Bekijk volle/desktop versie : Vraagje Aan Mensen Die Hier Christelijk Zijn



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-04-2006, 16:28
Heb gelezen dat christenen geloven dat God de mens heeft geschapen naar Zijn evenbeeld,..

klopt?

zo ja,..geloven jullie dan dat jullie op de één of andere manier op God lijken?







ik snapte het stuk namelijk niet helemaal,..uitleg please
























( Ps. Lompe reacties van haters mogen wegblijven,..dit is een serieuze vraag van mij,.. dus kom hier niet extremistisch of kortzichtig doen,..maar toon respect )

13-04-2006, 16:43


Volgens mij dat ieder mens Goddelijke eigenschappen heeft, of die in zich meedraagt. Ik wil ook wel uitleg ja.

13-04-2006, 16:44
ja volgens de bijbel heeft god de mens geschapen naar zijn eigen beeld..dus de mens lijkt op god volgens de bijbel..dat heb ik altijd geleerd op de christelijke scholen waar ik op zat.

13-04-2006, 16:53
zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.

13-04-2006, 16:53


ja,..dat neem ik ook aan,..

maar op wat voor manier dan?


qua eigenschappen? qua uiterlijk??

13-04-2006, 16:54

Citaat door trisinti:
ja volgens de bijbel heeft god de mens geschapen naar zijn eigen beeld..dus de mens lijkt op god volgens de bijbel..dat heb ik altijd geleerd op de christelijke scholen waar ik op zat.
Oke, naar zijn evenbeeld wat dus wil zeggen dat ze iets hebben van God's macht, of anders gezegd iets van zijn handelingen.?

13-04-2006, 16:57
of qua uiterlijk,..

dat god dus hetzelfde uiterlijk heeft als de mens??

13-04-2006, 16:59
nee zijn uiterlijk dat is wat hij er mee bedoelt en zo heb ik dat geleerd..dus niet zijn eigenschappen maar zijn evenbeeld dus zijn voorkomen..daarom is de mens in de bijbel verheven

13-04-2006, 17:00
Hmm, dus God is elk mens, dat is zijn conclusie.

13-04-2006, 17:01
Is toch een beetje krom gezien elk mens anders is...?

En geen mens gelijk is...

Als alle mensen gevormd zijn naar zijn evenbeeld, dan zouden alle mensen toch vrijwel gelijk moeten zijn..?

13-04-2006, 17:03
Precies, aangezien toch ieder mens anders is, uniek is.

13-04-2006, 17:07
Ik dacht dat het was dat God dezelfde eigenschappen heeft als de mensen, maar dan in oneindige vorm (oneindig goed, ...). Maar ik weet het ook niet precies hoor

13-04-2006, 17:09



Citaat door Agmy:
Ik dacht dat het was dat God dezelfde eigenschappen heeft als de mensen, maar dan in oneindige vorm (oneindig goed, ...). Maar ik weet het ook niet precies hoor
Maar een mens is niet alleen goed, die is ook slecht en ook jaloers en ook oneerlijk etc. etc.

Is god dat dan ook..?

13-04-2006, 17:10

Citaat door Melleke:
Is toch een beetje krom gezien elk mens anders is...?

En geen mens gelijk is...

Als alle mensen gevormd zijn naar zijn evenbeeld, dan zouden alle mensen toch vrijwel gelijk moeten zijn..?
Nee het gaat om de grote lijnen dus de ogen, mond, neus enz.

13-04-2006, 17:10
Goeie vraag.!

Pagina's : [1] 2 3 4 5