Bekijk volle/desktop versie : Taboe!!



24-04-2006, 12:50
Hoi Allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart.

Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit.

Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen.

En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg.

In afwachting op jullie reactie, verblijven wij.

Groetjes
Warda

24-04-2006, 12:56



Citaat door hsn:
Het kan ook zijn dat hij haar gebruikt voor andere dingen. Geld opsparen en terug naar Marokko, haar dumpen dus. Een man hoort zich niet zo te gedragen tegenover welke vrouw dan ook! Laat staan zijn eigen vrouw..

Jullie kunnen ook contact opnemen met Imaam Fawaz, in Den Haag.
http://www.al-yaqeen.com voor meer info.

Sterkte!

hsn
Heel erg bedank, wij gaan zeker contact met hem opnemen!!

Groetjes
Ward

24-04-2006, 13:10

Citaat door Wardaatje25:
Hoi Allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart.

Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit.
Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen.

En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg.

In afwachting op jullie reactie, verblijven wij.

Groetjes
Warda
als je weet dat het haram is.. denk je nou echt dat de imam je dan gaat helpen met haram zaken?

24-04-2006, 13:33

Citaat door MOSSIBA:
als je weet dat het haram is.. denk je nou echt dat de imam je dan gaat helpen met haram zaken?
precies mijn woorden


Warda, ik geloof niet dat een imam je kan helpen. Mensen weten niet te onderscheiden tussen imams die oprecht helpen en imams die zich hebben
verbonden aan de shaytan en die dingen doen die slecht zijn. Ken je iemand
die de koran uit z'n hoofd kent, dan is dat je enige redmiddel.
Alleen recitatie uit de koran helpt. Verder NIETS. Ook geen drankjes, geschreven
(vaak onduidelijke) stukken e.d.

24-04-2006, 13:35



Citaat door hsn:
Ze kunnen met de Imaam praten zodat hij kan proberen te helpen, misschien is er nog een kans dat het huwelijk goed verloopt.. Als ze zich beiden in het geloof verdiepen, en oprecht berouw tonen, kan het goed gaan? Ze hebben niks te verliezen, maar Allah weet het beste..

hsn
El khattabi .,... hoe kom je bij imama???


hsn, als het huwelijk al tijden niet goed loopt, zal het niet ineens wel
goed gaan lopen, Allahu a3lam natuurlijk. Maar vaak is er al een stoor-
nis bij de man en/of de vrouw, waardoor ze niet juist met elkaar omgaan,
zoals de islam het ons heeft beschreven.

24-04-2006, 13:46

Citaat door El_Khattabi:
!
leg uit dan

24-04-2006, 13:48

Citaat door El_Khattabi:
wat begrijp je niet?
dat van die imama

24-04-2006, 13:51

Citaat door Wardaatje25:
Hoi Allemaal,

Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb een vriendin die hele grote problemen heeft met haar man, dit gaat zover dat ze mishandeld wordt en met de dood wordt bedreigd. Maar ze durft niet weg bij hem te gaan, en helemaal geen scheiding aan te vragen. Haar man komt uit Marokko, die zij binnen heeft gehaald. Zij is degene die alle vaste lasten betaald, ook die van hem, meneer werkt ook maar spaart zij geld op, alleen weet zijn niet waarvoor hij spaart.

Nou denken wij allemaal (want het is bijna overduidelijk) dat er zwarte magie in het spel zit. Nou wil ze het graag laten verbreken. Ze wil hem niks aandoen, maar wil er graag van af. En ook heel belangrijk wat hij haar heeft aangedaan. Nou is mijn vraag kent iemand van jullie misschien een imam of iemand anders die haar kan helpen. We weten dat het haram is, maar als dit langer doorgaat gaat ze er onderuit.

Ik hoop echt dat jullie haar echt kunnen helpen.

En aub geen kinderachtige reactie, dit is al erg genoeg.

In afwachting op jullie reactie, verblijven wij.

Groetjes
Warda
Hou je ver weg bij zaken die haram zijn, want uiteindelijk loopt het veel slechter af. Maar hoe weten jullie dat de er shoer in het spel is? Je zou het kunnen testen.

24-04-2006, 14:02

Citaat door El_Khattabi:
het moest imam zijn, was een typ foutje, a mogror
niet gelijk gaan schelden. Als je een fout maakt, corrigeer je die. Klaar!
Ik dacht je een imama bedoelde die een man zou zijn die zn baard heeft afgeschoren etc etc... dat begreep ik niet helemaal.

25-04-2006, 12:49
Salaam oerailkom,

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie reactie. Ik zal een aantal voorvallen aan jullie vertellen waardoor wij denken dat het shoer zou kunnen zijn ben blij

De problemen zijn na de zomervakantie zijn ontstaan, Toen kreeg ze haar eerste aanval (ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen) Ze slaat haar zelf, benauwdheid, en vooral bang dat hij haar gaat verlaten. Ze heeft daar ook het een en andere met de schoonfamilie meegemaakt.

Bij terugkomst, zijn de bedreigingen en mishandelingen begonnen, het meisje is zelf jurist en weet heel goed hoe het allemaal in elkaar zit. Ze kan voor anderen goede adviezen geven, alleen voor haar zelf ziet ze het niet. Ook mist ze een aantal kledingstukken, en dan ga je raar denken.

Laat ik vooral voorop stellen dat ze hem niks aan wil doen met zwarte magie, maar ze wil er graag van af, en vooral wat hij haar heeft aangedaan. Omdat de tijd erg dringt, want hij heeft nog een jaar voordat hij een aanvraag wil indienen voor de nederlandse nationaliteit. En dan heeft hij wat wij denken dat hij wil!!.

Ze is heel erg met haar geloof bezig, dat is haar enige houvast op het moment. Ze kan het niet aan haar ouders vertellen omdat ze beide echt heel ziek zijn, vandaar dat ze het voor zich houdt.

We weten dat we er vandaan moet blijven maar als we langer wegblijven gaat ze er echt onderuit en krijgt hij wat hij wilt. en dat moeten we niet toe staan.

Groetjes
Warda

25-04-2006, 14:19
Lieve Warda wa alikom salam,

Ik vind het moeilijk een advies te geven. Als je zegt dat ze erg bezig is
met haar geloof, vraag ik me af waarom sihr haar toch te pakken heeft
kunnen krijgen. Iemand die namelijk heel sterk staat is veilig tegen dat
soort gedoe.
Maar Allahu a3lam, ik ben maar mens en kan hierover niet oordelen.
Ik kan ook geen advies geven wat betreft een imam. Het enige wat ik
kan zeggen is dat je echt moet uitkijken met nepperds.
Mensen die met zich met sihr hebben laten ingaan, zijn een "contract"
aangegaan met shaytan en liegen de onwetende mens voor.
Dus als die imam geld vraagt, of hij schrijft iets voor wat je zou moeten
drinken of op je huid smeren of jezelf mee wassen (je vriendin dan)
dan moet je het vooral niet vertrouwen. Dat zijn namelijk leugenaars.
Het enige wat helpt tegen sihr is koranrecitatie.
Je moet het zelf maar uitzoeken verder, omdat ik je helaas niet verder kan
helpen hierbij. Ik hoop inshaAllah dat je betrouwbaar en goed advies mag
krijgen.
suc6