Bekijk volle/desktop versie : mag je scheiden als je man vreemd gaat?



30-05-2002, 13:12

Citaat door lahrousa:
angel,


Ik heb een vraag wat voor recht heb je als je man in marokko zit en je hebt hem betrapt dat ie vreemd gaat.
Kan je dan van uit hier je scheiding regelen en wat voor boeten staat er voor hem ....help me if you can.


x angel.
.

31-05-2002, 08:18


scheiden uiteraad, in nederland heb je het zo geregeld, maar ik neem aan als je ook volgens de marokkaanse wetgeving ook een huwelijk hebt afgesloten, dan moet je helaas ook de scheiding in marokko aanvragen, je moet dus in principe ook daar aanwezig zijn, of iemand van de famillie machtigen om de scheiding te tekenen, wil de man naar 3 keer (geld ook voor de vrouw) niet komen opdagen of niet tekenen, wordt het huwelijk ontbonden.

of wat ook sommige doen (vooral aan de man's zijde) is scheiden met terugkeer. of te wel als ze gescheiden zijn maar hij toch later spijt ervan heeft om zijn ex vrouw opnieuw te trouwen. geen probleem, hier geld ook een regel voor mag ook maar 3 keer daarna moet de vrouw eerst getrouwd zijn met iemand anders, dan gescheiden en dan mag de eerste man haar weer terug nemen volgens de sharia.. maar dit gebeurt niet zo vaak.
dit was dus om een kort verhaal lang te maken scheiden mag als je man vreemd gaat en andersom ook.

06-07-2002, 13:12
Hakkuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!
Scheiden met die handel, once a cheater, always a cheater!!!!!

Moeilijk, moeilijk, maar sterk blijven, hij heeft jou getrouwd en daarmee trouw beloofd!!!
Heeft ie zich niet aan gehouden, dus basta met die vent!

En boeten zal ie toch wel, maar je kunt het lot een handje helpen, als ie illie is gewoon daar in die berg laten zitten. Vervolgens z'n auto en z'n huis in de fik steken! Nee, hoor, ik maak maar een geintje, hopelijk stemt ie in met de scheiding en laat ie je met rust!!

Heel veel sterkte!!!