Bekijk volle/desktop versie : Hoe denken jullie over homoseksualiteit?



Pagina's : [1] 2 3

26-04-2006, 16:54
Hoe denken jullie over homoseksualiteit?
Wat denken jullie van homoseksuele Marokkanen?
Hoe gaan jullie ermee om?
Dus met collega's en medestudenten die homoseksueel zijn.

26-04-2006, 17:02


ik vraag me af, als een homo in de spiegel kijkt en dan zijn lijf ziet... word ie dan niet verliefd op zichzelf?

26-04-2006, 17:03

Citaat door Wayagher:
ik vraag me af, als een homo in de spiegel kijkt en dan zijn lijf ziet... word ie dan niet verliefd op zichzelf?
Nee

26-04-2006, 17:05

Citaat door Nesrine!:
Zij is gelooft niet in een god. Ze is niet gelovig. Ik heb haar wel verteld wat de Islam zegt over homosexualtiteit. Zij was meteen benieuwd naar wat ik er van vond. Ik heb aangegeven dat ik er geen problemen mee heb. Ik laat liever mensen in hun waarden. Wie ben ik om haar te zeggen te stoppen met hoe zij invulling geeft aan haar leven. Ik leef mijn leven. Doe wat ik belangrijk vind en wil niet dat mensen mij gaan vertellen hoe ik mijn leven moet gaan leiden. Ik laat anderen daarom ook hun eigen leven leiden.
Ik volg jouw redenatie, maar die is Islamitisch onjuist. Toch begrijp ik heel goed wat je bedoelt.

Een moslim is verplicht van iets te zeggen als het iets fout is. Natuurlijk moet een moslim wel naar zichzelf kijken, want het zijn jouw daden die gewogen zullen worden en waar jezelf voor verantwoordelijk bent. Maar als moslim heb je ook een verantwoordelijkheid naar buiten toe. Je moedigt het goede aan en verwerpt het slechte. Door te zeggen 'ik laat mensen in hun waarden' kan ik eruit op maken dat als een werknemer gaat stelen jij niks tegen die persoon zou zeggen. Dat als die persoon rookt, jij er niks van gaat zeggen. Want hey, ik moet hem zijn vrijheid gunnen. Natuurlijk moet je hem in zijn waarden laten in hetgeen waarmee jij niks te maken hebt. Maar iets wat jou wel aangaat, als zijn gezondheid. Daar kan je niet over zwijgen. Ik denk dat je het met me eens bent op dat punt. Ik denk wel dat jij er minder moeite mee hebt dat die persoon gay is. Terwijl het echt erg is. Het is een zware zonde. Zo ook haar ongeloof, alleen zijn wij ons daar niet bewust van. Natuurlijk is het zo 'jij jouw geloof en zij hun geloof' maar dat neemt niet weg dat alle ongelovigen de Hel ingeworpen worden. Ook die kafra collega van jou, want zij is immers ongelovig terwijl ze de boodschap van de Islam kent. En ze weet ook dat ze zware zondes pleegt met haar lesbi zijn.

26-04-2006, 17:06



Citaat door Wayagher:
ik vraag me af, als een homo in de spiegel kijkt en dan zijn lijf ziet... word ie dan niet verliefd op zichzelf?
Hhahaha Egyoer lijkt me nogal sterk he verliefd op je zelf worden ..
Maar ja wie weet hoe het precies in elkaar zit ..
Dus laat ik maar beter verder niets meer zeggen..
En wat dat homo betreft.. ewa ja ik heb er geen moeite mee leef en laat hen leven

26-04-2006, 17:07

Citaat door Nesrine!:
Precies ik vind dat jij je mening erover mag zeggen, maar ik vind niet dat je van anderen moet gaan verlangen dat ze anders moet gaan leven. Met name omdat je mensen dan alleen maar in de weerstand krijgt. Mensen gaan in deze tijd niet naar jou luisteren als jij constant loopt te verkondigen dat ze fout zijn en dat ze heel anders moeten gaan leven.

Als iemand tegen mij zegt dat de Islam een achterlijke cultuur is en dat ik daar van af moet wijken, wordt ik boos. Als die persoon echter zegt dat hij zich niet kan vinden in de Islam om bepaalde redenen, dan wil ik graag met die persoon daarover praten. Iedereen mag zijn mening geven over de Islam, maar moet dit op een manier waarmee je met iemand daarover kan praten.
Ik ga een punt opnoemen wat ons vaak ontglipt en dat is: het eindresultaat is ondergeschikt aan het feit dat jij verkondigt wat jouw geloof zegt. Dit is een belangrijk punt, want ik zal met een goede intentie met iemand praten als ik hem zie roken. Ik zal die persoon op aanwijzen dat roken slecht is voor zijn gezondheid en meer van die punten. Pas als laatst voeg ik toe dat het Haram is. Ik doe iets goeds en Allah geeft mij daarvoor de beloning. Als die persoon het van mij aanneemt krijgt hij ook een beloning. Maar ik krijg sowieso mijn beloning en daar gaat het om. Je wil dichtbij Allah zijn en zijn ra7ma voelen. Dit is het doel ook van het leven.

Ik wil ze niet iets slechts wensen. Ik vertel ze iets goeds. Nemen ze het aan 'bismillah'. Nemen ze het niet aan 'hoewa hadak'.

Natuurlijk moet je nasi7a op de juiste manier geven. Niet naar een roker gaan en zeggen 'doof die sigaret op je hand uit'. Zegt die man 'nee, rot op'. Zeg jij 'ewa, laat staan djahenam'. Op deze manier zal je die persoon alleen nog woedender maken en heb je er niks aan. En zal je er ook niet beloond voor worden.

26-04-2006, 17:08

Citaat door only_tangerlady:
Hhahaha Egyoer lijkt me nogal sterk he verliefd op je zelf worden ..
Maar ja wie weet hoe het precies in elkaar zit ..
Dus laat ik maar beter verder niets meer zeggen..
En wat dat homo betreft.. ewa ja ik heb er geen moeite mee leef en laat hen leven
Ik begrijp dat je dat zegt, je bent immers opgegroeid in Nederland. Maar wat zouden de sa7aba hierover gezegd hebben? Wat zegt Allah hierover?

26-04-2006, 17:31

Citaat door Mocro_tram:
Ik ga zo trainen. Ik heb op die link mijn laatste 2 posts geplaatst.

Jammer dat je mijn punt niet begrepen hebt. Maar komt goed.

Laat ik een voorbeeld geven:
Jouw broer zegt dat hij gay is en dat hij die fdie7a met zijn vriendje praktiseert. Zou je dan ook zeggen, hij is een lieve broer dus laat ik hem in zijn waarden.

Ik denk dat ik mijn broertje een kopstoot zou geven. En de contacten zou verbreken (slechts een voorbeeld, want ik weet voor de 100% dat hij hetero is). Stel dat jij anders zou reageren dan bij jouw collega, zou dat dan niet hetzelfde zijn als meten met 2 maten? Is het niet zo dat Omar ben Gataab zijn eigen zoon had gegeseld toen het bewezen werd dat hij zina had gepleegd. Dat is waarom hij een topmoslim was. Hij had een zeer grote imaan. Hij maakte geen onderscheid tussen wie het deed, iedereen is gelijk volgens de wet. Hij is ons voorbeeld als het gaat om wat slecht is afkeuren en wat goed is omhelzen (natuurlijk verwacht ik niet dat je dan je broer zou doden, mag niet eens. Dat moet volgens de sharia regels gaan
Als mijn broertje naar mij zou komen en zou zeggen dat hij Homo is, dan zou ik daar erg van schrikken. Ik zou zeker er alles aan doen om hem in te laten zien dat het niet is toegestaan volgens de Islam. Mijn broertje is een Moslim en hij weet dat het niet kan. Hij is met de regels van de Islam opgegroeid. Hij zal begrijpen wat ik bedoel. Mijn collega's zijn beide Nederlands en niet Moslim. Zij zijn niet met de Islam opgevoed. Zij begrijpen er dus al helemaal niets van. Ik kan ze proberen te overtuigen, maar dat zal mijn nooit lukken en zal de werkrelatie ook niet ten goede komen.

Ik begrijp je heel goed Mocro_tram. Geloof me. Ik wil alleen niemand keihard in zijn of haar hart trappen. Dat kan ik niet. Vooral als het gaat om mensen die ik dagelijks zie.

26-04-2006, 17:34

Citaat door Nesrine!:
Als mijn broertje naar mij zou komen en zou zeggen dat hij Homo is, dan zou ik daar erg van schrikken. Ik zou zeker er alles aan doen om hem in te laten zien dat het niet is toegestaan volgens de Islam. Mijn broertje is een Moslim en hij weet dat het niet kan. Hij is met de regels van de Islam opgegroeid. Hij zal begrijpen wat ik bedoel. Mijn collega's zijn beide Nederlands en niet Moslim. Zij zijn niet met de Islam opgevoed. Zij begrijpen er dus al helemaal niets van. Ik kan ze proberen te overtuigen, maar dat zal mijn nooit lukken en zal de werkrelatie ook niet ten goede komen.

Ik begrijp je heel goed Mocro_tram. Geloof me. Ik wil alleen niemand keihard in zijn of haar hart trappen. Dat kan ik niet. Vooral als het gaat om mensen die ik dagelijks zie.
Maar daarom zijn er ook zoveel Marokkanen niet uit de kast.

26-04-2006, 17:50

Citaat door why:
Wat maakt het uit homoseksualiteit niets, zolang niemand lastig valt.
Geldt wel zo´n beetje voor alles.
Wat maakt een beetje pedefolie uit, zolang het niemand lastig valt...


Geld niet voor zo'n beetje alles dus...

26-04-2006, 17:57

Citaat door Tomala:
Hoe denken jullie over homoseksualiteit?
Wat denken jullie van homoseksuele Marokkanen?
Hoe gaan jullie ermee om?
Dus met collega's en medestudenten die homoseksueel zijn.
Geen problemen mee. Ik heb twee homoseksuele medeleerlingen en ken een Marokaanse homoseksueel. Ik ga gewoon normaal met ze om. Zijn gewoon relaxte mensen, niks engs aan ofzo.

26-04-2006, 18:06

Citaat door xRomax:
Geen problemen mee. Ik heb twee homoseksuele medeleerlingen en ken een Marokaanse homoseksueel. Ik ga gewoon normaal met ze om. Zijn gewoon relaxte mensen, niks engs aan ofzo.
Ricky op je avatar. Waren er maar meer mensen die zo over denken
We bijten echt niet

26-04-2006, 18:12



Citaat door Tomala:
Ricky op je avatar. Waren er maar meer mensen die zo over denken
We bijten echt niet
Ricky is The Bomb!

Ben jij homoseksueel dan?

26-04-2006, 18:18

Citaat door xRomax:
Ricky is The Bomb!

Ben jij homoseksueel dan?
Yep hij heeft nu iets betere look

Het wordt eens tijd dat hij eindelijk toegeeft dat hij homo is

26-04-2006, 18:23

Citaat door Tomala:
Yep hij heeft nu iets betere look

Het wordt eens tijd dat hij eindelijk toegeeft dat hij homo is
Ik weet niet of hij echt homo is. Denk het niet, maar hij heeft wel van die trekjes jah. Zou wel jammer zijn op zich .

Robbie Williams zong het al in Supreme:

And all the best women are married
All the handsome men are gay

Damn die Robbie Williams

Pagina's : [1] 2 3