Bekijk volle/desktop versie : het corresponderen tussen jonge mannen en vrouwen,



24-05-2003, 12:32
Vraag: ‘Wat zegt de Islaam over het corresponderen tussen jonge mannen en vrouwen, wetende dat deze correspondentie vrij is van losbandigheid, verliefdheid of seksuele begeerten?

Het is voor niemand toegestaan om te corresponderen met een vrouw met wie hij kan trouwen (al-Adjnabiejah), want hier berust vele fietnah (calamiteiten) in. Het kan zo zijn dat de correspondent denkt dat er geen fietnah plaats kan vinden. Toch is het zo dat de Satan hem/haar op deze gedachte laat totdat hij op haar valt of zij op hem valt. De profeet (moge Allaahs Zegen en Vrede met hem zijn) heeft degene die hoort over de aanwezigheid van de Dadjaal (éénogige leugenaar) bevolen om hem te ontwijken en vertelde dat een gelovig persoon hem ontmoet en hem met zijn fietnah mee probeert te sleuren totdat hij daarin slaagt. (overgeleverd door Ahmed en Aboe Dawoed). Het corresponderen tussen jongen mannen en vrouwen is dus gevaarlijk en gaat samen met een grote fietnah. Het is een verplichting om hierbij vandaan te blijven, zelfs wanneer het zo is (zoals de vraagsteller zegt) dat er geen verliefdheid of seksuele begeerten aanwezig zijn. Wat betreft het corresponderen tussen mannen en mannen, en vrouwen en vrouwen daar is niets mismee, behalve wanneer er sprake is van zaken die verboden zijn.

[Van fatawa al-mar`toel-moslimah blz. 578 door Shaych Mohammed ibn Saalih al-Uthaymien].

24-05-2003, 14:36



Citaat:
Origineel gepost door Germen
Inderdaad, hier weer het zoveelste bewijs van wat er gebeurt als mensen afwijken van het woord van Allah, de koran.
Geen muziek toegestaan, geen correspondentie met vrienden/vriendinnen toegestaan....
Waarom geloven jullie die nonsens toch? Jullie leven zo nu al in de hel. Allah heeft de moslims niet verboden te genieten van het goede in deze wereld. En goede muziek en interessante vrienden of vriendinnen horen daar zeker bij.
Wie is negatief? Ik, die zegt dat muziek mag, masturberen mag en brieven schrijven mag, of de soennieten, die zeggen dat niets mag behalve dan een slavin seksueel misbruiken of een zogenaamde kaafir vrouw ontvoeren en haar verkrachten, zoals de GIA in Algerije veelvuldig deed?
salaam alaikom
intressant wat je verteld ik widt het niet van de GIA in algerije

( dit zijn nog eens de waardevolle topics)

ma'salama
liefs laila

24-05-2003, 15:04

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Inderdaad, hier weer het zoveelste bewijs van wat er gebeurt als mensen afwijken van het woord van Allah, de koran.
Geen muziek toegestaan, geen correspondentie met vrienden/vriendinnen toegestaan....
Waarom geloven jullie die nonsens toch? Jullie leven zo nu al in de hel. Allah heeft de moslims niet verboden te genieten van het goede in deze wereld. En goede muziek en interessante vrienden of vriendinnen horen daar zeker bij.
Wie is negatief? Ik, die zegt dat muziek mag, masturberen mag en brieven schrijven mag, of de soennieten, die zeggen dat niets mag behalve dan een slavin seksueel misbruiken of een zogenaamde kaafir vrouw ontvoeren en haar verkrachten, zoals de GIA in Algerije veelvuldig deed?
Germen het is weer duidelijk dat jij een tik van de molen hebt gehad... Lees: Je hebt een geer te pakken!!! Lees: Je kennis is maar dun

24-05-2003, 20:14

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Inderdaad, hier weer het zoveelste bewijs van wat er gebeurt als mensen afwijken van het woord van Allah, de koran.
Geen muziek toegestaan, geen correspondentie met vrienden/vriendinnen toegestaan....
Waarom geloven jullie die nonsens toch? Jullie leven zo nu al in de hel. Allah heeft de moslims niet verboden te genieten van het goede in deze wereld. En goede muziek en interessante vrienden of vriendinnen horen daar zeker bij.
Wie is negatief? Ik, die zegt dat muziek mag, masturberen mag en brieven schrijven mag, of de soennieten, die zeggen dat niets mag behalve dan een slavin seksueel misbruiken of een zogenaamde kaafir vrouw ontvoeren en haar verkrachten, zoals de GIA in Algerije veelvuldig deed?
Kunt u mij misschien vertellen wie U bent...om tegen het woord van Allah in te gaan??......

Precies ja...de enige die hier NONSENS aan het vertellen is bent U...

Moge Allah u leiden op het juiste....en u vergeven voor uw zonden...

Ma3a Salaam

24-05-2003, 20:24



Citaat:
Origineel gepost door laila17
salaam alaikom
intressant wat je verteld ik widt het niet van de GIA in algerije

( dit zijn nog eens de waardevolle topics)

ma'salama
liefs laila
maar germen je moet zeer zeker niet denken dat ik het met je eens ben dat was ik effe vergeten erbij te vertellen.

maar wel leuk om in disscussie te gaan
ma'salama laila

24-05-2003, 23:16

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Er is maar een woord van Allah en dat is het Boek, dat neergezonden is als Taurah, Indjil en uiteindleijk de Kor'an.
Ga ik tegen dat woord in? Of zijn de soennieten dat?

En als ik iets zeg dat tegen de koran ingaat:

WEERLEG HET DAN MET KORANTEKSTEN.
salaam oe 3alajkom lieftallige broeder

geen woorden voor



moge Allah over je waken en je beschermen

24-05-2003, 23:35
[QUOTE]Origineel gepost door Germen
Er is maar een woord van Allah en dat is het Boek, dat neergezonden is als Taurah, Indjil en uiteindleijk de Kor'an.
Ga ik tegen dat woord in? Of zijn de soennieten dat?

En als ik iets zeg dat tegen de koran ingaat:




Salaam Oe3alaikom

Als je dit zegT dan ga je al teGen t woord van Allah :

Waarom geloven jullie die nonsens toch? Jullie leven zo nu al in de hel. Allah heeft de moslims niet verboden te genieten van het goede in deze wereld. En goede muziek en interessante vrienden of vriendinnen horen daar zeker bij.
Wie is negatief?[SIZE=4] Ik, die zegt dat muziek mag, masturberen mag en brieven schrijven mag.. [/B]

Wat jij hier boven zegT heeft Allah Verboden!!
T Gaat hier niet om een persoonlijke meninG!!!

WaSalaam Oe3alaikom

25-05-2003, 05:00

Citaat:
Origineel gepost door Germen
Er is maar een woord van Allah en dat is het Boek, dat neergezonden is als Taurah, Indjil en uiteindleijk de Kor'an.
Ga ik tegen dat woord in? Of zijn de soennieten dat?

En als ik iets zeg dat tegen de koran ingaat:

WEERLEG HET DAN MET KORANTEKSTEN.
Nou kijk bij de salat en alcohol........

Wanneer weerleg jij dan ? Gebied je het goede en vergeet je jezelf ?

Echt Germaan, kijk eens kritisch naar jezelf, dit is niet eerlijk...

Ciao

25-05-2003, 15:50

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi


Beste Germen,

De laatst genoemde Asta'fie roe Allah!......Komt niet in de Soennah van onze Profeet vrede zij met hem voor!

Genieten van de goede dingen, yeps beste Germen......Muziek zit niets goeds in en hetgeen jij opnoemt, Asta'firoe Allah !....Is trouwens ook schadelijk voor de gezondheid en is wetenschappelijk bewezen....

Was de Qoran niet Qods (Heilig) voor jou?!!

Is muziek ook al toegestaan?! Hmmmmmm, wat een nonsens !........Je maakt wel veel onwettig wettig, pas je wel op!....Je geeft ook geen bewijs dat het is toegestaan.......Zei ik je niet beste Germen, dat je de Taktieken van de duivel niet zo moest onderschatten...A'udoe Bi Allah!

''Verwonderen jullie je dan over deze recitatie en lachen jullie erom en jullie huilen niet? Verspillen jullie je leven met tijdverdrijf en vermaak(muziek, zingen enz.)(Wa antoem samidoen). Valt neer in aanbidding aan Allah de Verhevene en aanbidt Hem alleen''! Qoran Al-Qamar:62

''En van de mensen zijn er die nutteloos gepraat(lahwal hadieth) kopen om de mensen te laten afdwalen van de Weg van Allah de Verhevene zonder kennis, en het nemen van Allah's Weg als spotternij. Voor dezen zal er een vernederende straf zijn.''
{Qoran Soerah Loqman:6}

''En wat betreft degene die de grootheid van Zijn Heer vreesde en zijn ziel van de [B]begeerte afhield , voor hem is het Paradijs de verblijfplaats.''! {Qoran An-Naazi'aat: 40 en 41}.

'Iffah. d.i. onthouding, waken over de reinheid van lichaam geest en ziel.......Beste Germen, luisteren naar de woorden van onze Heer, is superieurs dan wanneer we naar muziek gaan zitten luisteren, we kunnen deze twee toch niet vermengen.....Asta'fieroe Allah !....Het grootst kwaad van muziek is dat het diegene weghaalt van de herinnering aan Zijn Schepper, Zijn Boek en Zijn Dien{Islam}!

''En dat degenen die de kennis is gegeven weten dat het de waarheid van jullie Rabb is en dat zij erin zullen geloven en hun harten zich eraan zullen onderwerpen met nederigheid. En Zeker Allah de Verhevene is de leider van degenen die geloven in de Rechte Weg''!
{Qoran al-Hadj:54}

Allah yahdiennaa ! [/B]
Subhannallaaaaaaaaaaah, germen je praat echt zonder vrees voor allah, subhannallah krijg er rillingen van , wejoow..


ogtek ik zeg ameen op jou dua

masha allah voor de bewijzen
moge allah subhannalla wa ta3la jou belonen,

ameen