Bekijk volle/desktop versie : In het Nederlands Smeken om Allah's Hulp.. Mag dat?



14-04-2006, 18:43
In het Nederlands Smeken om Allah's Hulp.. Mag dat?

14-04-2006, 18:48


Dua is niet aan taal verbonden, een moslim kan in zijn eigen taal dua verrichten.

De koran is wel verboden aan de Arabische taal, tijdens het gebed dan.

Allah Oehlem, dit is wat ik weet agy, het kan anders zijn dus vraag na en controleer het vooral na.

14-04-2006, 18:51
leer arabisch zitten meer zegingen in voor je zo!

14-04-2006, 18:52

Citaat door gewoonbrahim:
In het Nederlands Smeken om Allah's Hulp.. Mag dat?
toegestaan

14-04-2006, 18:53


Arabische taal is natuurlijk altijd beter maar een moslim kan toch wel dua verrichten in zijn eigen taal voordat hij de Arabische taal beheerst.

Of moet hij wachten met dua doen tot hij Arabisch kan?

14-04-2006, 18:53
ja oke..ik had misschien wat duidelijker moeten zijn..Ik bedoelde meer.. tijdens het Gebed..dan is er even ruimte een dua uit te spreken..De soera's doe ik wel in het Nederlands..maar de dua eigenlijk niet omdat ik geen Arabisch spreek.

14-04-2006, 18:54
Soera's wel in het ARABISCH...(ik weet niet wat ik heb vandaag)

14-04-2006, 18:55

Citaat door gewoonbrahim:
ja oke..ik had misschien wat duidelijker moeten zijn..Ik bedoelde meer.. tijdens het Gebed..dan is er even ruimte een dua uit te spreken..De soera's doe ik wel in het Nederlands..maar de dua eigenlijk niet omdat ik geen Arabisch spreek.
Ik weet niet inhoeverre het toegestaan is om de sura's wel in het Nederlands te verrichten?

14-04-2006, 19:32
Question :

Can I recite duaa's in English?.


Answer :

Praise be to Allaah.

Making du’aa’ in English or in any other language is permissible outside of salaah (prayer). But it is not permissible to say any part of the salaah in any language other than Arabic, according to the majority of scholars.

But if the Muslim can stick to Arabic in all cases, especially in acts of worship – and du’aa’ is an act of worship – that is preferable and is better.


Shaykh ‘Abd al-Kareem al-Khudayr (http://www.islam-qa.com)

14-04-2006, 19:37
Zie vraag nummer 50