Bekijk volle/desktop versie : iets vanuit het verleden dat je heel erg is bij gebleven



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

16-04-2006, 13:24


Je kent het misschien ook
Iets wat je in je leven hebt gehoord dat tot diep in je wezen een indruk bij je achterlaat die niet meer uit je verdwijnen wil. Hij laat zich niet vergeten.

Ik weet het moment nog precies. Het was zomer van 2005 ik was zestien jaar
Ik zat op een bankje in een park toen ik een gehandicapte man zag. Hij kwam naast mij zitten. Ik kon het niet laten hem te vragen wat de oorzaak van zijn handicap is. Ik luisterde naar zijn verhaal. Hij vertelde mij dat hij een ernstig ongeval had gehad, en nu al meer dan tien jaar gehandicapt is thuis was, gelukkig niet alleen, maar met zijn gezin. Hij vertelde mij over zijn werk vroeger en de vele therapieën die hij zowel op fysiek als psychisch gebied had gehad sinds zijn ongeluk. Midden in het gesprek vroeg ik ineens en zonder voorgedachte “wat waren u, dromen over uw wensen voor het ongeluk?” En hij vertelde mij met pijn in zijn gezicht wat hij allemaal nog had willen realiseren in het werk dat hij deed, ik meen een eigen onderneming, en wat hij had willen opbouwen en aan zijn gezin had willen geven en over een huisje in Frankrijk waar hij met eigen handen iets moois van had willen maken, Ik vroeg hem “Maar wat waren uw wensen,of dromen toen u een tiener was?” Eerst keek hij mij verbaasd aan, toen verzachtte zijn gezicht en begon hij met toenemende geestdrift te praten, over wat hij zich toen van het leven had voorgesteld, tijdens zijn kindertijd, en tijdens zijn studie. Hij noemde de dingen die hij zeker zou kunnen doen met zijn handicap. Hij heeft na zijn ongeluk een nieuw leven opgebouwd. Het laatste wat ik van hem herinner is dat hij zei: dat hij het vakantie huisje in Frankrijk precies zoals hij wilde heeft laten verbouwen en hoe gelukkig hij was dat hij daarbij kon zijn en kon vertellen wat hij wilde in plaats van het zelf ook letterlijk uit te voeren. Een ander gezichtpunt op “met eigen handen”.

Ik had zo met deze man te doen,
Deze man had iets in mij blootgesteld



16-04-2006, 13:49


de dag dat ik hoorde dat een hele goede vriendin was overleden...

Allah ie r7am ha.

16-04-2006, 13:50

Citaat door londsdalehater:
mooi


dankjewel



16-04-2006, 13:51

Citaat door BoRn_2_BiAtCh:
de dag dat ik hoorde dat een hele goede vriendin was overleden...

Allah ie r7am ha.

Moge Allah [swt] haar een mooie plekje geven in het paradijs InsshAllah


de dood zal ons vroeg of laat allen tegemoet komen


Ghair InsshAllah



16-04-2006, 13:51


bij mij was het mijn buurvrouw...we raakten aan de praat over dutroux....want dat was 1 van de onderwerpen in belgie , 8 jaar geleden toen wa sik nog 11.
ze zei tegen me , meisje "alles wat je aandoet aan een ander , dat keert zoals een boemerang naar je terug" die zin is me heel erg bijgebleven , nu doe ik mensen veel minder dingens aan..want dan denk ik altijd bij mezelf van "zou ik het leuk vinden moest iemand zo tegen mij doen" endat was dus 8 jaar geleden hé !!! en nog altijd denk ik zo

16-04-2006, 13:53

Citaat door feelings:
ja zeker !...
mensen willen altijd wel MEER.. en gaan automatisch in slechte tijden alle negatieve dingen optellen .. terwijl ze misschien wel veel meer positieve punten in het leven hebben alleen die geven ze minder aandacht want die spreken voor zich.."'denken ze'




indd. de meeste kijken alleen naar het geen dat ze niet hebben, en het geen dat ze niet hebben kunne behalen e.d.

ze zijn meestal niet tevreden met het geen zij al hebben


nee, daar nemen ze geen genoegen mee



16-04-2006, 13:54

Citaat door Shirin17:

Moge Allah [swt] haar een mooie plekje geven in het paradijs InsshAllah


de dood zal ons vroeg of laat allen tegemoet komen


Ghair InsshAllah


dat is waar.

het was alleen een schok om te beseffen dat ze al jaren doodziek was, maar dat nooit aan ons had verteld.
dus haar dood kwam echt onverwacht, vooral omdat we maar een jaar scheelden.

16-04-2006, 13:56

Citaat door Marrakchia4Life:
bij mij was het mijn buurvrouw...we raakten aan de praat over dutroux....want dat was 1 van de onderwerpen in belgie , 8 jaar geleden toen wa sik nog 11.
ze zei tegen me , meisje "[B]alles wat je aandoet aan een ander , dat keert zoals een boemerang naar je terug" die zin is me heel erg bijgebleven , nu doe ik mensen veel minder dingens aan..want dan denk ik altijd bij mezelf van "zou ik het leuk vinden moest iemand zo tegen mij doen" endat was dus 8 jaar geleden hé !!! en nog altijd denk ik zo [/B]



mooi

behandel een ander zoals jij zelf wenst behandeld te worden


daar denk ik altijd aan als ik ff buiten zinnen ben



16-04-2006, 13:58

Citaat door BoRn_2_BiAtCh:
dat is waar.

het was alleen een schok om te beseffen dat ze al jaren doodziek was, maar dat nooit aan ons had verteld.
dus haar dood kwam echt onverwacht, vooral omdat we maar een jaar scheelden.






erg man

wat erg, vooral voor haar ook hè

al die tijd

en niemand die het doorhad

iedereen leidde zijn leven

en zij met een tijdbom in haar hoofd

keek stilletjes toe


god wat erggg

kan me haast niet voorstellen dat iemand dat kan verzwijgen




16-04-2006, 14:00
De overgave van een goede vriend zal me altijd bijblijven. Een overgave die in mijn ogen door niemand geëvenaard kan worden.

16-04-2006, 14:01

Citaat door Shirin17:






erg man

wat erg, vooral voor haar ook hè

al die tijd

en niemand die het doorhad

iedereen leidde zijn leven

en zij met een tijdbom in haar hoofd

keek stilletjes toe


god wat erggg

kan me haast niet voorstellen dat iemand dat kan verzwijgen



daarom

en haar laatste woorden tege mij zal ik al helemaal nooit vergeten

16-04-2006, 14:05
bij mij was het ook een zware stoot toen ik vorig jaar hoorde dat mijn oma was overleden. het was pinksteren toen. ik was ongeveer 2 maanden niet te spreken. maar ja. moge allah haar vergeven.

16-04-2006, 14:14



Citaat door londsdalehater:
bij mij was het ook een zware stoot toen ik vorig jaar hoorde dat mijn oma was overleden. het was pinksteren toen. ik was ongeveer 2 maanden niet te spreken. maar ja. moge allah haar vergeven.
amin.

16-04-2006, 14:45

Citaat door BoRn_2_BiAtCh:
daarom

en haar laatste woorden tege mij zal ik al helemaal nooit vergeten

16-04-2006, 14:46

Citaat door londsdalehater:
bij mij was het ook een zware stoot toen ik vorig jaar hoorde dat mijn oma was overleden. het was pinksteren toen. ik was ongeveer 2 maanden niet te spreken. maar ja. moge allah haar vergeven.






InsshAlla amien

heb je nog een ander oma of wil je dat liever niet zeggen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9