Bekijk volle/desktop versie : Waarom beginnen marokkaanse jongens een relatie als ze nog niet willen trouwen ...



22-05-2003, 10:09
Waarom beginnen ze een relatie als ze nog niet willen trouwen ... dat snap ik niet ze zeggen ja we hebbend dan nog geen huis,goede baan,opleiding niet afgemaakt,....
Dan zou ik zeggen aan hun werk eerst aan je toekomst voordat je een relatie begint zoals sparen,opleiding afmaken,werken vinden,.... in plaats van het meid aan het lijntje te houden
Bespaart voor de meiden een hoop gewacht,gezever,...
Ze zijn niet klaar voor een huwelijk maar wel voor een relatie ... misschien ben ik dom maar dat snap ik niet ... ja als je een relatie hebt dan kan de jongen je playen,heeft hij geen verplichtingen,kan hij als hij genoeg van je heeft dumpen .... daarom beginnen ze een relatie lang leven de vrijheid en geen verplichtingen

22-05-2003, 10:14


Weet ik niet.....

22-05-2003, 10:42
Sallaam, ewa meid ze willen zehma niet achterblijven bij hun vrienden en ze gebruiken de meiden gewoon, of ze willen met hun vriendin showen, terwijl dit natuurlijk allemaal Haram is in de islam, maar de islam word daarbij vergeten op dat moment, wel zonde van de marokkaanse jeugd.


Wa Sallaam Alikoum

22-05-2003, 11:30
Najiha,

Die vraag is al meerdere keren (indirect) beantwoord geweest.
Jij claimt dat ieder eerst zijn boeltje bij mekaar moet rapen vooraleer die settelt , daarin geef ik je gelijk.

Maar niet dat je tot dan moet wachten vooraleer je een relatie aangaat.
Heb je enig besef hoe lang het duurt om je (hogere) studies te beeïndigen en een job te zoeken/aanvaarden die bij je past + 'deftige' woonruimte te zien bemachtigen ?

Laten we zeggen dat een goedopgeleide persoon (gemiddeld) afstudeer op de leeftijd +- 25 .
Moet die persoon nog zich gaan bezighouden met het vinden van een geschikte partner ?

Of wat is jou oplossing: gewoon JA zeggen tegen de eerste beste die voorbijwandelt omdat je DENKT dat die fatsoenlijk is en dat je DENKT dat hij gaat passen bij jou ?

Je kan je lot toch niet in de handen van een John Doe plaatsen. Waar heb je je hele lang dan best voorgedaan ?

Om een goede relatie op te bouwen heb je veel tijd nodig, je kent een persoon niet in 1 2 3.

Ok, om jouw termen te gebruiken: die jongen 'playt' of wat is de garantie dat hij je hand komt vragen.

Wél als hij je playt dan heb je pech, maar als je wat verstandig bent dan heb je hem door. Ben je te verliefd en je bent te blind , wél dan hoop ik dat je goede vrienden hebt die zeggen dat hij/zij niets voor je is

Wat betreft het vragen om een hand: persoonlijk vind ik zelfs dat je zo niet moet denken , trouwen is niet alles !!! Uiteindelijk zal het een bekroning zijn...

Op het moment zelf zijn jullie 2 belangrijk, het heeft geen zin om vooruit te denken of te plannen.

Zulke zaken zijn te belangrijk om te forceren ! Iemand zou je tot trouwen 'moeten' vragen omdat hij (zij) dat wil en niet omdat die zich daartoe gedwongen voelt.

Waarschijnlijk zeg je dan: wat met de zekerheid van dat ene meisje ?

Ieder kan toch beseffen/merken wanneer een relatie uitzichtloos is ?
Het is aan jou om het onder ogen te durven zien en niet meer te verlangen dan mogelijk .

Het is nu eenmaal een 'risico' dat je neemt. Of die persoon het waard is ? Moet je voor jezelf uitmaken.

Ik heb deze reactie ook bij dat ander topic geplaatst van Jamal. als een reactie op wat je schreef.

vg

22-05-2003, 11:55


Abdelhay,

Fijn.

22-05-2003, 12:07
Abdelhay,

Neen, ik vind het fijn dat je m'n mening deelt.