Bekijk volle/desktop versie : Islam Vs. Christendom



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

16-04-2006, 13:33
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah wa barakatohoe, beste broeders en zusters

Hoi christenen!

ALs je oprecht naar het paradijs wilt dien je je bij de feiten neer te leggen.
Hoe kunnen jullie geloven in een boek dat zovaak gewijzigd is dat het zich zelf duizenden keren tegenspreekt, en maar smoesjes bedenken als jullie weerlegd worden. ''ja je moet het zien als een grote Cake die je 3e verdeeld'' ????

Excuseert u mij eventjes, Mijn Heer is De Almachtige Niks kan vergeleken worden met hem en niets is aan hem gelijk, geen mens geen geest niks.

Hier een aantal artikelen.

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/111/chapter/324/page/696

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/page/book/108/chapter/321/page/673

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book/book/107

http://app.al-islaam.com/index.php/module/libary/action/book/book/213



(M = Moslim / C = Christen)
M: Is Jezus (vzmh) een Zoon van God?

C: Ja. Lees eens Mattheus [3:17], toen Jezus werd gedoopt door Johannes: "En ziet, een stem uit de hemelen, zeggende: Deze is Mijn Zoon, Mijn Geliefde, in wie ik Mijn welbehagen heb!"

M: U moet het wood "zoon" niet zo letterlijk nemen, omdat vele profeten en gewone mensen in de Bijbel ook "zonen" en "kinderen van God" worden genoemd. Lees bijvoorbeeld maar eens Exodus [4:22].

C: "Dan zult gij ( Mozes ) tot Farao zeggen: Alzo zegt de Heer: Mijn zoon, Mijn eerstgeborene, is Israel."

M: Hier is Jacob (Israel) Zijn eerstgeboren zoon. Lees nu 2 Samuel [7:13-14], of 1 Kronieken [22:10].

C: "Hij (Salomon) zal voor Mijn Naam een huis bouwen; en Ik zal de stoel van zijn koninkrijk bevestigen tot in de eeuwigheid. Ik zal hem zijn tot een Vader, en hij zal Mij zijn tot een zoon"

M: Het zal verwarrend voor u zijn als u nu Jeremia [31:9] leest: "Want ik ben Israel tot een vader, en Efraim is Mijn eerstgeborene."
Net werd in Exodus [4:22] Israel ook al "eerstgeborene" genoemd. Wie is nou de eerstgeborene; Israel of Efraim? En trouwens ook gewone mensen kunnen kinderen van God zijn. Lees maar eens Deuteronomium [14:1].

C: "Gijlieden zijt kinderen van de Heer, uw God"

M: En gewone mensen kunnen ook "eerstgeborenen" genoemd worden. Lees Romeinen [8:29].

C: "Want die Hij tevoren heeft gekend, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid met het beeld van Zijn Zoon, opdat deze de eerstgeborene zou zijn onder vele broeders."

M: Als ze allemaal eerstgeborenen zijn, wat is Jezus dan?

C: Hij is de enige verwekte Zoon van God.

M: Lang voordat Jezus was geboren, sprak God tot David (vzmh):
(Psalm [2:7]): "Ik zal van het besluit verhalen: de Heer heeft mij (David) gezegd: "Gij zijt Mijn Zoon; Ik heb u heden verwekt." Dus David (vzmh) is ook God’s verwekte zoon. De betekenis van "Zoon van God" is niet letterlijk bedoeld, maar figuurlijk.
Het kan op iedereen slaan van wie God houdt. Jezus (vzmh) heeft ook gezegd dat God niet alleen zijn Vader is, maar ook uw vader. (Mattheus [5:45, 48]).

C: "opdat gij kinderen moogt worden van uw Vader in de hemel" ; en: "Weest dus volmaakt, zoals uw Vader in de hemel volmaakt is."

M: En aldus zult u in veel passages in de Bijbel "Zoon van God" tegenkomen, wat liefde en genegenheid aanduidt, het dichtbij God zijn, niet enkel en alleen van toepassing op Jezus (vzmh). Je zult zonen en dochters van God zien, in 2 Korinthiers [6:18]: "En Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige." Met het oog op deze, en andere passages in de Bijbel, is er geen enkele reden waarom Jezus in letterlijke of unieke zin als de Zoon van God beschouwd zou moeten worden.

C: Maar hij heeft geen vader; dat is waarom hij de Zoon van God is.

M: Waarom beschouwt u Adam (vzmh) dan niet als de Zoon van God? Hij had geen vader en geen moeder, en word ook zoon van God genoemd in Lukas [3:38]: "Seth, de zoon van Adam, de zoon van God." Lees Hebree-en [7:3]

C: "Hij heeft geen vader, geen moeder, geen stamboom; zijn leven heeft begin noch einde. Hij lijkt op de Zoon van God: hij blijft voor altijd priester."

M: Wie is hij? Het antwoord staat in Hebree-en [7:1]: "Melchisedek, koning van Salem, Priester van God de Allerhoogste" Hij is unieker dan Jezus of Adam (vzmh).
Waarom is hij niet verkozen als de Zoon van God, of God zelf?

C: Hoe noemen jullie Jezus dan?

M: Wij Moslims noemen hem "Jezus, de zoon van Maria."

C: Niemand zal dit afwijzen.

M: Ja, het is simpel, en niemand kan het ontkennen. Jezus noemde zichzelf "mensenzoon", en weigerde "Zoon van God" te worden genoemd. Lees Lukas [4:41].

C: "Uit velen gingen ook duivels weg, die schreeuwden: Gij zijt de Christus, de Zoon van God. Hij gaf een streng bevel en liet niet toe dat zij spraken, want zij wisten dat hij de Messias was."

M: Hier is het duidelijk dat hij weigerde "Zoon van God" genoemd te worden.
Hij weigerde opnieuw in Lukas [9:20 en 21] en vermaande hen ook.

C: "En hij (Jezus) sprak tot hen: "Maar gijlieden, wie zegt gij dat ik ben?" En Petrus antwoordde: "De Gezalfde van God." En hij gebood hun scherpelijk en beval dat zij dit niemand zeggen zouden."

M: Jezus (vzmh), wie de verwachte Messias was, een Profeet, werd verhoogd van Leraar tot Zoon van God, Heer, en uiteindelijk God zelf. Lees Johannes [3:2]: "Eens kwam deze in de nacht bij Jezus en zei: "Rabbi, wij weten dat gij van Godswege als leraar gekomen zijt" Dan Johannes [6:14]: "Toen de mensen het teken zagen dat Jezus had gedaan, zeiden ze: Dit is stellig de Profeet die in de wereld moet komen."

Jezus wordt ook "profeet" genoemd in Johannes [7:40], Mattheus [21:11], Lukas [7:16 en 24:19].
Lees nu Handelingen [9:20]: "En hij (Paulus) predikte terstond Christus in de synagogen, dat hij de Zoon van God is." Je kunt hieruit ook opmaken dat vroege Christenen nog synagogen gebruikten, maar kerken werden opgericht toen het Christendom afdwaalde van de oorspronkelijke leerstellingen van Jezus (vzmh). Paulus, Barnabas en de niet-Joden werden uit de synagogen verbannen, omdat ze werden beschuldigd van godslastering en ontheiliging. Zie Handelingen [13:50], [17:18] en [21:28].
Lukas [2:11]: "Heden is u een Redder geboren, Christus de Heer, in de stad van David."
Johannes [1:1]: "In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het woord was God."

Aboe Ismail- De terugkeer van Jezus vrede zij met hem.

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/lezingen/nl/AboeIsmaiel/mp3/terugkeer_3iesa.mp3

Aboe Ismail- Wie is Jezus vrede zij met hem.

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/lezingen/nl/AboeIsmaiel/mp3/wieisjezus.mp3

U luister nu naar, Aboe Ismail- Wie is Jezus.

[VIDEO]http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/lezingen/nl/AboeIsmaiel/mp3/wieisjezus.mp3[/VIDEO]

het verhaal van Jezus vrede zij met hem en de moeder van Jezus vrede zij met hem Maria Vrede zij met haar.

http://www.dekoraan.nl/surah/mariam.htm?from=

STukken beter dan dat gezang want tevens ook een innovatie is in het Christendom, want jezus vrede zij met hem, bad net zoals de moslims.

Wa3alijkoem Assalaam wa rahmatoe Allah wa barakatohoe,

en

Doei

Broeder Soufiane

M.nl lid SOufiane

16-04-2006, 13:35


Waarom zouden Christenen zich moeten richten op een man die niet eens direct met God in contact stond en de boodschap van Jezus verloochenen die Gods woord belichaamt? Waarom zouden wij Gods verbond opgeven door de sahada uit te spreken en islamitische gebruiken te imiteren? Makkelijke keuze dus

Zalig pasen

en

doei

16-04-2006, 13:53

Citaat door Patrick.:
Waarom zouden Christenen zich moeten richten op een man die niet eens direct met God in contact stond en de boodschap van Jezus verloochenen die Gods woord belichaamt? Waarom zouden wij Gods verbond opgeven door de sahada uit te spreken en islamitische gebruiken te imiteren? Makkelijke keuze dus

Zalig pasen

en

doei
ik sluit daarbij aan hij verloocht god, ik wil eens weten wie hij denkt te zijn kom maar op

16-04-2006, 14:06
ik heb een paasboodschap

matheus hoofdstuk 7 het gaat om valse profeten.
15 Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. 16 Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? 17 Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. 19 Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. 20 Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.
21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”
24 Wie deze woorden van mij hoort en ernaar handelt, kan vergeleken worden met een verstandig man, die zijn huis bouwde op een rots. 25 Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in, want het was gefundeerd op een rots. 26 En wie deze woorden van mij hoort en er niet naar handelt, kan vergeleken worden met een onnadenkend man, die zijn huis bouwde op zand. 27 Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en er van alle kanten op het huis werd ingebeukt, stortte het in, en er bleef alleen een ruïne over.’
28 Toen Jezus deze rede had uitgesproken, waren de mensen diep onder de indruk van zijn onderricht, 29 want hij sprak hen toe als iemand met gezag, en niet zoals hun schriftgeleerden.

16-04-2006, 14:10


Missynador was jij eerst moslim ?

16-04-2006, 14:12

Citaat door Kebdani00:
Missynador was jij eerst moslim ?
ga maar naar mijn topic laat die valse profeet met rust

16-04-2006, 14:29

Citaat door Patrick.:
Waarom zouden Christenen zich moeten richten op een man die niet eens direct met God in contact stond en de boodschap van Jezus verloochenen die Gods woord belichaamt? Waarom zouden wij Gods verbond opgeven door de sahada uit te spreken en islamitische gebruiken te imiteren? Makkelijke keuze dus

Zalig pasen

en

doei
Boycot.

16-04-2006, 14:49

Citaat door Nasredinne_:
Boycot.
Ah, mijn stalker is weer opgedoken

Dank voor het compliment en voor het 'negeren' van mijn bijdragen, smerige racist .

17-04-2006, 12:51

Citaat door Patrick.:
Ah, mijn stalker is weer opgedoken

Dank voor het compliment en voor het 'negeren' van mijn bijdragen, smerige racist .
Boycot.

17-04-2006, 13:24

Citaat door Nasredinne_:
Boycot.
Dank voor het compliment, smerige racist

17-04-2006, 16:19

Citaat door Patrick.:
Dank voor het compliment, smerige racist
Dus dit is wat het christendom jouw leert,

Als je niks te doen heb ga spongbob kijken, je verpest deze topic door jouwn niveau van praten, maar neem het je niet kwalijk we beschikken jammergenoeg niet allemaal over de sabr(geduld) die de profeten gehad hebben!

17-04-2006, 16:22
mijn site is weg of weet iemand mijn link

17-04-2006, 16:27



Citaat door Justsoufiane:
Dus dit is wat het christendom jouw leert,

Als je niks te doen heb ga spongbob kijken, je verpest deze topic door jouwn niveau van praten, maar neem het je niet kwalijk we beschikken jammergenoeg niet allemaal over de sabr(geduld) die de profeten gehad hebben!
Akhi, reageer niet op hem. Hoe meer je hem de kans geeft om te praten, hoe meer frustraties hij kan uitten. Laat hem z'n frustraties in z'n hart houden zodat ziekte zal volgen insha'Allah en laat je niet gebruiken als medicijn voor de kuffar.

17-04-2006, 18:45
De Koran met haar dubbelzinnige verklaringen is het ideale geschrift om tegenstrijdigheden in te vinden. Geen probleem. Is dat wat je wilt justsoufiane?

Als jij de bijbel verwerpt om moeilijke passages die tegenstrijdig lijken, dan kun je de koran die bij jou thuis op de plank staat ook de prullenbak indoen.

Dus laten we ipv elkaar af te kraken met citaten, praten over dingen die er echt toedoen.

17-04-2006, 19:44

Citaat door Jesusismylove:
De Koran met haar dubbelzinnige verklaringen is het ideale geschrift om tegenstrijdigheden in te vinden. Geen probleem. Is dat wat je wilt justsoufiane?

Als jij de bijbel verwerpt om moeilijke passages die tegenstrijdig lijken, dan kun je de koran die bij jou thuis op de plank staat ook de prullenbak indoen.

Dus laten we ipv elkaar af te kraken met citaten, praten over dingen die er echt toedoen.
Krijg ik nou eindelijk antwoord op wie de PSALMEN heeft geschreven?! voor zover mij bekend is zijn er 4 namen geven van de TIENTALLEN!

''De Psalmen bevat ongeveer honderd vijftig gedichten van Israel geschreven in verschillende tijden en door verschillende auteurs, toch was de meerendeel geschreven door David 1000 jaar voor de komst van Jezus''. [Van de KJV -King James Version Bible- Commentaar pagina 801]

''Geschreven in verschillende tijden en door verschillende auteurs'' ik heb vernomen dat er tientallen namen moeten verschijnen maar dat er 4 duidelijk bekend zijn. Je leest een boek waarvan je niet eens de schrijver weet? sterker nog, je noemt het van God?!

Wasalaam

En Doei

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11