Bekijk volle/desktop versie : ''Dappere Zusters, vechtende broeders'' Allahoe Moesta3aan!



Pagina's : [1] 2 3

12-04-2006, 18:23
Salaam aleykom,

Wat heb ik met verdriet gekeken naar een reportage over emancipatie van Moslimvrouwen. Een verdorven programma genaamd ''Geloof, seks, en wanhoop''. Er was een meidengroep genaamd ''vangnet'' die vertelde over de slechte zaken in onze oemah. Het is een goed iets om onze min punten aan de kaak te stellen, en te werken aan oplossingen en onze oemah vooruit te helpen, en om met kritische ogen naar onze oemah te kijken. Maar daarvoor hebben wij niet de hulp van kuffar nodig, die vol zitten met vooroordelen die onze oemah nog meer wil vol spuiten met verdorven zaken. Ik kon niet begrijpen hoe deze meiden mee konden doen aan dit programma, dat de Moslim mannen en vrouwen tegen elkaar op speelden. Het programma heette "'dappere zusters en vechtende broeders'' De titel zegt genoeg. De mannen zijn onze broeders, of ze nou fout bezig zijn of niet. En je zet je broeder niet ten toon aan de media, aan de wereld. Een gelovige dient de fouten van een andere gelovige te corrigeren, en hem het goede te wijzen op een discrete manier. En het niet aan de gehele wereld te tonen.

We proberen in de media te komen om de Islaam te promoten, en het in een goed dag licht te zetten. Maar we brengen alleen een nog slechter beeld naar buiten. Allahie hdiena

12-04-2006, 18:26



Citaat door MoZlima:
Salaam aleykom,

Wat heb ik met verdriet gekeken naar een reportage over emancipatie van Moslimvrouwen. Een verdorven programma genaamd ''Geloof, seks, en wanhoop''. Er was een meidengroep genaamd ''vangnet'' die vertelde over de slechte zaken in onze oemah. Het is een goed iets om onze min punten aan de kaak te stellen, en te werken aan oplossingen en onze oemah vooruit te helpen, en om met kritische ogen naar onze oemah te kijken. Maar daarvoor hebben wij niet de hulp van kuffar nodig, die vol zitten met vooroordelen die onze oemah nog meer wil vol spuiten met verdorven zaken. Ik kon niet begrijpen hoe deze meiden mee konden doen aan dit programma, dat de Moslim mannen en vrouwen tegen elkaar op speelden. Het programma heette "'dappere zusters en vechtende broeders'' De titel zegt genoeg. De mannen zijn onze broeders, of ze nou fout bezig zijn of niet. En je zet je broeder niet ten toon aan de media, aan de wereld. Een gelovige dient de fouten van een andere gelovige te corrigeren, en hem het goede te wijzen op een discrete manier. En het niet aan de gehele wereld te tonen.

We proberen in de media te komen om de Islaam te promoten, en het in een goed dag licht te zetten. Maar we brengen alleen een nog slechter beeld naar buiten. Allahie hdiena
Ja Ougty, ik weet wat je bedoelt, hoewel ik het dit keer niet gezien heb.

Ik heb het één keer gezien, en Soubhanallah! Het was ook meteen de laatste keer ...

Die vrouw probeert ook alles uit die mensen te halen, ze brengt het echt op zo'n slinkse manier ..

Gayr Insha Allah ..

12-04-2006, 18:29
ik heb er ook van gehoord....

wat een vieze mensen ...

Tis gedaan met de ummah

12-04-2006, 19:38
Er gebeuren inderdaad dingen die niet stroken met islaam, en ja die verwarring tussen cultuur en religie onder de marokkaanse gemeenschap moet ook worden aangepakt maar wel met wijsheid. Zo een reportage maken zal het negatieve beeld wat de kufaar over islaam hebben alleen maar erger maken. Deze zusters hadden dat moeten inzien wallahoel must'aan.

Het ergste vond ik toen die interviewster de Imaam van de moskee vragen ging stellen zonder schaamte, en miskeen die vertaler bood steeds zijn excuses aan voor de verdorven schaamteloze manier waarop die vrouw haar vragen stelde.
Allahoe'musta 3an!

12-04-2006, 19:46


Is dat shie nieuwe programma wella?

12-04-2006, 19:55
Het was een serie van 3 volgens mij? Ik heb alleen dus die laaste gezien, omdat het oa ging over een moskee bij mij in de buurt.

12-04-2006, 19:57
In welk programma? Nova, Netwerk, Tegenlicht?
Werd de Islaam in een slecht daglicht gezet?

Qatalahoemoe Allaah..

12-04-2006, 19:58
Ach dat gezanik iedere keer van die nederlanders over moslima's.


Wollahi, 2 uurtjes geleden hoorde hoe m'n (Nederlandse) buurman zijn vrouw in elkaar sloeg en met meubilair smeet, dit terwijl ik z'n kindje (amper 5 jaar) op de achtergrond hoorde huilen.

Waarom er nou alleen gezeurt word over moslima's? Tjah..

12-04-2006, 19:59

Citaat door AbouSayfollah:
In welk programma? Nova, Netwerk, Tegenlicht?
Werd de Islaam in een slecht daglicht gezet?

Qatalahoemoe Allaah..
Ik raad het je af om te bekijken.

Achtergrondmuziek, bloot etc..

Onderwerpen zijn altijd dingen die de Islaam als Haraam verklaart.

12-04-2006, 19:59

Citaat door Aabidatullah:
Er gebeuren inderdaad dingen die niet stroken met islaam, en ja die verwarring tussen cultuur en religie onder de marokkaanse gemeenschap moet ook worden aangepakt maar wel met wijsheid. Zo een reportage maken zal het negatieve beeld wat de kufaar over islaam hebben alleen maar erger maken. Deze zusters hadden dat moeten inzien wallahoel must'aan.

Het ergste vond ik toen die interviewster de Imaam van de moskee vragen ging stellen zonder schaamte, en miskeen die vertaler bood steeds zijn excuses aan voor de verdorven schaamteloze manier waarop die vrouw haar vragen stelde.
Allahoe'musta 3an!
Dat was inderdaad schaamteloos. De antwoorden die de imaam van Badr gaf waren wel positief vond ik.

Gair Insja Allah.

12-04-2006, 20:01

Citaat door AbouSayfollah:
In welk programma? Nova, Netwerk, Tegenlicht?
Werd de Islaam in een slecht daglicht gezet?

Qatalahoemoe Allaah..
Je kan beter niet kijken, de intro is erg vernederend en vol met monkar. Als je al kijkt spoel het door tot het middenstuk (Begin stuk gaat over homo's en beelden die je liever niet wil zien/mag zien)

12-04-2006, 20:01
Het was op Ikon, en inderdaad er komt veel onzedigheid in voor, ik raad je aan te spoelen tot het interview met de imaam als je het wilt zien.

12-04-2006, 20:06


Ik heb het via internet bekeken (een van de eerste uitzendigen, ging over homo's), daar kun je het scherm gewoon wegklikken, Alhamdoelillaah.

Dus dat is ook een optie, indien iemand het écht graag wil zien, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Nogmaals ; ik raad het jullie af!

12-04-2006, 20:07
klinkt eerder als een disco promotie filmpje.
Wa allahoel Mustaa3aan.
Laat maar.

12-04-2006, 20:38
Salaamoe Aliakoum wa Rahamtullah,

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar ik vind het jammer
dat mensen zich bezig houden met dit, Soebhan Allah
Ga jullie bezig houden met jullie broeders en zusters die
het moeilijk hebben! zowel hier in NL als in het buitenland!

Weet je hoe erg het is voor degene die hun leven of hun bezittingen
Fisabilillah wel kunnen geven, maar dat niet doen en dan tot de
thuisblijvers behoren die heben zeker veel Hasanat weggegooit!

Moge Allah MEER BROEDERS EN ZUSTER IN OPSTAND LATEN KOMEN!!
ALLAHU MAA AMEEN!!!

Salaamoe Alaykoum wa Rahamtullah

Dienares van Allah en jullie zuster in Islam
Umm Moqrin

Pagina's : [1] 2 3