Bekijk volle/desktop versie : Opvoeding en vaders



12-04-2006, 18:33
Ik vraag me af wat jullie doen als je man je kind bijvoorbeeld straft
en jij vind het onterecht.

Hoe ga je om met het feit dat je man een andere opvoeding dan jij hanteert.

Je ziet vaak dat de mannen zich minder met hun kinderen bezig houden dan de vrouw omdat ze bv werken.
Hoe verdeel jij de taken thuis als het om opvoeding gaat. Ik bedoel een kind
heb je tenslotte met z'n tweeen gemaakt!

12-04-2006, 18:39


het botst soms wel....alleen ik zeik veel terwijl ze naar hem wel eerder luisteren

12-04-2006, 18:40
ikke weer hoor met mijn reactie nou mijn ouders was het zo hoeveel me moeder ook schreeuwde of zei of deed we hadden daar schijt aan toen we nog jonger waren en nu ook een beetje alleen nu hebben we meer respect voor haar maar me moeder miskiena is zo lief he dat we wisten dat ze ons niet zou slaan.....en bij me vader was het een ander verhaal me vader hoefde ons maar aan te kijkenen we piste al in onze broek en nu nietmeer natuurlijk maar toen we jonger waren wel de klappen van me pa deden echt pijn en we wisten als onze pa eenmaal boos was safiiiiiii dan ging je ze krijgen....me moeder als ze zag dat me pa opstond om ons te slaan of iemand van ons dan kwam mijn moeder gelijk tussen beiden omdat ze het erg vindt slaan en dan hield me pa om......

dus kortom me moeder was meer van praten en nu nog steeds en me vader was van slaan toendertijd nu niet meer hoor wel vroeger methode van me moeder heeft meer geholpen en helpt nu nog steeds door dingen uit te praten

12-04-2006, 18:40
Over het algemeen bepaal ik wat er gebeurt, maar beide zeggen er wel wat van als je het oneens bent. Mijn man is bv heel makkelijk en dan opeens kan ie boos worden. Dus bv wel willen stoeien en heel druk doen, en elkaar zogenaamd pakken en slaan... maar als zoontje dan echt slaat wordt ie boos...

Of wel met een kussen gaan gooien, maar boos worden als ie met een glas of zijn telefoon gooit..

Dus ik merk dat mijn man niet zoveel ervaring heeft als ik.. ik denk altijd vooruit, dus als je gooit met een kussen, dan gaat mijn zoontje ook denken dat je met andere dingen mag gooien etc etc.

Maar ik straf hem dus meer dan mijn man. Als zoontje soms de hele dag aan het jengelen is en ik ontplof heeft hij zoiets van waarom wordt je boos?

12-04-2006, 18:40


Enige waar ik me aan stoor is dat ik na mijn werk altijd speelgoed door het huis aantref.

Ik wil na een lange dag werken, een opgeruimd huis aan treffen, hij laat het precies zo, terwijl ik vind dat hij 5 minuten voordat ik thuis kom effe alles aan kant moet doen, zo doe ik het ook, hij treft nooit ronslingerde troep aan, ik zorg ervoor dat het netjes is voordat hij binnen komt.

En dat wil ik ook

Voor de rest niets te klagen, eten staat vaak klaar, kinderen vermaken zich prima met hem en andersom ook

12-04-2006, 18:41
ps in principe slaan we niet, maar moet ie op de gang als straf. Al hebben we hem allebei wel eens een tik gegeven.