Bekijk volle/desktop versie : 1 week getrouwd en mijn schoonfamilie komt



Pagina's : 1 [2] 3

24-05-2003, 14:40

Citaat:
Origineel gepost door moumna
hai je zou met een aardappelsalade kunnen beginnen, aardappellen,koken tonijn augurk, zilveruitjes, peentjes uit pot of vers, doperwten, mais, garnaaltjes en dan een beetje azijn, olie en zout naar smaak je kan voor lief hebbers een beetje mayo erdoor heen doen. Hoofdgerecht neem twee of drie kippen lettend op hoeveel mensen er komen. neem wat zwarte peper en safran kosbar en uien doe dit zo fijn mogelijk snijden en vul de kippen hiermee je kan ook een klein beetje gehakt erbij doen en ermee vullen hoeft niet neem ook wat groene olijven en doe ze door de mengsel. zorg wel dat je genoeg zout er bij doet . (vermeng er wel olie doorheen zo dat het geen grote brok binnen wordt.) neem de zelfde mengsel van zwarte peper en safraan en olie en zout en doe dat aan de buitenkant van de kippen. doe bij de kippen een frisse salade tomaat komkommer en sla. bij gerecht je kan een paella maken ook heel makkelijk ga naar een vishandel en vraag om een paellamix neem daarbij een pond ongepelde garnalen en neem nog een pond kipfilet wat doperwten uit pot paprika groen en rood tomaten naar keuze uit blik of vers let op wel fijn maken en een paar teentjes knoflook neem een grote wok doe daar in wat olie en doe daar in de paellamix en de teentjes knoflook na een minuut of 5 doe je er de kipfilet bij en laat je het frituren en dan doe je er de tomaten bij en dan de kruiden naar smaak zwarte peper en safraan. dan doe je er de rijst bij en dat laat je mee frituren dan blusje het af met kokend water anders haal je de kook van de rijst af . spoel de garnalen af met koud water en als je ziet proeft dat de rijst bijna gaar is doe dan de garnalen boven of de rijst de garnalen garen door de damp van de rijst en doe voor garnering wat groene olijven erboven (sorry ik was vergeten de paprika's te melden maar die doe je er bij als alles aan het frituren is) leg borden op tafel en zet de wok in het midden met een grote lepel zodat iedereen zelf kan opscheppen. na gerecht meen een simpele pudding en garneer het met vruchten op siroop of je kan gewoon verse fruit serveren als nagerecht. he meid heel veel succes en ik hoop dat je er wat van bakt.

24-05-2003, 14:55


Ik zou mijn moeder ook uitnodigen (voor hulp... )

SS

26-05-2003, 10:57
Beste Afraha (of iemand anders),

willen jullie het recept plaatsen van:

De croissantjes
rmsemen met kraters?

Alvast hartelijk dank lieve mensen!!

26-05-2003, 18:31
je kan ook rijstsalade maken dat is ook heerlijk vooral met dit weer
en het is nog makkerlijk ook nou laat me maar weten als je het recept
wilt hebben !!!!!!!

27-05-2003, 11:55


hey afraha he je het recept van de zelfgemaakte crousants zo ja wil je het a.u.b hier plaatsen alvast bedankt.

groetjes laila

30-05-2003, 11:25

Citaat:
Origineel gepost door beppie_truus
als ik getrouwd ben mag er voorlopig de eerste weken geen bezoek langs komen

te druk met andere dingen bezig
Euhmmm andere dingen???

30-05-2003, 16:33
ik heb een lekker recept salade
je hebt nodig

gekookte aarappelen
rijst
komkomer
tomaten
sla
augurk
mais
tonijn
eiren
rode bieten in de pot
mayonaise
oragano
tijm
knoflook poeder
zout

je doet eerst gekkookte aardappelen in blokejs snijden en in klein gesneden ei met augurk met mayonais en wat tijm knoflook poeder zout wat je maar lekker vindt maar geen safraan en marokkaanse kruiden en dan goed mengen en dan in koelkast doen

rijst koken w8 tot die koud is en mais en tonijn in doen met mayonaise en wat tijm oragano en knoflijkpoeder zout goed mengen en dan in koelkast doen

komkommer tomaten sla snijden in blokjes en dan wassen of van te voren azijn met olie en zout goed mengen

en dan in lange boord versieren met rode bieten en salads echt lekker

oke beslama
als je het niet begrijpt stuur een email
laylasbai@hotmail.com

02-06-2003, 12:21
je schoonouders zijn inmiddels al geweest!

wat heb je ze voorgeschoteld?..ik hoop dat je wat aan onze hulp hebt gehad.

26-07-2003, 18:14
lekkkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhmmmmmmmmmmmmmmmmmjammie eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

26-07-2003, 19:08
ja ben benieuwd vlinder wat je hebt gemaakt??

29-07-2003, 12:56
heel makkelijk en lekker

je neemt een kilo kotteletten die smeer je in met gesmolten boter en perper die laat je lekker in je over bakken
daarbij serveer je gebakken parika, aubergine puree en sla

heerlijk en makkelijk
als toetje kan je ijs opscheppen met stukjes fruit

29-07-2003, 17:22
tajine met mooi versierde salade zo int midden rijst met daarop een lepeltje mayonaise en zo daarop die mayonaise zo 1zwarte zitoentje en daar rond zo sla met eiren die zo in maantjes zijn gesneden en tomaat in plakjes en zo daarop de eitje mmmm en dan zo zitoen tussen die eiren die zo mooi rond het bord liggen oja in plaats van die 1 zitoen kun je ook een plukje peterselie opzetten weeeeee mmmmm en een toetje zo garnalen gemengd met room en peterselie zo in die koekje die ge kunt kopen en een ijscoupe als desert zo ene met veel chocoladesaus mmmmmmmmmm ahja my fantasy whihihi

05-08-2003, 17:04


Tip: Zorg ervoor dat je het nummer van Pizza Hut altijd bij de hand hebt.

Tip: Trouw met een chefkok.


Tip: Ga zelf op bezoek

06-08-2003, 17:38

Citaat:
Origineel gepost door Lamia22
weet je wat begin eerst gewoon met iets heel simpel dan ga je over naar het hoofdgerecht tagine bijv. en dan een dessertje zo fruitslaatje of een lekker ijsje


alvast ervan genieten en succes doei somia11
is logisch toch

- toetje

-voorgerecht

-nagerecht

-hoofdgerecht

-desert

19-03-2004, 17:01

Citaat:
Origineel gepost door mimi_tangaouia
heel makkelijk en lekker

je neemt een kilo kotteletten die smeer je in met gesmolten boter en perper die laat je lekker in je over bakken
daarbij serveer je gebakken parika, aubergine puree en sla

heerlijk en makkelijk
als toetje kan je ijs opscheppen met stukjes fruit
het klinkt natuurlijk lekker allemaal, maar zou jij dit serveren als je schoonouders langs zouden komen?


groetjes rafika

Pagina's : 1 [2] 3