Bekijk volle/desktop versie : Zweden zegt luchtmachtoefeningen omdat Pisrael meedoet!



Pagina's : [1] 2 3

27-04-2006, 19:47
Zweden maakt statement richting Israël

JERUZALEM - Zweden heeft zijn deelname aan internationale luchtmachtoefeningen afgezegd omdat Israël meedoet aan de operaties.

Dat meldde het Israëlische dagblad Haaretz donderdag. De oefeningen hebben in mei plaats in Italië om internationale samenwerking bij vredesoperaties te bevorderen.

„Een bepaald land werkt niet mee aan wereldvrede”, aldus de Zweedse minister van Defensie. Een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken noemde Israël wel bij naam en zei dat „de deelname van Israël de voorwaarden voor Zweedse deelname verandert”.

Israëlische parlementsleden reageerden verontwaardigd op de aankondiging. Een bron binnen de overheid zei dat „het gebrek aan sympathie voor Israël in zweden ongewoon groot is”.

waarom zouden ze? sympathie voor een land dat de ene na de andere VN-resolutie aan haar lapt, zich niet houdt aan internationale afspraken, en maar door blijft gaan met het bloedig onderdrukken van hele bevolkingsgroepen.

En nou maar wachten op de eerste antisemitisme-beschuldigingen

27-04-2006, 19:49


Ja dat kan niet ontkend worden, dat Israel een land is dat geen mensenrechten heeft alleen voor haar eigenvolkje "eigen volk eerst" en anderen niet, en de rest wordt onderdrukt!

27-04-2006, 19:52

Citaat door rijmaran:
Bron?
geloof je het niet?

27-04-2006, 20:06

Citaat door kaask0p:
Ja dat kan niet ontkend worden, dat Israel een land is dat geen mensenrechten heeft alleen voor haar eigenvolkje "eigen volk eerst" en anderen niet, en de rest wordt onderdrukt!
Daar ben ik het volmondig mee eens, maar:

Je bent in Israël meer bezig met: hoe overleef ik vandaag, dan met: worden vandaag de mensenrechten geschonden?

Ik ben falikant tegen het Zionisme. Maar je zal maar in Israël geboren zijn, en 14 jaar oud zijn.
Misschien herkennen Moslims 3e generatie zich met: je zal maar als 3e generatie gastarbeider in Nederland 14 jaar zijn, en je moeten bewijzen dat je NOG MEER moet presteren dan de 1e de beste autochtone oetlul ...

Je moet je inleven in de problematiek van de gemiddelde Israëlier om te kunnen inschatten hoe Israël zich zal manifesteren in de krachten die op Israël inwerken.

Israëliers hebben een MOORD over om in vrede te kunnen leven met hun buren. Neem het vooral LETTERLIJK ...

27-04-2006, 20:10



Citaat door Tat twam asi:
Daar ben ik het volmondig mee eens, maar:


Israëliers hebben een MOORD over om in vrede te kunnen leven met hun buren. Neem het vooral LETTERLIJK ...
Dan mogen ze beginnen met Olmert en elke leger generaal in dat land en niet vergeten de stekker er uit te halen bij Ariel

27-04-2006, 20:13

Citaat door Don Vito:
Dan mogen ze beginnen met Olmert en elke leger generaal in dat land en niet vergeten de stekker er uit te halen bij Ariel
Als DAT zou leiden tot een langdurige vrede met de buren, dan zou Ariel ZELF nog de stekker er uit trekken ...

27-04-2006, 20:15

Citaat door Muslim4ever:
Zweden maakt statement richting Israël

JERUZALEM - Zweden heeft zijn deelname aan internationale luchtmachtoefeningen afgezegd omdat Israël meedoet aan de operaties.

Dat meldde het Israëlische dagblad Haaretz donderdag. De oefeningen hebben in mei plaats in Italië om internationale samenwerking bij vredesoperaties te bevorderen.

„Een bepaald land werkt niet mee aan wereldvrede”, aldus de Zweedse minister van Defensie. Een functionaris van het ministerie van Buitenlandse Zaken noemde Israël wel bij naam en zei dat „de deelname van Israël de voorwaarden voor Zweedse deelname verandert”.

Israëlische parlementsleden reageerden verontwaardigd op de aankondiging. Een bron binnen de overheid zei dat „het gebrek aan sympathie voor Israël in zweden ongewoon groot is”.

waarom zouden ze? sympathie voor een land dat de ene na de andere VN-resolutie aan haar lapt, zich niet houdt aan internationale afspraken, en maar door blijft gaan met het bloedig onderdrukken van hele bevolkingsgroepen.

En nou maar wachten op de eerste antisemitisme-beschuldigingen
Zweden maakt een zeer nobel statement in het belang van vrede en rechtvaardigheid, en Israel kraait weer zoals gewoonlijk over een gebrek aan sympathie of anti-semitisme

Sympathie verdien je niet met landjepik, terreur en bezetting.

"wa3er"

27-04-2006, 20:15

Citaat door Tat twam asi:
Als DAT zou leiden tot een langdurige vrede met de buren, dan zou Ariel ZELF nog de stekker er uit trekken ...
Tuurlijk, Ariel wou ook heel graag vreden

27-04-2006, 20:29

Citaat door Don Vito:
Tuurlijk, Ariel wou ook heel graag vreden
NATUURLIJK wilde Ariel Sharon vrede OP ZIJN VOORWAARDEN.

Je moet je in kunnen leven in je vijand, om je vijand te kunnen overwinnen.

Dat is jullie probleem. Jullie (veel Moslims) denken Israël te kunnen wegredeneren door aan te spreken op de onredelijkheid van het Zionisme. Terecht.

Maar je kunt moeilijk verwachten dat mensen ZOMAAR terug EMIGREREN naar Europa of welk werelddeel dan ook omdat het onrechtvaardig is dat ze zich daar gevestigd hebben.

Want dan kunnen "wij" Nederlanders toch ook EISEN dat GASTARBEIDERS en hun nakomelingen terugkeren naar hun thuisland als ze niet meer bijdragen aan de economie van Nederland? ( )

Hij die vrij van zonde is werpe de eerste steen ...

27-04-2006, 20:34

Citaat door Tat twam asi:
NATUURLIJK wilde Ariel Sharon vrede OP ZIJN VOORWAARDEN.

Je moet je in kunnen leven in je vijand, om je vijand te kunnen overwinnen.

Dat is jullie probleem. Jullie (veel Moslims) denken Israël te kunnen wegredeneren door aan te spreken op de onredelijkheid van het Zionisme. Terecht.

:
Jullie?



Citaat door Tat twam asi:

Maar je kunt moeilijk verwachten dat mensen ZOMAAR terug EMIGREREN naar Europa of welk werelddeel dan ook omdat het onrechtvaardig is dat ze zich daar gevestigd hebben.

Als ze een moord zouden doen voor vrede zouden ze ook wel willen wer trekken uit de kolonies voor vrede, denk je niet?

[QUOTE=Tat twam asi]
Want dan kunnen "wij" Nederlanders toch ook EISEN dat GASTARBEIDERS en hun nakomelingen terugkeren naar hun thuisland als ze niet meer bijdragen aan de economie van Nederland? ( )

Hij die vrij van zonde is werpe de eerste steen ...
scheve vergelijking, zeer scheve vergelijking. Een debiele vergekijking, met alle respect.

27-04-2006, 20:38

Citaat door Muslim4ever:
het verschil is dat de emigranten daar de baas zijn geworden en hier niet.
De Palestijnse regering kan de (joodse) emigranten daaro niet terugsturen naar het land van herkomst. De NL regering kan dat wel!
Dat zijn precies de reacties die ik verwacht had.

De constateringen zijn terecht, de conclusies niet ...

27-04-2006, 20:47

Citaat door Don Vito:
Jullie?


[QUOTE=Tat twam asi]
Maar je kunt moeilijk verwachten dat mensen ZOMAAR terug EMIGREREN naar Europa of welk werelddeel dan ook omdat het onrechtvaardig is dat ze zich daar gevestigd hebben.

Als ze een moord zouden doen voor vrede zouden ze ook wel willen wer trekken uit de kolonies voor vrede, denk je niet?


scheve vergelijking, zeer scheve vergelijking. Een debiele vergekijking, met alle respect.
Let wel, ik vind die kolonialisering van de bezette gebieden een daad van agressie.

Maar het terugtrekken uit de bezette gebieden is GEEN ENKELE GARANTIE voor vrede!

Ik vertrouw die Palestijnen net zo veel als de Palestijnen de Joden vertrouwen ... Ik denk dat dat het onderlinge vertrouwen voldoende beschrijft ...

Wees eens eerlijk: denk je nu ècht dat als de Israëliers EERLIJK vrede willen, dat ze dat ook EERLIJK krijgen van de Palestijnen, en de Egyptenaren, en de Syriërs, en de Libanezen, en de Jordaniërs, en de Iraniërs?

Daar is toch nog een vertrouwensband van 50 JAREN voor nodig! (duurt nog ff ...)

27-04-2006, 20:49



Citaat door Tat twam asi:
[QUOTE=Don Vito]Jullie?




Let wel, ik vind die kolonialisering van de bezette gebieden een daad van agressie.

Maar het terugtrekken uit de bezette gebieden is GEEN ENKELE GARANTIE voor vrede!

Ik vertrouw die Palestijnen net zo veel als de Palestijnen de Joden vertrouwen ... Ik denk dat dat het onderlinge vertrouwen voldoende beschrijft ...

Wees eens eerlijk: denk je nu ècht dat als de Israëliers EERLIJK vrede willen, dat ze dat ook EERLIJK krijgen van de Palestijnen, en de Egyptenaren, en de Syriërs, en de Libanezen, en de Jordaniërs, en de Iraniërs?

Daar is toch nog een vertrouwensband van 50 JAREN voor nodig! (duurt nog ff ...)
er komt geen vrede zolang er teveel belangen rondspelen. Zolang landen andere landen binnen vallen voor de olie en regimes steunen die twee miljard mensen op deze aarde onderdrukken.

27-04-2006, 21:05
Nuke Israel Vuile Staat

27-04-2006, 21:07

Citaat door Tat twam asi:
[QUOTE=Don Vito]
Ik ben ook niet zo zeer op zoek naar vrede, maar naar rechtvaardigheid.

Als alle Israëliers beter kunnen verhuizen naar Zuid-Patagonië en DAAR WEL met rust gelaten worden, dan kan ik me voorstellen dat de Joden en de rest van de wereld het daar over eens zouden kunnen worden.

Zelf denk ik dat dat de oplossing is. De Zionisten (Hertel) wilden het noodzakelijke (de eeuwig durende pogroms) verenigen met het ideale (terugkeren naar de Heilige Grond). DAT was een grove misvatting omdat die Heilige Grond ook Heilig was voor de Moslims.

Want daar gaat het eigenlijk om: een strijd om de Heilige Grond van twee botte ideologieën: het Jodendom en de Islam.
Waren de Joden neergestreken in Patagonië dan had iedereen nu in vrede naast elkaar geleefd. Maar de Zionisten moesten zonodig terugkeren naar Jeruzalem, TE MIDDEN het Heilige Hart van de Islam.
Dat was VRAGEN om moeilijkheden.

Laten Zionisten eerlijk erkennen dat DAT een verkeerde keus was. Er zijn nog andere woestijnen waar een paradijs van te maken is. Ga DAAR naar toe.





Natuurlijk gaat dat niet gebeuren. Er zullen heel wat atoombommen en miljoenen slachtoffers vallen alvorens tussen de onverenigbare ideologieën voldoende afstand is gecreëerd.

Mij boeit het niks want ik heb NIKS met beide ideologieën. Maar natuurlijk zal het mijn levenssfeer ook raken. Dus moet ik er wat van vinden. Het liefste heb ik dat de sterkste mag winnen, veel succes!
De Arabische landen hebben Israiel talloze keren vrede en erkenning belooft voor land voor Palestijnen.

Israiel heeft elke voorstel afgewezen.

Pagina's : [1] 2 3