Bekijk volle/desktop versie : Hadith Sa7i7



19-04-2006, 00:38
The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “O you who have spoken the words of faith but faith has not entered your hearts! Do not backbite about the Muslims or seek our their faults, for whoever seeks out their faults, Allaah will seek out his faults even if he is his house.” Narrated by Abu Dawood.

wie kan mij deze Hadith uitleggen?

19-04-2006, 11:17


niemand die mij kan helpen?

19-04-2006, 14:47
zijn er mensen die de uitleg hiervan hebben?

20-04-2006, 23:02
ik durf hier geen overtuigde verklaring van geven maar ik denk dat het betekent dat er mensen zijn die de waarheid zahma verkondigen terwijl zij diep in hun hart niet eens van deze waarheid overtuigd zijn en terwijl zij eigenlijk helemaal niet op het rechte pad zijn want zij roddel over en belasteren hun broeders.

ik denk dat het er vooral op neer komt dat je op een goede manier met je broeders en zusters moet omgaan en je ver weg houden van roddel, jaloezie en benijd. je moet niet steeds naar de andere zijn zogezegde fouten kijken en je eigen vergeten

let wel ik denk dit, dit is ZEKER geen betrouwbare weergeving of vertaling
ik hoop dat er andere reageren die er een beetje meer van weten

Moge Allah mij vergeven voor enige fouten.

20-04-2006, 23:08



Citaat door AhmedMarokkaan:
The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “O you who have spoken the words of faith but faith has not entered your hearts! Do not backbite about the Muslims or seek our their faults, for whoever seeks out their faults, Allaah will seek out his faults even if he is his house.” Narrated by Abu Dawood.

wie kan mij deze Hadith uitleggen?
Je kent nieteens de uitleg van een hadith, maar je wilt wel beweren dat Allah een plaats inneemt ?

21-04-2006, 00:20

Citaat door echte_hyena:
Je kent nieteens de uitleg van een hadith, maar je wilt wel beweren dat Allah een plaats inneemt ?
heb ik ergens gezegd dat ik de uitleg van die Hadith niet ken?

het vragen naar een uitleg van een Hadith betekent niet dat de vraagsteller de uitleg niet kent.

mocht jij de uitleg toch hebben, graag plaatsen. en maak van deze topic geen andere onderwerp.

21-04-2006, 05:12
De moslim moet niet op zoek naar de zonden van de andere moslims, de andere moslims begluren en proberen hun zonden te achterhalen om ze zwart te maken. Indien hij dit wel doet, zal Allah ook zijn zonden achterhalen en hem er de rekening voor geven.

Tuurlijk zal Allah sowieso alle zonden zien om te beoordelen. Maar ik denk dat we uit deze hadith kunnen halen dat Allah degene die niet de zonden van andere moslims opzoekt en vertelt eerder zal vergeven, dan degene die dus wel de zonden van andere moslims opzoekt en doorvertelt.