Bekijk volle/desktop versie : breaking news: Balkenende Spreekt De Waarheid !!!!!!



22-04-2006, 17:00
Balkenende: 'Ik ben erg stijfburgerlijk'
HORN - „Ik ben erg stijfburgerlijk.” Dat zei premier Balkenende zaterdagmorgen tijdens een CDA-bijeenkomst in het Limburgse Horn. „Vaak is de eerste indruk het belangrijkste”, legde de premier uit. „Dat geef ik graag toe.”

WFA
Foto: WFA

Ook verklaarde hij „misschien een beetje saai te zijn”. Maar dat is volgens hem geen minpunt, hoewel „een beetje vrolijkheid er best bij mag”.

„Mensen letten op of iemand er verzorgd uitziet”, ging hij verder. „Maar dan moet je niet alleen op het uiterlijk van iemand letten, maar ook op wat je in je hebt. Wij hebben in die zin de opdracht om er als CDA verzorgd uit te zien.”

De Limburgse afdeling van het CDA hield in Horn een extra partijbijeenkomst naar aanleiding van de verliezen bij de gemeenteraadsverkiezingen en om te brainstormen over een nieuwe strategie. Balkenende waarschuwde de Limburgse christendemocraten dat „we ons te veel laten opsluiten in een sfeer van negativisme”.

Toch klaagden veel Limburgse CDA'ers dat het landelijk beleid verlies bij de raadsverkiezingen opleverde. Tegelijkertijd staken sommigen de hand in eigen boezem. „We zijn arrogant geworden en hebben spelletjes gespeeld”, zei een 20-jarig raadslid uit Maastricht.

Een CDA-raadslid uit Horst zei het schandalig te vinden dat CDA'ers intern afgeven op Balkenende. „We moeten een eenheid vormen en niet elkaar de grond induwen, anders gaat Wouter Bos straks met de winst rennen”, waarschuwde hij.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/38935391/Balkenende:__Ik_ben_erg_stijfburgerlijk_.html