Bekijk volle/desktop versie : Een vraag! insha Allah kunnen jullie mij verder helpen.



Pagina's : [1] 2 3

22-04-2006, 00:42
Salaam aleykoum warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Lieve broeders en zusters.
Ik heb een vraag namens mijn broertje.
Hij heeft zelf helaas niet de vrijheid om zelf op de pc te gaan en het uit te zoeken..
Daarom had hij gevraagd of ik het voor hem kon uitzoeken...Gair insha Allah

Hij had gehoord/gelezen dat Nederland het volgende heeft toegepast/wil toepassen op 8/9 leden van de hofstadtgroep.

Ze mogen geen bankrekening meer hebben en mogen niet meer verzekerd zijn.
Zijn vraag is of dit alleen toegepast zal worden op deze jongeren (SubhanAllah) of dat alle jongeren die opgepakt zijn wegens 'terreur' met deze regel te maken zullen krijgen?

Gair insha Allah...Ik hoop echt dat iemand hier iets meer over weet.
Alvast bedankt. Djazaakum Allahu Gairan!

22-04-2006, 00:49


Mensen die veroordeeld zijn voor terreur wel.


Let wel veroordeeld, niet verdachten of iets dergelijks..

22-04-2006, 00:50
Het is eigenlijk een zegen.


Hoe minder verzekeringen hoe beter.
En wat betreft bankzaken heb je nu een reden om alles contant te regelen.

22-04-2006, 00:51
SubhanAllah, ook als ze opgepakt zijn terwijl ze minderjarig waren Agi?

22-04-2006, 00:52



Citaat door Nasredinne_:
Het is eigenlijk een zegen.


Hoe minder verzekeringen hoe beter.
En wat betreft bankzaken heb je nu een reden om alles contant te regelen.
Daar heb je wel gelijk in...We betalen veels te veel.

Maar stel je krijgt een zwaar ongeluk, je hebt niet genoeg geld op de bank...Dan helpen ze je niet?

22-04-2006, 00:53
Tegoeden van Hofstadgroep bevroren

DEN HAAG -- Alle financiële tegoeden en middelen van de Hofstadgroep zijn begin deze maand op last van de ministers Bot (Buitenlandse Zaken) en Zalm (Financiën) bevroren. De leden van de Hofstadgroep mogen niet meer beleggen en geen verzekeringen of leningen meer aangaan. Banken en verzekeringsmaatschappijen mogen ook geen zaken meer doen met de veroordeelde leden.

Dat blijkt uit de sanctieregeling terrorisme 2006. Bot en Zalm baseren zich bij de regeling onder meer op een resolutie van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties uit september 2001, van kort na de aanslagen van 11 september 2001. Verder vormen EU-afspraken en de Nederlandse sanctiewet uit 1977 de basis voor de maatregel om terrorisme financieel hard aan te pakken.

De maatregel geldt voor de Hofstadgroep als organisatie en voor de negen leden die veroordeeld zijn. Onder hen Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh. De bevriezingsmaatregelen gelden niet voor de vijf verdachten die in maart werden vrijgesproken. Degenen die getroffen zijn door de maatregel, kunnen er beroep tegen aantekenen bij de bestuursrechter. Ook kunnen ze daar om ontheffing of vrijstelling vragen. De bevriezingen van tegoeden geldt alleen voor de negen veroordeelde leden van de Hofstadgroep, niet voor hun eventuele partners of kinderen.

Als de Hofstadleden hun straf hebben uitgezeten, betekent dat niet dat ze dan automatisch weer kunnen beschikken over financiële tegoeden. Zolang uit analyses van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst AIVD blijkt dat ze nog betrokken zijn bij terroristische organisaties en een risico vormen voor de maatschappij, kan het kabinet de maatregelen door laten lopen. Ook daartegen is beroep mogelijk bij de bestuursrechter.

(ANP)


Ik denk het wel.

22-04-2006, 00:55
Allaahoe A3lam geldt het voor de Hofstadgroep, dat is wat ik vandaag in de Spits! las.
Hun bank "tegoeden" worden dus bevroren(volgens de kafier eu anti terreur wet), ze mogen niet handelen met banken, niet handelen in obligatie's etc.

Subhanallah, ze behandelen ze alsof ze echt een zwaar netwerk waren.

22-04-2006, 00:56
Verzekeringen zijn haraam.

22-04-2006, 00:57
SubhanAllah, het wordt steeds erger

22-04-2006, 00:57

Citaat door moslima_lady85:
SubhanAllah, ook als ze opgepakt zijn terwijl ze minderjarig waren Agi?
Maar de broeder waar je nu over praat(ik weet hoe het zit, niet iedereen hoeft het te weten INsha Allaah) dat is toch een aparte zaak?
Of word hij tot hen gerekent?

Doe hem nog de Salaam en vertel hem zijn hoop niet te verliezen, we denken aan hem.

22-04-2006, 00:57

Citaat door AbouSayfollah:
Allaahoe A3lam geldt het voor de Hofstadgroep, dat is wat ik vandaag in de Spits! las.
Hun bank "tegoeden" worden dus bevroren(volgens de kafier eu anti terreur wet), ze mogen niet handelen met banken, niet handelen in obligatie's etc.

Subhanallah, ze behandelen ze alsof ze echt een zwaar netwerk waren.
Wat een bla.



Ik hoor verhalen over die mensen, ya Latief.

Sommige die kennen de voorwaarden voor wudoo' niet eens, dus wat extremisme.

22-04-2006, 00:57

Citaat door Nasredinne_:
Verzekeringen zijn haraam.
Mwah.. het zit ingewikkelder dan dat akhi.

22-04-2006, 00:58



Citaat door AbouSayfollah:
Mwah.. het zit ingewikkelder dan dat akhi.
Over het algemeen.

22-04-2006, 00:58

Citaat door Nasredinne_:
Wat een bla.



Ik hoor verhalen over die mensen, ya Latief.

Sommige die kennen de voorwaarden voor wudoo' niet eens, dus wat extremisme.
Wat zijn de voorwaarden van de Wudu broeder?

Hoe kun je het vlees vreten van je broeders die daar zitten?
Het blijven je broeders toch..

P.s paar broeders zijn hufaad al quran, pas dus op je woorden insha Allaah.

22-04-2006, 00:59

Citaat door Nasredinne_:
Over het algemeen.
Ook niet akhi.. het is verboden geld aan te nemen, dat het bedrag overstijgt wat jij betaald hebt. Wa Allaahoe A3lam.

Dus je ziekenfondsverzekering bijvoorbeeld, je betaald 100 per maand.. na 6 maanden krijg je een tandarts behandeling van 300 euro, dan mag je dat aannemen Wa Allahoe A3lam.

Pagina's : [1] 2 3