Bekijk volle/desktop versie : Stichting Daar el Atfaal is ......



Pagina's : [1] 2

22-04-2006, 23:37
........op zoek naar jou!!!

Ik ben Ouahiba Elkhaloufi, voorzitster van de werkgroep Adoptie binnen stichting Daar el Atfaal. Ik zit op deze plek omdat kinderen, weeskinderen van mijn land behoefte hebben aan liefde, liefde in welke vorm dan ook, die ik samen met een groot en geweldig team kan schenken aan de kinderen in Marokko. Door deze geweldige positie binnen de stichting, kan ik iets betekenen voor de weeskinderen. Ik kan ze met behulp van een sterke werkgroep helpen aan een blij gezicht, een betoverende glimlach bij het ontvangen van een klein gebaar van hun adoptiemaatje uit Nederland. Een heerlijk streven! Heb jij liefde over….. liefde om weeskindjes een glimlach te bezorgen? Wil je meewerken aan een reëel doel, door je in te zetten en jezelf sterk te maken voor het lot van deze kinderen? Wil je mij helpen het contact tussen weeskind in Marokko en adoptiemaatje in Nederland in goede banen te leiden? Reageer dan nu op de onderstaande vacature.




Stichting Daar el Atfaal is voor de werkgroep ADOPTIE op zoek naar vaste leden!!!


Deze werkgroep zal zich bezig gaan houden met alles wat te maken heeft met het contact tussen het weeskind en het adoptiemaatje. Het is de taak van deze werkgroep om de correspondentie onderling zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Voor deze werkgroep zijn we expliciet nog op zoek naar een penningmeester, een secretaris en een vice-voorzitter.

Wij zoeken:
- Mensen met pit, die van aanpakken weten.
- Mensen die bruisen van enthousiasme.
- Mensen die initiatieven nemen.
- Mensen die zich vrijwillig willen inzetten om hun werkgroep succesvol te laten functioneren.
- Mensen met organisatietalent.

Wij bieden:
- De mogelijkheid om je te ontwikkelen binnen onze stichting.
- De mogelijkheid te werken met een jong en dynamisch team.
- De mogelijkheid iets te kunnen betekenen voor de weeskinderen in Marokko.
- De mogelijkheid je netwerk te vergroten.
- De mogelijkheid je kennis in praktijk te brengen.

Spreekt deze functie je aan, stuur dan je CV met motivatie
voor 5 mei 2006 naar:
O.Elkhaloufi@daarelatfaal.nl

28-04-2006, 23:31



Citaat door Daar_El_Atfaal:
........op zoek naar jou!!!

Ik ben Ouahiba Elkhaloufi, voorzitster van de werkgroep Adoptie binnen stichting Daar el Atfaal. Ik zit op deze plek omdat kinderen, weeskinderen van mijn land behoefte hebben aan liefde, liefde in welke vorm dan ook, die ik samen met een groot en geweldig team kan schenken aan de kinderen in Marokko. Door deze geweldige positie binnen de stichting, kan ik iets betekenen voor de weeskinderen. Ik kan ze met behulp van een sterke werkgroep helpen aan een blij gezicht, een betoverende glimlach bij het ontvangen van een klein gebaar van hun adoptiemaatje uit Nederland. Een heerlijk streven! Heb jij liefde over….. liefde om weeskindjes een glimlach te bezorgen? Wil je meewerken aan een reëel doel, door je in te zetten en jezelf sterk te maken voor het lot van deze kinderen? Wil je mij helpen het contact tussen weeskind in Marokko en adoptiemaatje in Nederland in goede banen te leiden? Reageer dan nu op de onderstaande vacature.




Stichting Daar el Atfaal is voor de werkgroep ADOPTIE op zoek naar vaste leden!!!


Deze werkgroep zal zich bezig gaan houden met alles wat te maken heeft met het contact tussen het weeskind en het adoptiemaatje. Het is de taak van deze werkgroep om de correspondentie onderling zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Voor deze werkgroep zijn we expliciet nog op zoek naar een penningmeester, een secretaris en een vice-voorzitter.

Wij zoeken:
- Mensen met pit, die van aanpakken weten.
- Mensen die bruisen van enthousiasme.
- Mensen die initiatieven nemen.
- Mensen die zich vrijwillig willen inzetten om hun werkgroep succesvol te laten functioneren.
- Mensen met organisatietalent.

Wij bieden:
- De mogelijkheid om je te ontwikkelen binnen onze stichting.
- De mogelijkheid te werken met een jong en dynamisch team.
- De mogelijkheid iets te kunnen betekenen voor de weeskinderen in Marokko.
- De mogelijkheid je netwerk te vergroten.
- De mogelijkheid je kennis in praktijk te brengen.

Spreekt deze functie je aan, stuur dan je CV met motivatie
voor 5 mei 2006 naar:
O.Elkhaloufi@daarelatfaal.nl
Een prachtig en nobel initiatief!!!!

Waar in Nederland (of Belgi&euml bevindt zich deze stichting?

28-04-2006, 23:35
Stichting is actief in heel NL!
Dus het maakt niet uit waar je vandaan komt.

Jullie hebben al gereageerd hoop ik.....

17-05-2006, 22:14
Salam,

Mijn man is voorzitter van een nieuwe stichting ondersteuning Rif. En nu zijn we bezig om een status op te stellen. Weet jij misschien hoe ik zoiets kan opstellenen uitvoeren.

Groeten SabSab ,
en ik ben trots op onze zusters en broeders die mensen in ons vaderland ondersteunen en helpen. Moge Allah jullie helpen om jullie doel te bereiken.

19-05-2006, 16:29


Salam ou alaikom,

Ik heb jullie een pm gestuurd maar ik heb nog geen bericht ontvangen. Ik hoop dat ik er alsnog een krijg.

groetjes

29-05-2006, 19:42
hoeveel uur per week?

10-06-2006, 18:22

Citaat door moegenboesh:
hoeveel uur per week?
Ik hoop dat je wel een reactie hebt gekregen, maar het hangt ervan af of het een drukke periode is of niet.

Het betreft nu adoptiewerkgroep. De werkzaamheden betreffen de wisselwerking tussen de adoptiemaatjes in Nederland en Marokko. Soms heb je periodes dat je veel zou moeten doen of dat je ook mee kan helpen tijdens andere activiteiten, dan kan het wel een aantal uurtjes per week zijn. Soms heb je het een stuk minder druk en dan zal het alleen om de vergaderingen gaan met je werkgroep..eens in de 2 weken!

Ik hoop dat ik je vraag zo een beetje heb kunnen beantwoorden,

Liefs Zahra

23-06-2006, 09:26
Waarom richten jullie je alleen op Marokkaanse kinderen? Zijn er op andere plekken elders op de wereld geen kinderen die meer behoefte hebben aan zulk hulp? Islamic Relief bijvoorbeeld heeft een grote verscheidenheid aan keuze voor adoptie en beperkt zich niet tot Marokko of andere landen waar de levensstandaard bovengemiddeld is binnen de derde wereld. Maar goed, mooi initiatief veel succes.

23-06-2006, 09:36

Citaat door smooth_sousi:
Waarom richten jullie je alleen op Marokkaanse kinderen? Zijn er op andere plekken elders op de wereld geen kinderen die meer behoefte hebben aan zulk hulp? Islamic Relief bijvoorbeeld heeft een grote verscheidenheid aan keuze voor adoptie en beperkt zich niet tot Marokko of andere landen waar de levensstandaard bovengemiddeld is binnen de derde wereld. Maar goed, mooi initiatief veel succes.
Een hele goede vraag...waarom wij ons alleen daar op richten! Insha Allah worden we ooit wereldwijd...maar dat is echt n grote stap in de toekomst!

Ten eerste...de armoede die wij zien...met eigen ogen..is dan toch in Marokko...
Ten tweede...de bariere is kleiner voor ons om in Marokko te starten...denk aan culturele achtergrond, taalbariere is kleiner, familie daar zitten die een oogje in het zeil kunnen houden etc etc.


Erzijn andere plekken die meer hulp nodig hebben, en ooit willen we ze ook helpen...maar vergis je niet dat Islamic Relief groter is dan ons, al langer bestaat en mensen heeft van andere nationaliteiten. Ze zijn overal gevestigd...wij daaraantegen zijn n groep jongeren uit Holland van Marokkaanse komaf....We hebbe niet overal kantoren want we bestaan nog niet zo lang!

Insha Allah in de toekomst zullen we ons op andere plaatsen vestigen...maar we zijn nu eerst begonnen in Oujda, insha Allah volgt de rest van Marokko en natuurlijk willen wij weeshuizen bouwen en daarna volgen er nog veel meer kids die geholpen kunnen worden!!

23-06-2006, 10:37
Islamic relief heeft ook projecten in marokko, is het dan niet verstandiger om de krachten te bundelen en je dan binnen islamic relief voor marokko in te zetten. Scheelt je heel veel werk. Denk aan de schaalvoordelen met betrekking tot administratieve zaken, contacten en wetgeving.

23-06-2006, 10:48
Salaam,

Ik denk dat als wij Marokanen uit Nederland onze krachten bundelen we ook veel kunnen betekenen voor ons moederland.
Deze kids hebben hulp nodig en als Daar el Atfaal zich daarvoor inzet is dat juist heel goed!!!

Zeg bismillah en meld je aan, Inshallah.

Mvg,

Kbieda

23-06-2006, 10:53
Jazeker ik heb hier ook niets op tegen, maar al die stichtingen schieten als paddestoelen uit de grond. Misschien zijn we wel overijverig. Ik wil alleen zeggen dat dubbel werk kan worden vermeden door in grotere context te denken. Maar natuurlijk juich ik dit soort initiatieven toe.

24-06-2006, 12:09


Ej Smooth SOusi...

Nee nee Islamic Relief is NIET bezig in Marokko.....Krachten bundelen is een goed id, maar dan gaat de "onze eigen merknaam" weg, want dan wil Islamic relief alles onder hun naam!

Zie het als een franchise..


En ons verschil met Islamic Relief, wij willen jongeren in Nederland ook motiveren en we hebben express de drempel laag gehouden zodat iedereen welkom is. Islamic Relief richt zich toch wel wat op een oudere doelgroep. Ons doel is toch een tikkeltje anders, om het zo te zeggen! En het is wel waar dat het makkelijker voor ons qua connecties en moeilijkheden met regelgeving maar op zo'n manier bieden we alle jongeren die interesse hebben om erbij te komen als vrijwilligers en ook ervan te leren. Voorheen had ik nooit geweten hoe&wat qua stichtingen en ontwikkelingssamenwerking en inmiddels werken we met zn 25en xen de groep groeit met de dagx aan een sterke stichting.
We hebben een aantal adviseurs die ons helpen met vragen maar we leren het allemaal. Dat is toch anders dan dat het voorgekauwd is voor je, het is ook een leerproces.

En de stg. die in Marokko bezig zijn vanuit Nederland voor weeskids..zijn wij xo.a. met adoptiemaatjes project in verschillende steden insha Allahx en Dar el Houda, die een weeshuis wil bouwen in Marokko!

24-06-2006, 12:10

Citaat door kbieda:
Salaam,

Ik denk dat als wij Marokanen uit Nederland onze krachten bundelen we ook veel kunnen betekenen voor ons moederland.
Deze kids hebben hulp nodig en als Daar el Atfaal zich daarvoor inzet is dat juist heel goed!!!

Zeg bismillah en meld je aan, Inshallah.

Mvg,

Kbieda
Ontzettend bedankt voor je lieve woorden!! Ik zou zeggen....zeg ook Bismillah..en meld je ook aan

24-06-2006, 19:46
Ik heb allang bismillah gezegd... En het uitje van gisteren was gezellig...haha

Rara wie ben ik???


Pagina's : [1] 2