Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe wet

Pagina's : [1] 2 3

30-05-2002, 11:54
Sinds wanneer moet je nou weer eerst een NEDERLANDSE trouwakte hebben voordat je voor de marokkaanse wet mag trouwen ???

Wij hadden zoiets van, we gaan lekker voor de marokkaanse wet trouwen en de nederlandse adm romslomp regelen we wel als we lekker samen zijn.
Is die wet veranderd ^&%$#

31-05-2002, 02:10

Weet je wat je kunt doen? In Marokko je trouwakte laten opstellen, daar zullen ze niet naar je Nederlandse huwelijksakte vragen!! En daarna wanneer klaar bent voor de "Nederlandse" rompslomp, dan ga je bij de gemeente eerst in ondertrouw en daarna na een paar weken definitief trouwen voor de Nederlandse wet.

Succes!!

31-05-2002, 09:54
Bedankt voor jullie reacties !

Wij hebben inderdaad begrepen dat het met de nederlandse nationaliteit te maken heeft die mijn vriend bezit. Gelukkig heeft hij daarnaast ook zijn marokkaanse paspoort.

Maar voorheen was dat niet zo dus het verbaasde me, de optie in Marokko trouwen stelde ons een beetje teleur omdat we dat liever niet doen ivm het feit dat we gewoon snel willen trouwen en naar marokko willen gaan om vakantie te houden en niet heen en weer geslingerd te worden.

Gelukkig redden we het nog voordat we naar Marokko gaan dus dat is het probleem niet ! Maar het feit dat je tegen dit soort dingen op loopt valt altijd weer vies tegen .......

06-02-2005, 18:06
hoi hoi ik ga binnenkort ook trowen voor de nwederlandsewet maar dat is tien keer erger.want ik moet en geboorteakte van marokko hebben,maar ze vertelde mij dat we zelf naar marokko moeten gaan en van rabet ophalen met een stempel ,ik word er gek van en we hebben allebij nederlands
e nationaliteit.weten jullie daar wat van

06-02-2005, 18:35

Citaat door midarlady:
hoi hoi ik ga binnenkort ook trowen voor de nwederlandsewet maar dat is tien keer erger.want ik moet en geboorteakte van marokko hebben,maar ze vertelde mij dat we zelf naar marokko moeten gaan en van rabet ophalen met een stempel ,ik word er gek van en we hebben allebij nederlands
Ja.. Ik had dat ook.. Ik ben ook in marokko geboren, en moest me geboorte akte uit marokko halen, met stempels van ministerie van buitelandse zaken van marokko ofzo, en als je alle "marokkaanse" stempels hebt, moet je uiteindelijk met de akte naar de Nederlandse ambassade in Rabat om de akte te legaliseren..

Ik kon zelf niet naar Marokko om dat te regelen.. Dus heb ik me oom daar gemachtigd.. En die zei dat het heel wat moeite kost.. Je wordt heen en weer geslingerd bij de marokkaanse instanties, en bij de ambassade kan je ook niet 1,2,3 terecht, je moet een afspraak maken en vervolgens na een paar dagen weer terug komen om de akte op te halen..

Uiteindelijk als je de akte hebt ontvangen raad ik je aan niet al te lang te wachten met trouwen bij de gemeente, want hij is maar 2 of 3 maanden geldig ofzo..

Echt een gedoe allemaal..

succes meid!

07-02-2005, 21:03
in rotterdam is het elke woensdag ochtend gratis om te trouwen, de andere dagen kost het geld. op zaterdag zelfs 1200 euro!!!!!!!!!! ondertrouw is altijd gratis, alleen moet je een aantal formulieren kopen dat is bij elkaar ongeveer 50 euro.

08-02-2005, 13:13
Die marokkaanse wetten zijn allemaal BULLSHITT soms
Ze weten soms echt niet hoe het er aan toegaat en zeggen dat je vanalles moet meebrengen terwijl je het HELLEMAAL niet nodig hebt

08-02-2005, 15:06

Citaat door midarlady:
ach meid ik begrijp je helemaal ik word r ook helemaal gek van mijn verloofde is in marokko geboren en toen hij twee was kwam hij naar nederland en nu willen we trouwen maar moet hij eerst zijn geboorte akte halen naar de rechter gaan stenmpellen weer naar rabat gaan laten stempelen oeeffff maar gelukkig gaat zijn vader het halen voor hem je kan ook een familie lid die dingen halen meid,

ik hoop net als voor mij dat het insa allah snel gaat

08-02-2005, 15:30
Echt één van de redenen om Marokkanen te haten.

14-05-2005, 14:27
nou ik heb een vraag je ik en mijn verloofde hebben allebei een marokaanse passpoort maar in het bezit van een nederlnadse nationaliteit en wij willen ook alleen opo zijn marokaans getrouwd zijn en niet op zijnnederlands maar wat is het nu precies mag het wel of juist niet en we hebben allbei een marokaans passpoort

14-05-2005, 14:33

Citaat door honeybunnie:
nou ik heb een vraag je ik en mijn verloofde hebben allebei een marokaanse passpoort maar in het bezit van een nederlnadse nationaliteit en wij willen ook alleen opo zijn marokaans getrouwd zijn en niet op zijnnederlands maar wat is het nu precies mag het wel of juist niet en we hebben allbei een marokaans passpoort
Nou, als jullie de nederlandse nationaliteit bezitten, dan kunnen jullie alleen bij de consulaat trouwen als jullie eerst bij de gemeente getrouwd zijn..

Als je echt perse alleen voor de marokkaanse wet getrouwd wilt zijn.. Dan moet je naar marokko om daar een trouwakte op te stellen..

Want hier wordt je geweigerd bij de marokkaanse consulaat als je niet een nederlandse trouwakte kan tonen..

Succes

14-05-2005, 14:54
Gezondheidsverklaring ?? Volgens mij heb je die niet nodig hoor..

Maar even een vraagje ? Mijn verloofde en ik hebben beide geen marokkaanse paspoort.. Naar mijn weten levert dat geen problemen op!! We hebben gewoon een marokkaanse id pas.. Dat ic toch voldoende neem ik aan ???

14-05-2005, 15:01

waarom willen sommigen van jullie niet voor de nederlandse wet trouwen als ik vragen mag?

14-05-2005, 15:06
ik wil niet op zijn nederlands trouwen omat het veel beter is qua financiele zaken en plus ghet is niet wegens de koran dus ik hecht daar geen waarde aan zoals de marokaanse en als ik mezelf daar meee moeite bespaar dan doe ik liever alleen nederlande

14-05-2005, 15:08

Citaat door honeybunnie:
ik wil niet op zijn nederlands trouwen omat het veel beter is qua financiele zaken en plus ghet is niet wegens de koran dus ik hecht daar geen waarde aan zoals de marokaanse en als ik mezelf daar meee moeite bespaar dan doe ik liever alleen nederlande
wil je me uitleggen wat je bedoeld dat het beter is wat financiele zaken betreft?

Pagina's : [1] 2 3