Bekijk volle/desktop versie : Behandeling van de vrouw !!!!!



Pagina's : [1] 2 3

18-04-2006, 13:57
[FONT="Arial"]Salaamu alaikoem warahmatoellahie wabarakatoeh

voor degene die getrouwd zijn kijk hoe profeet met zijn vrouwen was en hij is onze oswah in alles lees aub en praktiseer het


Abu Huraira r.a levert over dat de profeet a.s zei:

"Laat geen moslimman ontevreden zijn t. o. v van zijn moslimvrouw. Hij zou een hekel aan een bepaalde gewoonte van haar kunnen hebben, maar zal dan naar iets anders moeten kijken wat hem wel in haar tevreden stelt."

Abu Huraira levert over dat de profeet a.s zei:

"De beste gelovige moslimman is diegene, die zich het beste gedraagt ( m.b.t manieren ) en de beste onder jullie zijn degenen die zich het best t.o.v hun vrouw(en) gedragen."

Abdullah ibn Amr ibn Aas r.a levert over dar hij a.s zei:

"De hele wereld is een plaats van ( bevat ) waardevolle dingen, en het beste waardevolste "ding" van deze wereld is een deugdzame echtgenote ( moemina sali7a )."
Bucharie: de profeet a.s zei:

"Abullah ( Amr...Aas r.a ), klopt het dat je elke dag vast en alle nachten in ( extra ) gebed staat ? Hij zei: "Ja, o Allah's profeet." Waarop Rassoel s.w.s antwoorde: "Doe dat niet, o Abdullah, vast soms en soms ook niet. Verricht je extra gebeden s'nachts, maar slaap ook s'nachts. Je lichaam heeft rechten over jou, evenals je ogen recht op jou ( rust ) hebben, en evenzo heeft jouw vrouw rechten op jouw ( in tijd en aandacht voor haar )."

Ibn Abbas r.a zegt in Al Qurtubee:

"Voorzeker ik versier mijzelf voor mijn vrouw, hetzelfde zoals zij haarzelf versiert voor mij. Ik zou haar ook niet vragen ale rechten te vervullen welke zij mij verschuldigd is, opdat zij mij niet vraagt alle rechten te vervullen welke ik haar verschuldig ben."

Surat Ar Roem: 21:

"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt."

Overgeleverd door Ibn Maja en Tirmidi:

De profeet a.s heeft gezegd:

"Luister, en neem mijn advies m.b.t vrouwen. Wees goed voor ze want zij zijn gevangen met jou."

Ahmad Sahih:

De Profeet a.s heeft gezegd:

"O boodschapper van Allah, welke rechten hebben vrouwen over ons ?" De profeet a.s zei: "Dat jullie hen voeden zoals jullie jezelf voeden, hen kleden zoals jullie jezelf kleden, roept nooit lelijkheid over hen aan, ( dit verwijst naar de gewoonte van de Arabieren voor de Islam die tegen hun vrouwen in boosheid zeiden:"Moge Allah je gezicht lelijk maken ), sla ze nooit in het gezicht en boycot ze niet uit het echtelijk bed, ga niet buitenshuis om te slapen. Hoe ( zou je enige van deze dingen kunnen doen ) nadat je tot elkaar bent ingegaan, dus doe alleen dat wat is toegestaan m.b.t haar ( voor geldige redenen )."

de profeet a.s heeft NOOIT 1 van zijn vrouwen geslagen !!!

Abu Dawood en Nasa'i leveren over:

De profeet a.s heeft gezegd:

"Van sommige "ghira" ( jaloersheid ) houdt Allah niet en dat is de ghira van de man over zijn vrouw met achterdocht."
ook hadith van ibnoe omar zegt dat rasoel salalahoe 3alaihie wasalaam zei la7asada ila fithnatain ya3nie positief jaloezie dat je zelfde wilt niet dat je het voor je zelf winst en voor hem dat hij niks houdt
wallahu a3lam[/FONT]

18-04-2006, 19:34


barakka allahoe fiek..

18-04-2006, 19:38
Het huwelijk bestaat uit geven en nemen

Een man kwam eens bij de leider der gelovigen; Omar ibnoe al-Khattaab, om beklag te doen over zijn eigen vrouw.
De man wachtte voor de deur totdat Omar naar buiten zou komen, maar hij hoorde dat de vrouw van Omar haar man een grote mond gaf en hem tegensprak, terwijl Omar stil was en niets terug zei.
De man vertrok daarop en zei: “Als dit de toestand is van Omar met al zijn kracht en felheid, wat heb ik dan nog te zeggen.”
Daarna kwam Omar naar buiten en zag de man weglopen, hij zei: “Waarmee kan ik je van dienst zijn?”
De man zei: “O leider der gelovigen, ik ben gekomen om mijn beklag te doen over mijn vrouw en haar grote mond. Toen ik bij je voor de deur stond, hoorde ik jouw vrouw zo tekeer gaan tegen je en ik zei tegen mijzelf: ,,Als dit de toestand is van Omar met al zijn kracht en felheid, wat heb ik dan nog te zeggen.”
Hierop zei Omar: “O broeder, ik verdraag het vanwege de rechten die zij op mij heeft. Zij bereidt mijn eten, bakt mijn brood, wast mijn kleren en borstvoedt mijn kind, terwijl zij niet verplicht is dit allemaal te doen! En zij weerhoudt mij van het begaan van haraam (hiermee wordt bedoeld het neerslaan van de blik en het begaan van overspel).”
De man zei: “O leider der gelovigen, dit geldt ook voor mijn vrouw.” Hierop zei Omar: “Verdraag haar dan.”

18-04-2006, 20:27
jazakoem llah

19-04-2006, 11:29


Allahoema Ameen, Wa Ijaak!

19-04-2006, 20:06
Staat er niet in soera 4:34 dat een man het gezag heeft in het gezin en de vrouw niet, zodat hij haar mag slaan als ze niet doet wat hij wil?
De gezagsverhouding binnen het huwelijk tussen een man en een vrouw is zoals die van een meester tegenover een bediende, van een ouder tegenover een kind, van een hondenliefhebber t.o.v. zijn hond.

19-04-2006, 20:13

Citaat door JanSalie:
Staat er niet in soera 4:34 dat een man het gezag heeft in het gezin en de vrouw niet, zodat hij haar mag slaan als ze niet doet wat hij wil?
De gezagsverhouding binnen het huwelijk tussen een man en een vrouw is zoals die van een meester tegenover een bediende, van een ouder tegenover een kind, van een hondenliefhebber t.o.v. zijn hond.
zeg het aub heb je wat te doen zo nee doe dan iets maar kom niet met dom reacties

19-04-2006, 20:21

Citaat door JanSalie:
Staat er niet in soera 4:34 dat een man het gezag heeft in het gezin en de vrouw niet, zodat hij haar mag slaan als ze niet doet wat hij wil?
De gezagsverhouding binnen het huwelijk tussen een man en een vrouw is zoals die van een meester tegenover een bediende, van een ouder tegenover een kind, van een hondenliefhebber t.o.v. zijn hond.
Wat wil je hiermee bereiken? En kun je me ff de situatie van de vrouwen in de preislamitische tijd en de situatie van de vrouwen na de Islam schetsen?
En wanneer is de vrouw vrij, wanneer jij mag genieten van haar lichaam?
......Alhamdoulilah dat ik een moslimah ben...Alhamdoulilah Alhamdoulilah!

19-04-2006, 20:22

Citaat door sajidah_Rahmaan:
Wat wil je hiermee bereiken? En kun je me ff de situatie van de vrouwen in de preislamitische tijd en de situatie van de vrouwen na de Islam schetsen?
En wanneer is de vrouw vrij, wanneer jij mag genieten van haar lichaam?
......Alhamdoulilah dat ik een moslimah ben...Alhamdoulilah Alhamdoulilah!
zuster niet op hem reageren denk aan ayah
wa idha gatabahoem ljahiloena qaloe salamah

hij wilt aandacht en die krijgt hij niet

19-04-2006, 20:27

Citaat door AHLU_SUNNAH:
zuster niet op hem reageren denk aan ayah
wa idha gatabahoem ljahiloena qaloe salamah

hij wilt aandacht en die krijgt hij niet
Gheir InshAllah agie.

19-04-2006, 20:31
Prachtig hoe de Profeet omging met zijn vrouwen.

19-04-2006, 20:38
mooiste wat hij zei keertje tegen 3aisha dat verteld ibnoe kathir bij bidaya wanihaya hij zei sallalahoe 3alaihie wasalaam ya 3aisha ik weet wanneer je trots op mijn bent en wanneer je kwaad bent ze zei hoe ya rasoelallah hij zei als je kwaad bent zweer je warabie ibrahiem(heer van ibrahiem)
en als je trotsbent zeg je warabie muhammed of warabie ladhie ba3athaka biel haq Soubhanallah 3ajeeb

19-04-2006, 20:41



Citaat door AHLU_SUNNAH:
mooiste wat hij zei keertje tegen 3aisha dat verteld ibnoe kathir bij bidaya wanihaya hij zei sallalahoe 3alaihie wasalaam ya 3aisha ik weet wanneer je trots op mijn bent en wanneer je kwaad bent ze zei hoe ya rasoelallah hij zei als je kwaad bent zweer je warabie ibrahiem(heer van ibrahiem)
en als je trotsbent zeg je warabie muhammed of warabie ladhie ba3athaka biel haq Soubhanallah 3ajeeb
Idd, prachtig.

Er was ook een hadith, waarin Aicha een schaal stuk maakte van 1 van zijn andere vrouwen..

Jammer, ik ben hem kwijt.. : (

19-04-2006, 20:43

Citaat door IslamicGirl:
Idd, prachtig.

Er was ook een hadith, waarin Aicha een schaal stuk maakte van 1 van zijn andere vrouwen..

Jammer, ik ben hem kwijt.. : (
Ooh jah die is ook prachtig, ff kijken of ik em kan vinden inshAllah.

19-04-2006, 20:46
jah dat is hadith van moslim
heel samen gevat


3aisha had geen eten gemaakt 2 dagen lang een oemoe salama hoorde dat ze maakte eten voor rasoel salalahoe 3alaihie wasalaam en stuurde het met jarieyah(dientmeisje netjes gezegt)die jariyah bracht die eten naar rasoel salalahoe 3alahie wasalaam hij was toen bij 3aisha toen die jariya met eten kwam 3aisha zag rasoel salalahoe 3alaihie wasalaam kijken toen dacht ze van mischien deed oemoe salamaa zo zodat rasoel salalahoe 3alaihie wasalaam naar haar komt en mij(3aisha) laat toen ging ze naar die jariya ze sloeg die bord waar eten in zat en viel op de grond die bord was stuk toen keek rasoel salalahoe 3alaihie wasalaam naar jariyah en glimlachte hij en zei hij salalahoe 3alaihie wasalaam tegen die jariya gharat oemoekoem(jullie moeder is jaloers geworden

hahahahahaha mashaallah

Pagina's : [1] 2 3