Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : lekkere broodjes

Pagina's : [1] 2

vlinder4
20-05-2003, 10:29

[FONT=century gothic]wie weet de lekkerste broodjes schrijf ze op deze cite

vlinder4
20-05-2003, 10:30
ik heb nu geen tijd maar ik schrijf 1 van deze dagen lekkere broodjes welke willen jullie het eerst zoete broodjes of meikaas broodjes laat het me weten xxxxxxxxxxxx

halima180
20-05-2003, 10:48
doe maar de zoete broodjes.

vlinder4
20-05-2003, 10:56
oke ik beloof het je doei doei

vlinder4
20-05-2003, 11:01

halima 180 dat lijkt me hartstike leuk maar ik ben pas nieuw op deze site en ik weet niet precies hoe alles werkt zodat we kunnen mailen we kunnen ook mailen via de hotmail. als het jij dat ook wilt oke mijn hotmail is butterfly308@hotmail.com laat het me weten oke dikke knuffel van yasmin doei doei

vlinder4
21-05-2003, 19:16
oke ZOETE BROODJES. 2 eieren 75 gram fijne suiker 2 eetlepels mazhar 50 gram gesmolten boter 3 eetlepels olie 10 gram gist 1 eetlepel bakpoeder 1 eetlepel anijszaad 1 eetlepel sesamzaad halve liter lauwe melk 1,5 gram tarwebloem beetje zout 1 eierdooier en nog wat extra sesamzaad 1. meng alles door elkaar behalve de eiedooiers en sesamzaad 2. voeg beetje bij beetje de bloem er door toe het een echt deeg wordt elastische deeg moet het worden vorm er kleine balletjes van en laat ze ongeveer 6 minuten afgepekt rusten. 3.dan druk je de balletjes een beetje plat en leg ze in een ingevette bakplaat en laat ze nog iets van 1,5 uur afgedekt rijzen. 4. verwarm de oven voor op 180 graden. 5. bestrijk de broodjes met de losgeklopte eierdooier en bestrooi met de sesam zaadjes 6. bak de broodjes ongeveer 25 minuten xxxxxxxxxxxxxxxxxx vlindertje

vlinder4
22-05-2003, 22:44
hai hai ik hoop dat de zoete broodjes zijn gelukt de vlogende keer schrijf ik broodjes met mei kaas mischien klinkt het een beetje vreemd maar geloof me je weet niet wat je proeft dus zeg het me of jullie het recept willen heben xxxxxxxx

meryem23
22-05-2003, 22:55
tuurlijk willen we het recept!! ga zo door. de recepten die je erop zet zijn volgens mij erg lekker. Ik ga zeer binnenkort wat van je recepten uitproberen!! xxxx

Lailakhad
24-05-2003, 13:16
Origineel gepost door OuJdIa_L heeeeeeeeeeeey deze brood ga ik ff uitproberen:D \ HAHAHAH JA JA ...JE BEDOELT JE GAAT VERDER MET CHATTEN :zwaai:

vlinder4
24-05-2003, 13:40
ik ben blij dat jullie de zoete broodjes lekker vonden het is heerlijk het is een geheim recept van mijn oma maar ik geef het jullie en ik hoop dat jullie het ook lekker vinden. oke hiet komt het recept. MEIKAAS BROODJES 1 kilo meel 2 grote lepels boter het liefst bona of buttella van aldie halve glas olie zonnebloem 1 theelepeltje sesam 1 theelepeltje nava 1 lepeltje habet halewa 2 eieren 150 gram meikaas beetje gist 2 lepels suiker niet te veel suiker want anders wordt het te zoet beetje zout halve zakje geraspte kaas 1 lepel mazhar halve glag krenten witte je doet dit allemaal samen en kneed dit alles met wat lauwe melk kneed goed tot je een goed deeg krijgt. laat het even rijzen en dan pak je het deeg en je maakt geen ronde bolletjes maar je pakt een beetje deeg en rolt het het lang uit en je begint in het midden en maakt er rondjes van het krijgt de vorm van een koffiebroodje dus rondjes draaien. laat iets van 20 minuten staan en verwarm de oven voor op 200 graden bestrijk ze dan met eigeel en bestrooi ze met nog wat sesam zaadjes. en bak de kleine broodjes goudbruin in de oven. trouwens het zijn kleine broodjes dus niet de grote van een koffiebroodje ze hebben alleen de zelfde vorm van de koffiebroodjes. geloof me het is echt lekker en waneer er visite komt is dit altijd het perfecte recept voor bij de koffie en thee. ik hoop dat jullie het begrijpen en hebben jullie nog vragen dan zal ik jullie helpen oke xxxxxxxxxx

halima180
25-05-2003, 22:49
klinkt heerlijk ik ga ze morgen meteen uitproberen.

halima180
26-05-2003, 09:57
kan je die meikaas gewoon in de supermarkt kopen?

halima180
27-05-2003, 23:55

weet er iemand wat meikaas is?

ouanis
27-05-2003, 23:59
wat ook lekker en makkelijk is 1 pak bladerdeeg 1 bakje philadilpia met bislook uit de *****ng van ah bladerdeeg vullen met een beetje philadilpia en 20 minuten in de oven eet smakelijk

Miss-Zohra
23-06-2014, 16:32
ik ben blij dat jullie de zoete broodjes lekker vonden het is heerlijk het is een geheim recept van mijn oma maar ik geef het jullie en ik hoop dat jullie het ook lekker vinden. Oke hiet komt het recept. Meikaas broodjes 1 kilo meel 2 grote lepels boter het liefst bona of buttella van aldie halve glas olie zonnebloem 1 theelepeltje sesam 1 theelepeltje nava 1 lepeltje habet halewa 2 eieren 150 gram meikaas beetje gist 2 lepels suiker niet te veel suiker want anders wordt het te zoet beetje zout halve zakje geraspte kaas 1 lepel mazhar halve glag krenten witte je doet dit allemaal samen en kneed dit alles met wat lauwe melk kneed goed tot je een goed deeg krijgt. Laat het even rijzen en dan pak je het deeg en je maakt geen ronde bolletjes maar je pakt een beetje deeg en rolt het het lang uit en je begint in het midden en maakt er rondjes van het krijgt de vorm van een koffiebroodje dus rondjes draaien. Laat iets van 20 minuten staan en verwarm de oven voor op 200 graden bestrijk ze dan met eigeel en bestrooi ze met nog wat sesam zaadjes. En bak de kleine broodjes goudbruin in de oven. Trouwens het zijn kleine broodjes dus niet de grote van een koffiebroodje ze hebben alleen de zelfde vorm van de koffiebroodjes. Geloof me het is echt lekker en waneer er visite komt is dit altijd het perfecte recept voor bij de koffie en thee. Ik hoop dat jullie het begrijpen en hebben jullie nog vragen dan zal ik jullie helpen oke xxxxxxxxxx dames heeft iemand deze broodjes gemaakt?

Pagina's : [1] 2