Bekijk volle/desktop versie : Mag je als moslim(a) een kerk binnen gaan?

Pagina's : [1] 2 3

23-05-2003, 21:43
Ik vroeg me af of je een kerk binnen mag. B.v een kerkelijke bruiloft ,begrafenis of communie...

Er is namelijk een bruiloft over twee weken van een vriendin van me die dus in een kerk gaat trouwen. En ik wil er graag bij zijn maar ik weet niet of het toegestaan is.

En er is een begrafenis van een oudleraar van me, en ik ben gevraagd om erbij te zijn...

Ik heb al een idee wat het antwoord is maar ik moet het zeker weten

23-05-2003, 23:24

Salaam,

Je mag er heus wel binnen komen hoor!!!!!!!!

Allah oe a3lam

24-05-2003, 11:31
Waarom zou het niet mogen?

24-05-2003, 12:39
jij mag absoluut niet meedoen aan het relegieuse gedeelte. ter aller tijden.

over dat begravenis mag het in principe ook niet.( met de intentie dat de oude leraar zo aardig was of zo) tussen je en hem is het verleden tijd. hij gaat naar de hel, en jij wil naar de hemel.

maar:

als door je afwijzigheid worden zijn familie of andere mensen die nog leven gekwist, jij kent die levende mensen goed.
dan is het toegestaan om de begravenis bij te wonen behalve de relegieuse gedeelte.
bron : fikh assonna van sayyid sabik.
jij kan je vraag en het antwoord ook terugvinden in een bundel van imam almoumni.

25-05-2003, 13:07

Citaat:
Origineel gepost door etoadou
jij mag absoluut niet meedoen aan het relegieuse gedeelte. ter aller tijden.

over dat begravenis mag het in principe ook niet.( met de intentie dat de oude leraar zo aardig was of zo) tussen je en hem is het verleden tijd. hij gaat naar de hel, en jij wil naar de hemel.

maar:

als door je afwijzigheid worden zijn familie of andere mensen die nog leven gekwist, jij kent die levende mensen goed.
dan is het toegestaan om de begravenis bij te wonen behalve de relegieuse gedeelte.
bron : fikh assonna van sayyid sabik.
jij kan je vraag en het antwoord ook terugvinden in een bundel van imam almoumni.
Salaam,

Sinds wanneer ben jij aangewezen om te vertellen wie naar de hemel of naar de hel gaat..........dat weet alleeen Allah swt.........Wist je dat wat je zegt heel erg is......de daden die verricht worden door een persoon is tussen die persoon en Allah swt........uit respect voor de familie mag je denk ik heus wel naar een begravenis gaan.

Allah oe a3lam

25-05-2003, 15:16

Citaat:
Origineel gepost door MissCool
Salaam,

Sinds wanneer ben jij aangewezen om te vertellen wie naar de hemel of naar de hel gaat..........dat weet alleeen Allah swt.........Wist je dat wat je zegt heel erg is......de daden die verricht worden door een persoon is tussen die persoon en Allah swt........uit respect voor de familie mag je denk ik heus wel naar een begravenis gaan.

Allah oe a3lam
wat is dat voor reactie?

is dat niet praten om te kunnen praten??
ja toch!

jij zei:
uit respect voor de familie mag je denk ik heus wel naar een begravenis gaan.
maar dat had jij niet in je eerste ractie gezegd.
dat heb ik in mijn texte wel vermeld.
dus jij hebt wel wat van geleerd.

jij zei:
Sinds wanneer ben jij aangewezen om te vertellen wie naar de hemel of naar de hel gaat..........dat weet alleeen Allah swt
ik zeg:
wat ik in mijn texte heb geschreven zijn niet mijn woorden dat zijn de woorden van sayyid sabik. ga maar de bron lezen.

en jij zei:
Wist je dat wat je zegt heel erg is......de daden die verricht worden door een persoon is tussen die persoon en Allah

en ik zeg : nee dat weet ik niet?
kan jij dit onderbouwen?

jij kan het ongetwijfeld niet. wees maar zeker van. want door je reactie weet ik dat jij de basis niet kent.
nu ga ik je helpen: iedere moslim weet zeker dat volwassenen die niet moslim zijn naar de hel gaan. en iedere moslim doet zijn beste om naar de hemel te gaan.

dus wat ik zei is niet fout, ga het nog een keer lezen.
en leer maar wat van.
want de geleerden zjn allemaal over dit eens.

jij kan dit vraag en het antwoord op een vragen bundel van imam almoumni lezen.

jij zei allaho a3lam:
en ik zeg als jij iets niet weet dat hoef jij het niet te zeggen, ik ben immers niet geinteresseerd in wat jij niet weet.
want over sommige dingen heeft Allah ons nu een eenmaal informatie gegeven

volgende keer niet praten alleen om te kunnen praten

25-05-2003, 16:51

Citaat:
wat is dat voor reactie?

is dat niet praten om te kunnen praten??
ja toch!

jij zei:
uit respect voor de familie mag je denk ik heus wel naar een begravenis gaan.
maar dat had jij niet in je eerste ractie gezegd.
dat heb ik in mijn texte wel vermeld.
dus jij hebt wel wat van geleerd.

jij zei:
Sinds wanneer ben jij aangewezen om te vertellen wie naar de hemel of naar de hel gaat..........dat weet alleeen Allah swt
ik zeg:
wat ik in mijn texte heb geschreven zijn niet mijn woorden dat zijn de woorden van sayyid sabik. ga maar de bron lezen.

en jij zei:
Wist je dat wat je zegt heel erg is......de daden die verricht worden door een persoon is tussen die persoon en Allah

en ik zeg : nee dat weet ik niet?
kan jij dit onderbouwen?

jij kan het ongetwijfeld niet. wees maar zeker van. want door je reactie weet ik dat jij de basis niet kent.
nu ga ik je helpen: iedere moslim weet zeker dat volwassenen die niet moslim zijn naar de hel gaan. en iedere moslim doet zijn beste om naar de hemel te gaan.

dus wat ik zei is niet fout, ga het nog een keer lezen.
en leer maar wat van.
want de geleerden zjn allemaal over dit eens.

jij kan dit vraag en het antwoord op een vragen bundel van imam almoumni lezen.

jij zei allaho a3lam:
en ik zeg als jij iets niet weet dat hoef jij het niet te zeggen, ik ben immers niet geinteresseerd in wat jij niet weet.
want over sommige dingen heeft Allah ons nu een eenmaal informatie gegeven

volgende keer niet praten alleen om te kunnen praten
Het is altijd goed om Allah oe a3lam te zeggen.........want je weet nooit zeker of je iets goeds zegt. En jij weet niet wie er naar de Hemel gaat of naar de hel. Dat weet Allah swt, en ik praat niet om alleen te praten. Ik zeg dingen die ik weet........duszzzzzz

25-05-2003, 18:40
Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) werd gevraagd of het een moslim, toegestaan is om zijn christelijke buurman te bezoeken, of om zijn begrafenis bij te wonen als hij sterft? Begaat een moslim zonden als hij deze daden verricht?

De sheikh (moge Allah hem genadig zijn) antwoordde met het volgende: Alle Lof zij Allah, Heer der werelden. Deze persoon dient de begrafenis van zijn buurman niet bij te wonen, maar het is wel toegestaan om op ziektebezoek te gaan. Een ziektebezoek kan erg nuttig zijn, aangezien het mogelijk is om bij desbetreffende persoon interesse over de islam op te wekken. Als een ongelovige echter sterft, dan verdient deze de hel, vandaar dat over hem ook het sterfgebed niet verricht dient te worden. Bronnen: Al-Fataawa Al-Koebra, 3/6.

25-05-2003, 18:43

Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) werd gevraagd of het een moslim, toegestaan is om zijn christelijke buurman te bezoeken, of om zijn begrafenis bij te wonen als hij sterft? Begaat een moslim zonden als hij deze daden verricht?

De sheikh (moge Allah hem genadig zijn) antwoordde met het volgende: Alle Lof zij Allah, Heer der werelden. Deze persoon dient de begrafenis van zijn buurman niet bij te wonen, maar het is wel toegestaan om op ziektebezoek te gaan. Een ziektebezoek kan erg nuttig zijn, aangezien het mogelijk is om bij desbetreffende persoon interesse over de islam op te wekken. Als een ongelovige echter sterft, dan verdient deze de hel, vandaar dat over hem ook het sterfgebed niet verricht dient te worden. Bronnen: Al-Fataawa Al-Koebra, 3/6.
Dus ik kan niet gaan

Dan ga ik na afloop wel even lang bij de familie...

25-05-2003, 18:45
Het is niet toegestaan om een kerk in te gaan om deel te nemen of aanwezig te zijn tijdens een communie. Voor een moslim is het toegestaan om een kerk te betreden om de mensen van de kerk uit te nodigen tot de islam. De juf heeft een verantwoordelijk af te dragen op de dag des Oordeels ten opzichte van de kinderen die zij les geeft, want zij is verantwoordelijk voor de stof die zij aan de leerlingen doorgeeft. Allah zegt in de Qor-aan: "Maar ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwaa. En steunt elkaar niet bij zonde en overtreding".(Soerat Al-ma'-iedah, ayah 2).

De grote onrecht is shirk (polytheïsme). Er is geen andere onrecht die groter is dan shirk, wij moslims dienen daar afstand van te nemen en de mensen die shirk begaan uitnodigen om daar afstand van te nemen.

Sheikh Mohammed Sa'id Al-Qahtaanie zegt in zijn boek alwalaa'wal baraa': "Liefde is de bron van walaa-e en haat is de bron van baraa-e; het is hierdoor dat zowel de hand als het hart bewogen worden om te handelen. Walaa-e inspireert tot intimiteit, zorg en hulp. Baraa-e veroorzaakt belemmering, vijandschap en verwerping. Walaa-e en Baraa-e hangen beide samen met de geloofsgetuigenis en vertegenwoordigen er essentiële elementen in.

"Laat de gelovigen geen ongelovige als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen alleen wederkeren. (3:28)...etc Ik raad u aan om het boek "Al-Wala' wa'l-Bara' volgens de aqiedah van de salaaf van Sheikh Mohammed Sa'id Al-Qahtani.

Moge Allah u helpen om een goede voorbeeld te zijn en u en ons te beschermen.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

25-05-2003, 18:49

Citaat:
Origineel gepost door flour
Dus ik kan niet gaan

Treur niet om ongelovigen, zij maken het ons moeilijk en zorgen voor dwalingen

Uit respect kun je wel even langsgaan lijkt me

STERKTE

As Salaam Aleikoem

26-05-2003, 23:04

Citaat:
Origineel gepost door flour
Dus ik kan niet gaan

als jij denkt dat door het niet bijwonen van de begravenis. mensen zullen teleurgested worden in je. dan mag jij wel gaan.
maar niet aan de relegieuse gedeelte meedoen.

jij mag ook niet gaan met de intentie dat je leraar een goed mens was.

ik weet het zeker dat wat ik zeg is juist.

26-05-2003, 23:06

Citaat:
Origineel gepost door MissCool
Het is altijd goed om Allah oe a3lam te zeggen.........want je weet nooit zeker of je iets goeds zegt. En jij weet niet wie er naar de Hemel gaat of naar de hel. Dat weet Allah swt, en ik praat niet om alleen te praten. Ik zeg dingen die ik weet........duszzzzzz
welke dingen wist jij van dit onderdeel?

niks toch?
toch is het niet erg, want misschien heb jij wel kennis in andere hoofdstukken, dan kunnen we van elkaar leren.

wil aub volgende keer beleefd zijn

26-05-2003, 23:45

Citaat:
als jij denkt dat door het niet bijwonen van de begravenis. mensen zullen teleurgested worden in je. dan mag jij wel gaan.
maar niet aan de relegieuse gedeelte meedoen.

jij mag ook niet gaan met de intentie dat je leraar een goed mens was.

ik weet het zeker dat wat ik zeg is juist.
Ik hecht toch meer waarde aan Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) dan aan jou persoonlijke mening

27-05-2003, 09:11

Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
Ik hecht toch meer waarde aan Sheikh Al-islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) dan aan jou persoonlijke mening

als jij goed leest dan kan jij zien dat het niet mijn mening is.

we zijn eens dat het niet mag.
relegieuse gedeelyr mag absoluut niet zonder uitzondering.
alleen ik zeg dat er uitzenderingen gelden: men mag aanweizig zijn alleen als men denkt door zijn afwijzigheid, mensen tegen hem zullen zijn en verder zijn zaken of carriere ten val zal komen ( in iedere geval iets niegatif ) dan mag men zijn familie bezoeken

men moet gaan met de intentie voor de levenden mensen.
niet voor de dode.

hoe weet jij dat het mijn persoonlijk mening is?
heb jij mijn bronnen al geraadpleegt?
of denk jij dat ik hier zit te liegen?

Pagina's : [1] 2 3