Bekijk volle/desktop versie : 'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'



Pagina's : [1] 2 3 4

27-04-2006, 16:29
'Iraanse raketten kunnen EU bereiken'
JERUZALEM - Na de Duitse inlichtingendienst in december heeft nu ook de Israëlische geheime dienst gezegd dat Iran nieuwe raketten voor de lange afstand heeft. Het gaat om zogenoemde BM25-raketten met een bereik van 2500 kilometer.

Daarmee kunnen doelen binnen de Europese Unie worden bereikt, zoals bijvoorbeeld Athene. Nederland ligt met ongeveer 4000 kilometer ver buiten bereik.

Volgens de militaire inlichtingendienst van Israël staat het vast dat Teheran al enkele raketten gereed heeft voor gebruik. De projectielen komen uit Noord-Korea. Zowel Iran als Noord-Korea ligt met de internationale gemeenschap in de clinch over beider nucleaire programma's.

Iran was overigens al in het bezit van raketten die Israël kunnen treffen. Het Israëlische dagblad Haaretz berichtte donderdag dat Iran werkt aan raketten die nog verder kunnen vliegen, alsmede aan projectielen die in staat zijn een kernlading te vervoeren.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/39789601/_Iraanse_raketten_kunnen_EU_bereiken_.html

Vanmorgen zag ik nog een topic in het Engels hierover, kon em niet weer terugvinden.

27-04-2006, 16:30


Hierdoor komt een harde confrontatie erg dichtbij. Vooral als Duitsland dit ook al constateerde.

27-04-2006, 16:31
Don't worry.Kop ze wel terug.

27-04-2006, 16:33
En zo blijven ze ons bang maken. Net als met de vogelgriep en SARS. Dat is een essentieel onderdeel van het grote plan waar ze mee bezig zijn. Laat de bevolking maar lekker bang worden. nooit is er bij een aanslag of wat dan ook werkelijk bewijs.

And SO What. USA / Israel / Rusland / China / Turkije hebben ook bommen die Europa kunnen raken, daar ben ik banger voor!!!! Economische redenen.

27-04-2006, 16:35


Ik denk dat Iran niet echt reden genoeg heeft om Europa te bombarderen. het is Amerika die ze zouden willen hebben.

27-04-2006, 16:39

Citaat door sneakdsm:
En zo blijven ze ons bang maken. Net als met de vogelgriep en SARS. Dat is een essentieel onderdeel van het grote plan waar ze mee bezig zijn. Laat de bevolking maar lekker bang worden. nooit is er bij een aanslag of wat dan ook werkelijk bewijs.

And SO What. USA / Israel / Rusland / China / Turkije hebben ook bommen die Europa kunnen raken, daar ben ik banger voor!!!! Economische redenen.
Dan denken wij verschillend, gelukkig dat mijn denkwijze hier in het westen in de meerderheid zal zijn.

De vogelgriep als alleenstaande (vogel)ziekte is geen gevaar, maar wel de mogelijke mutatie ervan met een menselijk virus is zeer gevaarlijk, dus moet de vogelgriep an-sich ook bestreden worden, zo ook met Sars.

Raketten van Rusland en China maken mij niet zo bang, die zijn al te verweven met het westen. Turkije zit in de NAVO. En Iran is dus een volstrekte onbekende in deze.

27-04-2006, 16:46

Citaat door an3sdej:
Dan denken wij verschillend, gelukkig dat mijn denkwijze hier in het westen in de meerderheid zal zijn.

De vogelgriep als alleenstaande (vogel)ziekte is geen gevaar, maar wel de mogelijke mutatie ervan met een menselijk virus is zeer gevaarlijk, dus moet de vogelgriep an-sich ook bestreden worden, zo ook met Sars.

Raketten van Rusland en China maken mij niet zo bang, die zijn al te verweven met het westen. Turkije zit in de NAVO. En Iran is dus een volstrekte onbekende in deze.
Ik ben van mening dat er op korte termijn een ruzie komt die in een oorlog kan overslaan tussen de USA en China. Welke kant zal Europa dan kiezen??? Dus ik ben bang voor raketten of uit China of uit de USA.

Iran heeft geen reden om Europa aan te vallen, nu nog niet.. Maar dat kan veranderen als men blijft zeiken op Iran mbt kernissue...

27-04-2006, 16:49

Citaat door sneakdsm:
Ik ben van mening dat er op korte termijn een ruzie komt die in een oorlog kan overslaan tussen de USA en China. Welke kant zal Europa dan kiezen??? Dus ik ben bang voor raketten of uit China of uit de USA.

Iran heeft geen reden om Europa aan te vallen, nu nog niet.. Maar dat kan veranderen als men blijft zeiken op Iran mbt kernissue...
Nee daar ben ik niet bang voor. Over enige tijd zijn de democraten weer aan het roer in de VS, en zal Bush2 snel in de geschiedenis verdwijnen. China EN VS weten dat het einde van deze wereld ophanden is als zij ruzie gaan maken met wapens, evanals de USSR en het westen eerder.

27-04-2006, 16:55

Citaat door an3sdej:
Nee daar ben ik niet bang voor. Over enige tijd zijn de democraten weer aan het roer in de VS, en zal Bush2 snel in de geschiedenis verdwijnen. China EN VS weten dat het einde van deze wereld ophanden is als zij ruzie gaan maken met wapens, evanals de USSR en het westen eerder.
Inderdaad, hoewel China en de VS er verschillende doctrines op na houden, wordt in beide leven nog altijd verkozen boven dood. En is er dus enkel al uit zelf behoud geen kans op een totale oorlog.

27-04-2006, 16:56

Citaat door an3sdej:
Nee daar ben ik niet bang voor. Over enige tijd zijn de democraten weer aan het roer in de VS, en zal Bush2 snel in de geschiedenis verdwijnen. China EN VS weten dat het einde van deze wereld ophanden is als zij ruzie gaan maken met wapens, evanals de USSR en het westen eerder.
Kerry en Bush allebei zijn lid van de "Sculls and Bones", dus veel verschil tussen de 2 partijen is er in werkelijkheid niet. Ze houden allebei de zelfde geheime agenda eropna.

27-04-2006, 16:58
Hmm het word dus een eerlijk gevecht...

27-04-2006, 17:01

Citaat door sneakdsm:
Kerry en Bush allebei zijn lid van de "Sculls and Bones", dus veel verschil tussen de 2 partijen is er in werkelijkheid niet. Ze houden allebei de zelfde geheime agenda eropna.
Niet zulke gevaarlijke studentenclubjes die kernraketten zullen afvuren ......

27-04-2006, 17:02


Europese raketten en a-bom kunnen Iran bereiken

27-04-2006, 17:03

Citaat door SultanHalim:
Europese raketten en a-bom kunnen Iran bereiken
Ja alleen Europese kernraketten zullen nooit als eerste afgevuurd worden op Iran ........

27-04-2006, 17:04
Europa is geen verderfelijke dictatuur zoals Iran.

Pagina's : [1] 2 3 4