Bekijk volle/desktop versie : Voor alle mensen die niet bidden....

Pagina's : [1] 2

20-05-2003, 11:23
voor alle mensen die niet bidden, noem een goede reden waarom je niet bid, en dan moet je ook echt een hele goede reden, dus geen excuusjes als ik heb geen tijd, of zin......

Ik ben benieuwd......

20-05-2003, 11:30

Citaat:
Origineel gepost door smartie2
een excuus er is geen excuus
ik denk dat je weinig reacties krijgt
hoe minder reacties hoe beter toch??

20-05-2003, 11:35

Citaat:
Origineel gepost door schatje17
het heeft geen zin als je er geen regilieuze gedachten aan koppelt en daar aanverwante intenties aan verbind.
het bidden moet in je gedrag en in je taal tot uiting komen en dan bedoel ik met name anderen respecteren en goede gedachten hebben

Dus dat is de reden waarom ik het niet doe...je moet het dan compleet maken ..niet alleen maar gaan bidden en dan andere dingen doen wat niet hoort
Ik bedoel dit niet slecht maar wat maakt jou dan een moslima als ik vragen mag???

20-05-2003, 11:38
ik bid wel, maar doe ook wel andere dingen die niet horen, maar dat betekent niet dat ik niet ga bidden, want als ik niet zou bidden, dan zou ik mezelf ook geen moslim noemen, want tenslotte is bidden 1van de 5 zuilen en dat maakt je moslim

20-05-2003, 11:40

Citaat:
Dat is niet wat ik zeg ...ik geloof er wel degelijk in ..ik zou zeggen lees 3 keer door misschien dat je het dan wel begrijpt...

ik geloof er wel in maar luister eens ik ga er geen misbruik ervan maken als je bid moet je ook andere dingen doen die er bij horen zoals hoofdoek wat ik nog niet draag.
alles gaat stap voor stap!!!

van het een komt het ander, en niet alles tegelijk dan gaat het altijd mis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dus als je nu bid en geen hijaab draagt, maakt niet uit, in ieder geval je doet iets, hijaab komt daarnba, en dan ga je weer stap verder en weer, totdat je veel weet

20-05-2003, 11:43

Citaat:
Ik ben eerlijk joh mens ....ik ga niet scheinheilig doen en zeggen dat ik het wel doe terijl het niet zo is ...maar jah lees nou maar deze keer 4 keer door want volgens mij heb je het niet goed gelezen
Salaam ... respect meid dat je het durft te zeggen .... Meeste scheinheiligerds hier kruipen meteen in hun schulpje ...

Maar ehm ik zie waar je standpunt ligt alleen is het volgens mij (als ik het me goed herinner) zo dat in de Islam je op alles apart wordt afgerekend ...
Bidden, ramadan etc. wel moet je de intentie op de juiste plek hebben voor de rest als je niet alles perfect doet Allah jehsme7 ....

Maar ja Allahoe a3lem ....

20-05-2003, 11:45

Citaat:
Ik ben eerlijk joh mens ....ik ga niet scheinheilig doen en zeggen dat ik het wel doe terijl het niet zo is ...maar jah lees nou maar deze keer 4 keer door want volgens mij heb je het niet goed gelezen
ok laat ik het zo vragen, wat doe je dan wel volgens de islam??

20-05-2003, 11:49

Citaat:
Origineel gepost door loeloesch
ok laat ik het zo vragen, wat doe je dan wel volgens de islam??
precies...en onthou ik veroordeel je niet...ik vind al heel dapper van je dat je er voor uit komt..

21-05-2003, 16:01

Citaat:
wat ik wel of niet doe volgens de islam gaat jou geen ene reet aan meid

iemand voelt zich hier aangevallen... ...waarom is het dan een forum als je elkaar geen vragen mag stellen...

19-12-2007, 21:50
Ik bid zelf niet.. wat ik heel erg vind, Geloof het of niet.!

Mijn reden voor het niet bidden is : Ik begin er een weekje aan voluit alles goed doen enz. op tijd bidden in de ochtend opstaan om te bidden.. en na dat "ene" weekje val ik weer terug in mn oude patroon, niet bidden enz.. Ik vindt zelf dat ik HEEL wat te verbeteren heb in dit leven voor ik mezelf een "goede" moslima kan noemen.!

Ik zal nu wel rare reacties krijgen.. of van die onzin vragen : Waarom hou je dan niet vol??.. Wat is dat voor domme reden.!??

Maar heb gewoon normaal op de vraag geantwoord waar deze topic over gaat.

Ghair inchallah

Ikram155

20-12-2007, 17:19
ook al draag je nog geen hoofddoek,,dan kan je tog wel gewoon bidden,,

ik bid ook maar draag ook nog geen hoofddoek,,,ma wil hem wel dragen insha allah,,,
wil dat nu zeggen dat mijn gebed niet telt...
nee tog.

kan iemand mij een antwoord geven,,, als het kan,,

kus han

20-12-2007, 17:23
De Profeet zei:

"De gelofte tussen ons en hen is de Salaat. Wie de Salaat nalaat is voorzeker Kaafir (ongelovig)." (Authentiek overgeleverd o.a. door Al-imaam Ahmed en At-Timidzie)

In de Arabische tekst staat “fe-qad kafar..” Degenen die de Arabische taal machtig zijn, weten dat het bijwoord “qad” staat voor: al, reeds en voorzeker. Men gebruikt dat vooraan het werkwoord dat voltooid en gerealiseerd is.

Dus wie niet bidt is een ongelovige!

20-12-2007, 17:34

Citaat door Abyad:
De Profeet zei:

"De gelofte tussen ons en hen is de Salaat. Wie de Salaat nalaat is voorzeker Kaafir (ongelovig)." (Authentiek overgeleverd o.a. door Al-imaam Ahmed en At-Timidzie)

In de Arabische tekst staat “fe-qad kafar..” Degenen die de Arabische taal machtig zijn, weten dat het bijwoord “qad” staat voor: al, reeds en voorzeker. Men gebruikt dat vooraan het werkwoord dat voltooid en gerealiseerd is.

Dus wie niet bidt is een ongelovige!

chokran a goeja..

alsnog 3iedek moubarek

hanan

20-12-2007, 17:36

Citaat door SiBilal:
voor alle mensen die niet bidden, noem een goede reden waarom je niet bid, en dan moet je ook echt een hele goede reden, dus geen excuusjes als ik heb geen tijd, of zin......

Ik ben benieuwd......

mijn opa licht verlamd in bed en kan daarom niet bidden...

20-12-2007, 17:39
Als je echt niet kan bidden omdat je te ziek of verlamd bent kan je zelfs bidden met je ogen kan je nagaan hoe Barmhartig Allah is.

Wa Allahoe A3lam

wassalaam alikoum

Pagina's : [1] 2