Bekijk volle/desktop versie : dames kunnen jullie me helpen?



Pagina's : [1] 2

10-04-2006, 17:06
meiden miss kunnen jullie me helpen, ik heb twee keuzes,een school met aleen nederlandse kindjes ( hij is deenige maroc in zijnklas)en een school waar echt alleen buitenlandse kindjes op zitten, geen enekele hollander. Ik benbang dat als ik mn kid op de eerste school zet hij uit de toon zal vallen en de hollandien meer met elkaar zullen optrekken, en bij de buitenlandse school vind ik het weer zo raar dat hij alleen bij buitenlandse kids komt en alleen met onze cultuur zal worden opgevoed, het liefst had ik een gemengde school gehad. Wat is jullie advies en ervaring willenjullie me svp helpen moet namelijk deze keus binnekort maken...

10-04-2006, 17:54


kom op lieve dames wat is jullie mening??

10-04-2006, 17:55
hm moeilijke keuze niks tussen in mogelijk?
succes

10-04-2006, 18:15
persoonlijk zou ik naar een gemengdeschool sturen zo ben ik ook naar school gegaan dan leer je ook beide culturen kennen en blijf je niet in een kamp hangen
qua islam zou ik mn kids zeker woendags en weekends naar de islamschool sturen zodat ze ook niet gaan vergeten wat hun achtergrond is verder vind ik het belangrijk om te kijken naar wat ze kunnen bereiken op die school en wat je zelf thuis van opvoeding doet agenda controleren zorgen dat ze de juiste dingen doen enz...

10-04-2006, 21:22


Uhm.. misschien handig om eerst naar het schooltype en je kind te kijken? Als je kind een creatief kindje is zonder taalachterstand dan zou ik hem niet naar een achterstands-school brengen. Want dan kan ie zijn ei niet kwijt, mss is een montesori dan beter... etc anyways.. kijk naar wat voor onderwijs ze geven, voorzieningen etc. Dat lijkt me belangrijker dan de samenstelling van de klas.

10-04-2006, 21:34
waar jou kind ook maar gaat hij zal toch bij de goede of slechteriken bekomenf het nu bij nederlandse school is of buitenlandse school. het belangrijkste is dat je hem of haar leert wat goed of slecht is.moge allah je daarbij helpen.


van een vertrouwde zuster

10-04-2006, 21:36
[QUOTE=malina]waar jou kind ook maar gaat hij zal toch bij de goede of slechteriken bekomenf het nu bij nederlandse school is of buitenlandse school. het belangrijkste is dat je hem of haar leert wat goed of slecht is.moge allah je daarbij helpen.


van een vertrouwde zuster

10-04-2006, 21:43
Ik zou mijn kind dan op een school met buitenlanders zetten en niet op een school waar ie enige buitenlander is.

10-04-2006, 23:05
gewoon naar de Nederlandse school, het gaat tenslotte om zijn opleiding.
de leerlingen op een allochtone school kampen vaak met taalachterstand.
niet doen dus

10-04-2006, 23:14
Het ligt er aan wat voor kinderen dat zijn? Zijn het allemaal Afrikanen en Surinamers dan naar de witte school maar is meer dan de helft Marokkaans of Turks dan naar de zwarte school.

11-04-2006, 00:11
Dit is opzich weleen lastige kwestie voor je. Ik persoonlijk vind een gemengde school beter. Op een witte school kan je kind zich niet thuis voelen en op een zwarte school kan jouw kind misschien een (taal)achterstand ontwikkelen.
Misschien moet je eens kijken naar de kwaliteit van de school en hoe het gedrag van kinderen er is.

11-04-2006, 00:11

Citaat door nana_:
Het ligt er aan wat voor kinderen dat zijn? Zijn het allemaal Afrikanen en Surinamers dan naar de witte school maar is meer dan de helft Marokkaans of Turks dan naar de zwarte school.
Waarom een onderscheid tussen zwarte en witte allochtonen?

11-04-2006, 11:27



Citaat door shakirabouss:
meiden miss kunnen jullie me helpen, ik heb twee keuzes,een school met aleen nederlandse kindjes ( hij is deenige maroc in zijnklas)en een school waar echt alleen buitenlandse kindjes op zitten, geen enekele hollander. Ik benbang dat als ik mn kid op de eerste school zet hij uit de toon zal vallen en de hollandien meer met elkaar zullen optrekken, en bij de buitenlandse school vind ik het weer zo raar dat hij alleen bij buitenlandse kids komt en alleen met onze cultuur zal worden opgevoed, het liefst had ik een gemengde school gehad. Wat is jullie advies en ervaring willenjullie me svp helpen moet namelijk deze keus binnekort maken...
mijn kinderen groep 5 en 2 zijn altijd enige marokkanen in de klas geweest nooit een probleem en ze doen het heel goed op school.ze gaan vaak bij nederlandse kinderen op bezoek en andersom.
mijn andere dochter zit in 2 gymnasium en ze is echt enig marokkaans meisje in de klas
dus waarom er een probleem van maken
de kinderen moeten thuis leren wat hoort en niet hoort

11-04-2006, 11:35

Citaat door Shining:
als ik deze keuze zou moeten maken dan had ik het niet moeilijk gevonden, gewoon naar een school sturen met veel buitelanders. ik wil mijn kinderen geen manieren van hollanders aanleren, anders komt het nooit goed en ik leer ze ook geen marokkaanse manieren aan, gewoon de islamitische oe saffie....dan is het lang niet zo erg dat ze op een school zitten met veel buitenlanders. Mijn menign!!!
Slaat nergens op, heb zelf op een school gezeten waar ik de enige buitenlander was en met mij is alles goed gekomen hoor

11-04-2006, 21:07

Citaat door Married Woman:
Slaat nergens op, heb zelf op een school gezeten waar ik de enige buitenlander was en met mij is alles goed gekomen hoor
dan zijn we met twee
en nog iets dat ik graag kwijt wou het is niet omdat ze op een school met veel buitelanders zitten dat ze daardoor meer om geloof gaan geven ofzo tis wat je van thuis mee geeft toch of zie ik het nu verkeerd?
groetjes

Pagina's : [1] 2