Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse thee



Pagina's : [1] 2 3

24-04-2006, 19:44
Flauw onderwerp,
maar wie drinkt hier Marokkaanse thee en hoe vaak.
Ik deed dat altijd voor de bezoekers en als ik bepaalde gerechten maak vind ik het lekker om die nahnah thee derbij te drinken in plaats van fris.
Zoals bij vis met tomatensaus, sharmila.

Maar we hadden dus onze geboortefeest een week terug en er is heel veel nahnah overgebleven die ik ingevroren heb en nu maak ik dagelijks bijna nahnahthee, het is mijn nieuwe verslaving.

24-04-2006, 19:45


na3na3 invriezen ..kan dat?

24-04-2006, 19:48
wat is marok thee eigenlijk, is dat met na3na3 erin? en die kleine gouden kopjes?

24-04-2006, 19:55

Citaat door Moslima79:
Flauw onderwerp,
maar wie drinkt hier Marokkaanse thee en hoe vaak.
Ik deed dat altijd voor de bezoekers en als ik bepaalde gerechten maak vind ik het lekker om die nahnah thee derbij te drinken in plaats van fris.
Zoals bij vis met tomatensaus, sharmila.

Maar we hadden dus onze geboortefeest een week terug en er is heel veel nahnah overgebleven die ik ingevroren heb en nu maak ik dagelijks bijna nahnahthee, het is mijn nieuwe verslaving.
Volgens mij kan je na3 na3 niet invriezen dan wordt ie helemaal zwart als die ontdooid is

24-04-2006, 19:57


onze familiezijn ze allemaal nahnahthee verslaafd


echt mijn man drinkt elke ochten dthee en elke avond na het avond eten


nahnah of sebah, maakt niet uit...
Ook als we visite hebben is het thee aan de lopende band......


Pickwick thee vindt hij vreselijk (ik vind het allebei lekkker)



p.s ja kan bijna alles invriezen

24-04-2006, 20:00
thee is ook heel lekker bij swa

of met kotelletjes mmmm net als in oud amelil

24-04-2006, 20:02

Citaat door Felicity:
na3na3 invriezen ..kan dat?
Ik kende dat ook niet totdat ik vorig jaar hier in een verlaten dorpje kwam wonen waar geen Marokkaanse winkel te vinden is.
Hier doet iedereen dat.
Het is wel handig, zo heb je altijd nahnah in huis en als je het uit de diepvries haalt is het even goed als daarvoor en ruikt het heerlijk

24-04-2006, 20:03

Citaat door Zina-Sabrina:
chebba is ook lekker

24-04-2006, 20:03

Citaat door Nysha:
wat is marok thee eigenlijk, is dat met na3na3 erin? en die kleine gouden kopjes?
Ja, dat is het maar ik gebruik zilveren kopjes.

24-04-2006, 20:06

Citaat door Moslima79:
Ik kende dat ook niet totdat ik vorig jaar hier in een verlaten dorpje kwam wonen waar geen Marokkaanse winkel te vinden is.
Hier doet iedereen dat.
Het is wel handig, zo heb je altijd nahnah in huis en als je het uit de diepvries haalt is het even goed als daarvoor en ruikt het heerlijk
Maar hoe doe je dat dan? In zakjes of in plastic bakjes ?

Ik dacht echt dat het zwart en slap werd

24-04-2006, 20:08
Wij drinken wel 2 of 3 keer per dag ne3ne3 thee. Mijn vader is er gek op..........Hij vindt de pickwick thee= thee voor zieke

Je kunt zowel ne3ne3 als shiba invriezen. gewoon in een zakje in je vriezer leggen

24-04-2006, 20:09

Citaat door Zina-Sabrina:
word de na3na3 en chebba dan niet slap en zwart bij het ontdooien?
Nee hoor, ik zag het eerst bij mij schoonfamilie en daarna bij andere Marokkanen hierzo. Ik doe het bij de nahnah en het blijft goed en die lekkere geur blijf je sterk ruiken.

Veel mensen die in dorpjes wonen ook in Nederland doen dat.

Kijk je koopt het en dan haal je het uit die bundeltje en was je het en maakt het kant en klaar om in een potje te doen, dus ik snij de bundeltjes altijd in de midden en haal de harde stengels aan de onderkant deruit.
Dan pak je precies de hoeveelheid die je nodig heb om eenmalig te gebruiken en doe je het in een zakje.
Het is dan nog een beetje vochtig maar dat is ook de bedoeling.

En dan

24-04-2006, 20:09


Ik lus het niet met nahnan, maar wel met chebba, dat is echt heerlijk, ik drink het niet vaak, meer koffieverslaafd.

24-04-2006, 20:15
Hier ook echte thee verslaafde Sochtends drinken we Koffie..En elke avond doen we merinda na3na3 thee met Louissa erin vind ik lekkerder als sheba.En ook elke avond heb ik wat lekkers bij de thee of rajf of koekjes begrir van alles Me zoontje die is er ook gek op!Pickwick thee is niet te drinken maar Lipton wel die is echt lekker haal ik altijd bij Marokkaanse winkel en die vind me man ook erg lekker.

24-04-2006, 20:15

Citaat door Moslima79:
Nee hoor, ik zag het eerst bij mij schoonfamilie en daarna bij andere Marokkanen hierzo. Ik doe het bij de nahnah en het blijft goed en die lekkere geur blijf je sterk ruiken.

Veel mensen die in dorpjes wonen ook in Nederland doen dat.

Kijk je koopt het en dan haal je het uit die bundeltje en was je het en maakt het kant en klaar om in een potje te doen, dus ik snij de bundeltjes altijd in de midden en haal de harde stengels aan de onderkant deruit.
Dan pak je precies de hoeveelheid die je nodig heb om eenmalig te gebruiken en doe je het in een zakje.
Het is dan nog een beetje vochtig maar dat is ook de bedoeling.

En dan
Ik zal het een keer proberen

Pagina's : [1] 2 3