Bekijk volle/desktop versie : eten onderweg????



Pagina's : [1] 2

30-04-2006, 15:41
als jullie op vakantie gaan met de auto naar marokko
wat voor eten maken jullie voor onderweg
ik weet nog 2 maanden dan is het pas zover.
maar ik wil het toch graag weten want voor je het weet is het juli vakantiemaand.

30-04-2006, 16:07


Nou ik koop paar blikken Cola en Fanta en & up.
k neem Fruit mee, appel, banaan, druiven.. enzo
Groente neem ik mee Tomaten, Komkommer, groene olijven..
Puntbroodjes kan je bij turksbakkerij of marokkaanse bakkerij kopen..
paar blikjes tonijn, dunne stokbrood,
eerste dag gekookte eiren, gebakken kipvleugels, . volgende dag gewoon tonijn met broodjes en salade,.. water koop ik bij de winkels,

30-04-2006, 16:09
eieren blijf die dan wel lekker... als ze koud zijn krijgen ze dan niet een apart smaak

30-04-2006, 16:17
De gekookte eiren moet je eigelijk op de volgende dag S'morgens al eten, daarna kan je ze niet meer eten vind ik ..koude eiren zijn best wel lekker..!!
je kan ook die Marokkaanse worst kopen, kan je ookin Belgie kopen, van die grote..
of je kan mesemmen meenemen voor s'morgens ontbijten.. of stokbrood met Jam ..

30-04-2006, 16:35


wij maken loempias(blijven altijd goed)
en heeeel veel drimken en je kan ook kip maken maar dan wel gebakken dus niet gekookt en mijn moeder neemt ook voor ons altijd broodjes donner mee altijd lekker met frisse slade

30-04-2006, 17:14
ik heb vorig jaar torilla gemaakt (met tonijn en garnalen ) en kabeljauw gebakken in eieren. we waren zaterdag 5 uur sochtends vertrokken dus we hadden voor de hele zaterdag geen eten hoeven te kopen. en voor de zondag had ik broodjes gezond gemaakt met tonijn.

30-04-2006, 18:14
Ik maak gehakt broodjes lahmacun en rajf en harira in een thermoskan tonijn uitjes en olijven en tomaten de rest zoals chips drinken en koffie die kopen we onderweg en brood ook!!

30-04-2006, 18:20
harira ajoow in al die hitte kun jij harira drinken ajoo wjaoow astagforrilah ik zou dan nooooiiit kunnen ahah kan he trouwens nogh nooit van gehoord harira onderweg naar marokko

30-04-2006, 18:24
soep lijkt te warm als het al zo heet is, maar het geeft juist mer energie, omdat je veel zout verliest door het zweten. Ik vind het altijd lekker. Als wij op vakantie gingen, namen we zakjes cup a soup mee of bouillonblokjes en gingen dan ater koken op zo'n gaspitje en dan lekker soepje of boullon

Wij nemen meestal ook stokbrood, tomaat, komkommer, kaas, tonijn, gekookte eieren, kleine bakjes jam, koffie, flessen water, snoepjes, chips, koekjes
dit jaar moet k het zelf gaan doen, ik neem sowieso van die zachte broodjes mee, krentenbollen en liga's. Verder wil ik tonijn meenemen, komkommer, tomaat, olijven en misschien nog gevulde broodjes maken. Stokbrood kopen we onderweg.

30-04-2006, 18:39
[wij op vakantie gingen, namen we zakjes cup a soup mee of bouillonblokjes en gingen dan ater koken op zo'n gaspitje en dan lekker soepje of boullon


dat lijkt me echt goed idee voor mensen die soep lekker vinden,

30-04-2006, 18:45
wij nemen altijd vis met charmilla erin, rghayef, eieren, brood, mortadilla, chocolade pasta, thee in thermoskan, melk, en heeeeeeeeeeeeeeeel veel snoep!!

30-04-2006, 18:55

Citaat door jannet:
harira ajoow in al die hitte kun jij harira drinken ajoo wjaoow astagforrilah ik zou dan nooooiiit kunnen ahah kan he trouwens nogh nooit van gehoord harira onderweg naar marokko
Nog nooit gehoord? Het is heerlijk je gaat toch niet midden in de hitte soep drinken?Wij drinken harira als lasja dus rond een uur of 10 weet jij hoe lekker dat is

Enoja kip moet je echt mee opletten onderweh is zo gevaarlijk mijn moeder deed het nooit en ik ook niet!

Dit jaar word niks mee nemen we gaan lekker luxe met de boot van seat naaar tanger inchallah verheug me er nu al op

30-04-2006, 19:09


Oh dames ik krijg znoen van jullie... wij gaan dit jaar niet naar marokko.
ik ga die gezellige reis met man en kids missen...

maar inshallah gaan we dit jaar naar een ander land moet alleen nog zoeken waarnaartoe. heb nog niets geboekt.

30-04-2006, 19:18

Citaat door wittewarda:
Oh dames ik krijg znoen van jullie... wij gaan dit jaar niet naar marokko.
ik ga die gezellige reis met man en kids missen...

maar inshallah gaan we dit jaar naar een ander land moet alleen nog zoeken waarnaartoe. heb nog niets geboekt.
Ik voel me altijd zo triest als we achter blijven we zijn vorig jaar niet geweest ivm dat ik bevallen was en wilde me dochter niet mee nemen zo klein ..normaal gaan we gelukkig ieder jaar

30-04-2006, 19:57

Citaat door ceuta:
Ik voel me altijd zo triest als we achter blijven we zijn vorig jaar niet geweest ivm dat ik bevallen was en wilde me dochter niet mee nemen zo klein ..normaal gaan we gelukkig ieder jaar
ja ik ken dat gevoel. vooral als mijn ouders, broertjes en zussies gaan. Dan is het helemaal stil hier. Ik kom daar dagenlijks over de vloer en dan ga ik naar een leeg huis echt erg.

Maar inshallah vertrekken wij 14 juli ook richting een vakantie oord. De vraag is alleen waar gaan we heen

Pagina's : [1] 2