Bekijk volle/desktop versie : Verdonk voelt zich gezocht door Kamer



15-04-2006, 07:40
Verdonk voelt zich gezocht door Kamer
Uitgegeven op zaterdag 15 april 2006 om 07:07:49

(Novum) - De Tweede Kamer is strenger voor minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) dan voor collega-ministers. Ze voelt zich gezocht door de Kamer. Dat zegt de bewindsvrouw zaterdag in Algemeen Dagblad. Ze verwijst naar minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD). "Ik heb nog niet gezien dat hij werd aangesproken op zieke mensen."

Verdonk vindt dat de Kamer de ministeriële verantwoordelijkheid in haar geval te streng opvat. "Je kunt natuurlijk elke medewerker van de immigratiedienst met een vergrootglas volgen en dan zul je vast wat vinden. Maar hoe ver moet de parlementaire controle gaan? Dat vraag ik me wel eens af."

Volgens Verdonk moeten ministers gaan over de grote lijnen van het beleid. De bewindsvrouw kreeg de laatste maanden twee keer een motie van afkeuring uit de Tweede Kamer. Tegen het beleid van Hoogervorst kwam nooit zoveel verzet uit het parlement. "Hij heeft het hele zorgstelsel ingevoerd en dat is prachtig. Maar hij wordt niet aangesproken op het werk van een verpleegkundige. Ik voer ook van dat soort stelselwijzigingen door, maar ik word ondertussen steeds aangesproken op elk individu dat bij een uitvoeringsinstantie werkt."

De moties van afkeuring tegen haar beleid haalden in de Kamer geen meerderheid. Verdonk zet haar beleid daarom voort. "Natuurlijk, je hebt liever dat mensen het met je eens zijn", zegt ze in de krant. "Als je zo'n motie krijgt, zit je met gekromde tenen. Maar we leven in een democratie en zolang er een meerderheid achter mijn beleid staat, kan ik gewoon doorgaan."

http://www.nieuws.nl/211876/Verdonk_voelt_zich_gezocht_door_Kamer

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verdonk heeft kromme tenen. !


15-04-2006, 07:57



Citaat door Ranraw:
"Hij heeft het hele zorgstelsel ingevoerd en dat is prachtig. Maar hij wordt niet aangesproken op het werk van een verpleegkundige. Ik voer ook van dat soort stelselwijzigingen door, maar ik word ondertussen steeds aangesproken op elk individu dat bij een uitvoeringsinstantie werkt."[/IMG]
Toch vervelend als je niet de waarheid kunt zeggen en toch een collega de zwarte piet wilt toespelen.


15-04-2006, 08:56
15 April 2006 08:35
Verdonk voelt zich hard aangepakt
Minister Verdonk vindt dat ze door de Kamer harder wordt aangepakt dan haar collega's. De afgelopen twee maanden diende de oppositie twee keer een motie van afkeuring tegen haar in.

Ze zegt in het AD dat het te ver gaat om fouten van ambtenaren op haar af te wentelen. In het geval van haar collega Hoogervorst is dat niet gebeurd. Bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel maakten zijn ambtenaren ook fouten, maar de Kamer diende toen geen motie in.

De ministeriële verantwoordelijkheid gaat volgens haar vaak veel te ver. Ministers moeten afgerekend worden op de hoofdlijnen van het beleid, vindt ze.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/04/art000001C6604FD840A4AE.html
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ze is gewoon jaloers.

Verder: merkwaardig voor iemand die recht door zee wil zijn.

15-04-2006, 09:13
Verdonk moet de Kamer dankbaar zijn. Dankzij de enorme tegenwerking wordt haar karakter nog sterker en zal ze het rode gevaar straks een poepie laten ruiken bij de verkiezingen.

Sinds Rita bekend heeft gemaakt dat ze voor het lijsttrekkerschap van de VVD wil gaan, zit de VVD in de lift. In de peilingen al 3 zetels meer dan nu in de Kamer ..... en ze is nog niet eens begonnen.

15-04-2006, 09:30



Citaat door Haaglander:
Verdonk moet de Kamer dankbaar zijn. Dankzij de enorme tegenwerking wordt haar karakter nog sterker en zal ze het rode gevaar straks een poepie laten ruiken bij de verkiezingen.

Sinds Rita bekend heeft gemaakt dat ze voor het lijsttrekkerschap van de VVD wil gaan, zit de VVD in de lift. In de peilingen al 3 zetels meer dan nu in de Kamer ..... en ze is nog niet eens begonnen.
Yep , het klootjesvolk heeft weer iets nieuws gevonden.
Net stelletjes schapen achter haar aan hollen

15-04-2006, 12:59
Hahhahaaaaa lees deze:

http://www.nu.nl/news/713582/11/Verdonk%3A_%27Ik_word_harder_aangepakt%27.html


ze is joods en wrom kom ze nu klagen bij de kranten van jah maar ik word harder aangepakt dan minister hoogervorst terwijl hij niet wordt aangesproken op het werk van een verpleegkundige wejoooo waarom gaat ze nie naar de klaagmuur in jeruzalem

15-04-2006, 13:01
want joden staan bekend als klagende mensen

15-04-2006, 13:16
Gossie vraagt mevrouw Verdonk zich ook af waarom juist zij van alle ministers het meest gezocht wordt door de kamer??

15-04-2006, 13:21
mevrouw verdonk moet ophouden de slachtofferrol te zoeken, waar ze het zelf ook zo vaak over heeft!!!!

17-04-2006, 22:48
Ministeriële verantwoordelijkheid blijft voor mij een
vreemd fenomeen. Alsof Verdonk als "the Queen of the Borg"
precies kan voelen wat ieder lid van de hive doet. :-)