Bekijk volle/desktop versie : Recept Walnootvormig Koekjes



29-04-2006, 13:22
WIE HEEFT ER HET RECEPTJE VAN DIE KOEK IN DE VORM VAN EEN WALNOOT, DAT JE MAAKT AAN DE HAND VAN EEN METAAL DING MET ALLEMAAL VORMPJES VAN WALNOTEN.

iK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN

29-04-2006, 13:50


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=9150843&postcount=1075 link naar een recept van de walnootjes van yara134

29-04-2006, 13:51

Citaat door OumYAssine:
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=9150843&postcount=1075 link naar een recept van de walnootjes van yara134
shokran

ik heb wel nog een vraagje, misschien wel een domme maar goed hoe bak je dat deeg in dat ijzer? moet je dat aan de ene kant vullen met deeg en dan dichtklappen een boven een vuurtje plaatsen ofzo?

29-04-2006, 13:52
Rachidamoslima heeft ook een recept op haar topic staan.

29-04-2006, 13:53


en die koeken van yara zijn helften, stel dat ik die 2 helften tegen elkaar wil plakken, hoe wat,??doe je dat?

29-04-2006, 14:03
wat je het beste kan doen is als je het ijzere ding voor de eerste keer gebruikt flink de walnootvormjest insmeren met olie. dan maak je kleine bolletjes net knikkers die leg je in de vompjes en dan doe je het apparaat dicht..

als je ze tegen alkaar wil doen dan eerst de vulling die je hebt gemaakt erin en dan tegen elkaar dicht plakken

succes

29-04-2006, 14:05

Citaat door anem:
Rachidamoslima heeft ook een recept op haar topic staan.
ja dat klopt lijkt me heel lekker met cacaou maar die van yara heb ik eens geprobeerd en inshallah wil ik binnenkort een keer die van rachida molima proberen

29-04-2006, 14:16

Citaat door OumYAssine:
wat je het beste kan doen is als je het ijzere ding voor de eerste keer gebruikt flink de walnootvormjest insmeren met olie. dan maak je kleine bolletjes net knikkers die leg je in de vompjes en dan doe je het apparaat dicht..

als je ze tegen alkaar wil doen dan eerst de vulling die je hebt gemaakt erin en dan tegen elkaar dicht plakken

succes
shokran voor de uitleg, nog een laatste vraag, hoe verwarm je dat ding dan? op een vuurtje? een laag vuurtje?

29-04-2006, 14:21
ik hem hem eerst goed laten opwarmen en toen ik de bolletjes erin had gedaan op een middelmatig vuurtje maar het is effe uitproberen

Als je ziet dat ze snel te bruin worden dan wat zachter zetten

29-04-2006, 14:25

Citaat door OumYAssine:
ik hem hem eerst goed laten opwarmen en toen ik de bolletjes erin had gedaan op een middelmatig vuurtje maar het is effe uitproberen

Als je ziet dat ze snel te bruin worden dan wat zachter zetten
bedankt voor de uitleg

kga het insha'allah zo snel mogelijk uitproberen

30-04-2006, 15:12

Citaat door riffiette:
shokran

ik heb wel nog een vraagje, misschien wel een domme maar goed hoe bak je dat deeg in dat ijzer? moet je dat aan de ene kant vullen met deeg en dan dichtklappen een boven een vuurtje plaatsen ofzo?
Hey dame,

Op http://www.bader.nl kun je ook zo'n soort tosti apparaat kopen, waar je die koekjes mee kan maken. Dat is echt veel handiger. Het is gewoon een soort van tosti- apparaat met die walnoot vormpjes.
En de vorm van de walnoot is ook veel strakker en duidelijker dan die walnoten die worden gemaakt in een soort koekepan. Heb jij die laatste?