Bekijk volle/desktop versie : HELP Tajin voor het eerst gebruiken



12-04-2006, 14:41
Dames hoe kan ik voor het eerst een tajin gebruiken ik heb op verschillende manieren gehoord maar wat is de beste en wat moet ik doen is het nou met water vullen en laten koken paar uurtjes of melk of olie ik weet het niet of zijn er ook op andere manieren.

alvast bedankt

oja en wie weet waar ik tajin recepten kan vinden

groetjes Jamila

12-04-2006, 15:02


hmmm heeft niemand een tajin

12-04-2006, 15:09
jawel maar ben nu pas een paar min. online. Vertel....welke tajin heb je? Als je die glimmende hebt dan moet je water erin koken en als je een normale hebt dan vet ik hem altijd in met echte marokkaanse olijfolie en bak ik hem op 180-200°c in de oven ongeveer 20-30 min.

12-04-2006, 15:17

Citaat door rachidamoslima:
jawel maar ben nu pas een paar min. online. Vertel....welke tajin heb je? Als je die glimmende hebt dan moet je water erin koken en als je een normale hebt dan vet ik hem altijd in met echte marokkaanse olijfolie en bak ik hem op 180-200°c in de oven ongeveer 20-30 min.
ja hij glimt moet het dan met water en moet ik het helemaal vullen en hoeveel uurtjes ik wis niet dat je verschillende tajins hebt hoe ziet die vanjou er uit dan is het mat

groetjes JAMILA

12-04-2006, 15:52



Citaat door jamilagirl:
ja hij glimt moet het dan met water en moet ik het helemaal vullen en hoeveel uurtjes ik wis niet dat je verschillende tajins hebt hoe ziet die vanjou er uit dan is het mat

groetjes JAMILA
heb mat en glimmende en in alle soorten van klein tot groot, De helft van van de tajin met water vullen, heb zelf nooit ui erin gedaan alleen maar water meer niks. Het recept van de ui weet ik niet hoe dat gaat.

Hoop je geholpen te hebben. Mocht je nog wat vragen hebben dan weet je me te vinden

12-04-2006, 15:59
Ik heb een jaar of zes geleden zo'n glanzende tajin uit marokko meegenomen ik heb er een grote scheut zonnebloemolie ingedaan en een dag/nacht laten staan toen ik de volgende dag ging kijken had de tajin het helemaal opgezogen en toen heb ik hem met een servetje schoongemaakt en sinsdien kook ik erin en hij is niet gescheurd of gebroken. deze tip heb ik uit marokko meegekregen.

12-04-2006, 16:01

Citaat door rachidamoslima:
heb mat en glimmende en in alle soorten van klein tot groot, De helft van van de tajin met water vullen, heb zelf nooit ui erin gedaan alleen maar water meer niks. Het recept van de ui weet ik niet hoe dat gaat.

Hoop je geholpen te hebben. Mocht je nog wat vragen hebben dan weet je me te vinden
de mijne glimt ook en er zat een handleiding bij hoe je m de eerste keer moest voorbereiden...

24 uur in bak met water leggen, daarna vullen met water.. voor de helft en aantal uren opzacht vuur laten koken.. 3 a 4 uur had ik toen gedaan...

Nu kan ie overal op en in.. BBQ, direct vuur, gaspitje, Magnetron, oven.. kan haast nie zonder

Succes,
Latifa

12-04-2006, 16:18
Bedankt dames