Citaat door midarlady:hoi hoi ik ga binnenkort ook trowen voor de nwederlandsewet maar dat is tien keer erger.want ik moet en geboorteakte van marokko hebben,maar ze vertelde mij dat we zelf naar marokko moeten gaan en van rabet ophalen met een stempel ,ik word er gek van en we hebben allebij nederlands
e nationaliteit.weten jullie daar wat van
Ja.. Ik had dat ook.. Ik ben ook in marokko geboren, en moest me geboorte akte uit marokko halen, met stempels van ministerie van buitelandse zaken van marokko ofzo, en als je alle "marokkaanse" stempels hebt, moet je uiteindelijk met de akte naar de Nederlandse ambassade in Rabat om de akte te legaliseren..
Ik kon zelf niet naar Marokko om dat te regelen.. Dus heb ik me oom daar gemachtigd.. En die zei dat het heel wat moeite kost.. Je wordt heen en weer geslingerd bij de marokkaanse instanties, en bij de ambassade kan je ook niet 1,2,3 terecht, je moet een afspraak maken en vervolgens na een paar dagen weer terug komen om de akte op te halen..
Uiteindelijk als je de akte hebt ontvangen raad ik je aan niet al te lang te wachten met trouwen bij de gemeente, want hij is maar 2 of 3 maanden geldig ofzo..
Echt een gedoe allemaal..
succes meid!