedurende de hele week dat je dan die dag uit de vriezer kunt halen en afbakken of ontdooien....

empenades van AR
loempia's met gehakt en groente
kipbriwat
gevulde msemen
beghrir van zahira

dan hoef je die dag alleen te koken en afhankelijk van het weer kun je dat combineren met een heerlijk toetje...

koud regenachtig weer als vandaag:
harira met msamen, dadels, vijgen en amandeldadelmelk
gevolgd door lamsbout in de oven met pruimen, eieren en amandelen of kip in de oven met amandelen en olijven en citroen mraked.
gevolgt door vers fruit gesneden in een half galiameloentjuh waar de meloen dr uitgekerft is..

warm weer zonder regen
saladebord... in het midden aardappelsalade en eromheen frisse salades
vis uit de oven (denk aan dorade ofzo) of pastilla vis
toetje ijs met beetje fruit en foefje slagroom

kan je wel gerechten of links passen met verdere instructies als je wilt...

maar dat zou ik doen... als ze 2 dagen blijft, moet je er de tweede dag gewoon mee uit eten nemen.. vooral als het een jonge tante is van rond de 40... als we het over een dame hebben van 70 is dit misschien een minder geslaagd plan...

Maar als je dr mee uit huis neemt, leidt dat er misschien af van je kookkunsten en is ze gewoon onder de indruk van jou en jou vriendelijkheid en openhartigheid

M3a salama,
Latifa

ps. meeeste mensen uit marokko zijn gek op vis, maar willen ook skaapie zien. daarnaast zijn ze ook gek op zoet.. maak anders 3 soorten koek en serveer die met de thee of koop ze, bespaart je ook moeite thallay fe rassek..mensen die willen praten, praten toch wel..

01-05-2006, 20:34



Citaat door Maghrebiya:
precies... maak veel lekkers gedurende de hele week dat je dan die dag uit de vriezer kunt halen en afbakken of ontdooien....

empenades van AR
loempia's met gehakt en groente
kipbriwat
gevulde msemen
beghrir van zahira

dan hoef je die dag alleen te koken en afhankelijk van het weer kun je dat combineren met een heerlijk toetje...

koud regenachtig weer als vandaag:
harira met msamen, dadels, vijgen en amandeldadelmelk
gevolgd door lamsbout in de oven met pruimen, eieren en amandelen of kip in de oven met amandelen en olijven en citroen mraked.
gevolgt door vers fruit gesneden in een half galiameloentjuh waar de meloen dr uitgekerft is..

warm weer zonder regen
saladebord... in het midden aardappelsalade en eromheen frisse salades
vis uit de oven (denk aan dorade ofzo) of pastilla vis
toetje ijs met beetje fruit en foefje slagroom

kan je wel gerechten of links passen met verdere instructies als je wilt...

maar dat zou ik doen... als ze 2 dagen blijft, moet je er de tweede dag gewoon mee uit eten nemen.. vooral als het een jonge tante is van rond de 40... als we het over een dame hebben van 70 is dit misschien een minder geslaagd plan...

Maar als je dr mee uit huis neemt, leidt dat er misschien af van je kookkunsten en is ze gewoon onder de indruk van jou en jou vriendelijkheid en openhartigheid

M3a salama,
Latifa

ps. meeeste mensen uit marokko zijn gek op vis, maar willen ook skaapie zien. daarnaast zijn ze ook gek op zoet.. maak anders 3 soorten koek en serveer die met de thee of koop ze, bespaart je ook moeite thallay fe rassek..mensen die willen praten, praten toch wel..
salaam hbiba!

bedankt voor al je tips!!! je bent echt een schat! en ik ga dat zeker doen.ik bedoel het is maar voor een dag de andere dag nemen we haar uit eten,dus dat scheelt.vleesgerechten vind ik moeilijk,dus dan wordt het waarschijnlijk vis.
maar ik vind het echt lief van je dat je me deze goede tips hebt gegeven.

groetjes

01-05-2006, 20:35

Citaat door houdaya:
Maak een cake, muffins een dag van te voren alvast.
xloepias
xmsemmen
xmisschien zelf al een grote bistalla en dit allemaal invriezen dit bespaart heel veel tijd en nog een grote voordeel is je kunt het alvast proeven kjiken of het wel smaakt.
harstikke bedankt voor je tips

kusjes

01-05-2006, 20:38

Citaat door guercifia:
harstikke bedankt voor je tips

kusjes
Graag gedaam meid maar probeer het zo te doen en de dag die je haar uit eten neemt probeer dan dus een heerlijke thee/koffie tijd te maken met allemaal lekkere hapjes wedden dat ze je niet snel zal gaan vergeten

Want zo doe ik het meestal ook volgende maand krijg ik ook mij schoonouders op bezoek vanuit marokko

01-05-2006, 20:42

Citaat door houdaya:
Graag gedaam meid maar probeer het zo te doen en de dag die je haar uit eten neemt probeer dan dus een heerlijke thee/koffie tijd te maken met allemaal lekkere hapjes wedden dat ze je niet snel zal gaan vergeten

Want zo doe ik het meestal ook volgende maand krijg ik ook mij schoonouders op bezoek vanuit marokko
goed idee!
wat spannend zeg,dat je schoonouders komen!ik heb maar een keer mijn schoonvader twee weekjes op bezoek gehad maar nooit me schoonmoeder of schoonzussen (das toch anders dan schoonvader die vindt alles goed).
maar ja ze houden van me en ik van hen en dat is denk ik toch het belangrijkste.
ik wens jou in ieder geval veel succes

01-05-2006, 20:50

Citaat door guercifia:
goed idee!
wat spannend zeg,dat je schoonouders komen!ik heb maar een keer mijn schoonvader twee weekjes op bezoek gehad maar nooit me schoonmoeder of schoonzussen (das toch anders dan schoonvader die vindt alles goed).
maar ja ze houden van me en ik van hen en dat is denk ik toch het belangrijkste.
ik wens jou in ieder geval veel succes
Dank je wel meid, ze zijn al vaker gekomen, maar bij mij is mij schoonvader het probleem niet mij schoonmoeder of schoonzussen

Het moet allemaal prefect zijn bij hem, en hij eet meestal met mes en vork.
Ik moet altijd veel borden neerleggen voor elke gang van eten een aparte bord.
Heb altijd veel afwas

01-05-2006, 20:55

Citaat door houdaya:
Dank je wel meid, ze zijn al vaker gekomen, maar bij mij is mij schoonvader het probleem niet mij schoonmoeder of schoonzussen

Het moet allemaal prefect zijn bij hem, en hij eet meestal met mes en vork.
Ik moet altijd veel borden neerleggen voor elke gang van eten een aparte bord.
Heb altijd veel afwas
hahahaha!!
wat grappig zeg!maar ja het is maar voor effe dus je moet wel geduldig zijn.het zijn immers de ouders van je man en eigenlijk ook die van jou.vooral als je een goede relatie met ze hebt,dan vindt je die kleine dingen niet erg.dat zou je ook voor je vader zonder problemen doen,toch?
en by the way ze zorgen ook goed voor je als je bij hen op vakantie bent,toch?
el mohim ik merk wel aan je dat je weet wat je doet,dus je zult het fantastisch doen insha allah!ze boffen maar


01-05-2006, 21:01

Citaat door guercifia:
hahahaha!!
wat grappig zeg!maar ja het is maar voor effe dus je moet wel geduldig zijn.het zijn immers de ouders van je man en eigenlijk ook die van jou.vooral als je een goede relatie met ze hebt,dan vindt je die kleine dingen niet erg.dat zou je ook voor je vader zonder problemen doen,toch?
en by the way ze zorgen ook goed voor je als je bij hen op vakantie bent,toch?
el mohim ik merk wel aan je dat je weet wat je doet,dus je zult het fantastisch doen insha allah!ze boffen maar

Ja ik heb geduld met hun heel veel geduld, ik kan alhamdolilah heeel goed met hun opschieten en hun met mij. En het is inderdaad maar voor korte tijd maar ze komen vaak maar dat is neit het probleem, mij schoonmoeder is al in frankrijk, en in de zomer gaan wij naar hun toe en in november komen hun weer naar ons toe.

En ja over 2 weken ga ik beginnen dingen te maken en in te vriezen zoveel mogelijk wan ze blijven wat langer. En goed schoonmaken een paar dagen voordat ze komen, mij schoonmoeder is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel puntje precies wat betreft het huishouden dus ik moet de hele huis gaa schrobben

01-05-2006, 21:19

Citaat door houdaya:
Ja ik heb geduld met hun heel veel geduld, ik kan alhamdolilah heeel goed met hun opschieten en hun met mij. En het is inderdaad maar voor korte tijd maar ze komen vaak maar dat is neit het probleem, mij schoonmoeder is al in frankrijk, en in de zomer gaan wij naar hun toe en in november komen hun weer naar ons toe.

En ja over 2 weken ga ik beginnen dingen te maken en in te vriezen zoveel mogelijk wan ze blijven wat langer. En goed schoonmaken een paar dagen voordat ze komen, mij schoonmoeder is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel puntje precies wat betreft het huishouden dus ik moet de hele huis gaa schrobben
ooh meisje toch....
als je hulp nodig hebt met poetsen (niet met koken,want dat zou een ramp worden)laat me dat ff weten dan.dan kom ik gelijk met me emmer en zwabber

02-05-2006, 08:41



Citaat door Maghrebiya:
precies... maak veel lekkers gedurende de hele week dat je dan die dag uit de vriezer kunt halen en afbakken of ontdooien....

empenades van AR
loempia's met gehakt en groente
kipbriwat
gevulde msemen
beghrir van zahira

dan hoef je die dag alleen te koken en afhankelijk van het weer kun je dat combineren met een heerlijk toetje...

koud regenachtig weer als vandaag:
harira met msamen, dadels, vijgen en amandeldadelmelk
gevolgd door lamsbout in de oven met pruimen, eieren en amandelen of kip in de oven met amandelen en olijven en citroen mraked.
gevolgt door vers fruit gesneden in een half galiameloentjuh waar de meloen dr uitgekerft is..

warm weer zonder regen
saladebord... in het midden aardappelsalade en eromheen frisse salades
vis uit de oven (denk aan dorade ofzo) of pastilla vis
toetje ijs met beetje fruit en foefje slagroom

kan je wel gerechten of links passen met verdere instructies als je wilt...

maar dat zou ik doen... als ze 2 dagen blijft, moet je er de tweede dag gewoon mee uit eten nemen.. vooral als het een jonge tante is van rond de 40... als we het over een dame hebben van 70 is dit misschien een minder geslaagd plan...

Maar als je dr mee uit huis neemt, leidt dat er misschien af van je kookkunsten en is ze gewoon onder de indruk van jou en jou vriendelijkheid en openhartigheid

M3a salama,
Latifa

ps. meeeste mensen uit marokko zijn gek op vis, maar willen ook skaapie zien. daarnaast zijn ze ook gek op zoet.. maak anders 3 soorten koek en serveer die met de thee of koop ze, bespaart je ook moeite thallay fe rassek..mensen die willen praten, praten toch wel..

Niks aan toe te voegen
Hele goed tips

Alhoceima Rose


02-05-2006, 09:13

Citaat door guercifia:
salaam hbiba!

bedankt voor al je tips!!! je bent echt een schat! en ik ga dat zeker doen.ik bedoel het is maar voor een dag de andere dag nemen we haar uit eten,dus dat scheelt.vleesgerechten vind ik moeilijk,dus dan wordt het waarschijnlijk vis.
maar ik vind het echt lief van je dat je me deze goede tips hebt gegeven.

groetjes
U're welcome hbieba...

Ik hoop dat alles gaat lukken en dat je een leuk weekend zult hebben..

Muaaa7a op je voorhoofd,
Latifa

02-05-2006, 09:31

Citaat door Maghrebiya:
U're welcome hbieba...

Ik hoop dat alles gaat lukken en dat je een leuk weekend zult hebben..

Muaaa7a op je voorhoofd,
Latifa
insha allah.ik bedoel het is maar een weekendje,dus zo erg zal het niet zijn.maar ik wil gewoon een goede indruk maken,snappie?
maar bedankt voor je tips.

boussa 3la rasek

Pagina's : [1] 2