Bekijk volle/desktop versie : Aantal kinderen en opvoeding



Pagina's : [1] 2 3 4

10-04-2006, 15:18
Dames, wil graag jullie mening over het volgende horen...
Marokkaanse vrouwen krijgen tegenwoordig minder kinderen dan vroeger....Iedereen heeft wel een moeder of een oudere tante/oom/ buurvrouw met een stuk of 6 a 8 kinderen...
Ik zie tegenwoordig vaak dat Marokkaanse vrouwen 2 a 4 kinderen krijgen. Denken jullie dat daardoor de opvoeding van de kinderen tegewoordig ook beter is? Of denken jullie dat de opvoeding van tegenwoordig gelijk is aan de generatie die nog veel kinderen kreeg.
Is het mogelijk om als je veel kinderen hebt en dan bedoel ik meer dan 4, je kinderen een goede opvoeding te geven? En dan bedoel ik dat je ze opvoed met de islamitische waarden en normen, en dat je leuke dingen met ze doet, ze helpt met schoolzaken etc etc...

10-04-2006, 15:31


Heeft niemand hier een mening over of ervaring mee???
Als moeder vraag je je dit soort zaken denk ik ook wel geregeld af...

10-04-2006, 15:33
Bij mij zal dat niet het geval zijn

Wij willen minimaal 6 kinderen

inschaAllah

10-04-2006, 15:39

Citaat door boug85:
Bij mij zal dat niet het geval zijn

Wij willen minimaal 6 kinderen

inschaAllah
Wow, serieus?

Ik zou dat eerlijk gezegd niet kunnen zeggen. Ik wil er sowieso niet meer dan 3, maar alles ligt in de handen van Allah. Ik zal zien wat de toekomst brengt. Misschien komt er wel helemaal geen derde als Allah het niet wil. Maar na mijn 3e kind zal ik in iedergeval wel een soort van anticonceptie gaan zoeken wat geschikt is dan.

Zal ik jullie eerlijk vertellen waar ik eigenlijk ook wel mee zit. We weten niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Misschien een pandemie met de vogelgriep die nu heerst, misschien wel een hongerjaar, misschien wel een derde wereld oorlog. Allah is alwetend en alleen Hij weet wat er gaat gebeuren, maar stel dat er wat gebeurt. Dan zou ik het heel erg vinden voor mijn kinderen. Jah, ik weet dat het raar is, maar die angst speelt heel erg bij mij. Ik vrees er zelf niet voor, want we gaan allemaal een keer dood, maar voor kinderen is dat gewoon heel erg om ze zoiets mee te laten maken.

Vergeef me als ik iets doms heb gezegd, maar het zijn gewoon gevoelens.

10-04-2006, 15:44


Wij zijn thuis ook met 6 kinderen
Ik zou later insha'allah ook 3 kinderen willen hebben maarals t mektab is om er meer of minder te krijgen dan is dat zo

En ik denk niet dat een goede opvoeding afhangt van het aantal kinderen het gaat er gewoon om dat je als ouder je kinderen goed opvoedt of het er nou 2 of 6 zijn maakt niet uit

10-04-2006, 15:46

Citaat door boug85:
Bij mij zal dat niet het geval zijn

Wij willen minimaal 6 kinderen

inschaAllah
Echt waar boug85? Willen jullie mimaal 6 kinderen joh???
Ik vind een groot gezin ook wel wat hebben, heel gezellig ook...
Maar hoe denk je dat te doen met opvoeding van de kinderen? IK weet, onze ouders hebben dat ook allemaal gedaan en de meesten zijn goed terechtgekomen, maar ik denk dat het goed opvoeden van 6 kinderen in deze samenleving echt moeilijk is...Wat denk jij??

10-04-2006, 15:47
[QUOTE=een_Rotterdamse]Wow, serieus?


Zal ik jullie eerlijk vertellen waar ik eigenlijk ook wel mee zit. We weten niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Misschien een pandemie met de vogelgriep die nu heerst, misschien wel een hongerjaar, misschien wel een derde wereld oorlog. Allah is alwetend en alleen Hij weet wat er gaat gebeuren, maar stel dat er wat gebeurt. Dan zou ik het heel erg vinden voor mijn kinderen. Jah, ik weet dat het raar is, maar die angst speelt heel erg bij mij. Ik vrees er zelf niet voor, want we gaan allemaal een keer dood, maar voor kinderen is dat gewoon heel erg om ze zoiets mee te laten maken.

QUOTE]

Rotterdamse, Ik heb die gevoelens ook. Als ik zie wat er allemaal aan rampen etc gebeurt dan ben ik daar ook zeker wel bang voor en sta daar geregeld bij stil....Maar zoals je zelf ook zei alles ligt in de handen van Allah swt.

10-04-2006, 15:49
Daar geef ik je gelijk in Sweet Mocrogirl, als de Opvoeding bij de eerste goed zit en je blijft dit volhouden, hoef je niet veel te vrezen bij het krijgen van Meerdere kinderen. Kinderen nemen vaak het goede gedrag over van hun broers en zussen

Ik zou ook een groot gezin willen ( min 4) Inscha Allah!!!!
Maar dan wel als de woningruimte en middelen dit toelaten...

10-04-2006, 15:51

Citaat door sweet mocrogirl:
Wij zijn thuis ook met 6 kinderen
Ik zou later insha'allah ook 3 kinderen willen hebben maarals t mektab is om er meer of minder te krijgen dan is dat zo

En ik denk niet dat een goede opvoeding afhangt van het aantal kinderen het gaat er gewoon om dat je als ouder je kinderen goed opvoedt of het er nou 2 of 6 zijn maakt niet uit
Jah ik denk ook dat als een ouder zijn kinderen goed kan opvoeden het dan niet uitmaakt of deze meer of minder kids hebt. maar het is wel zo dat je als je 2 kinderen hebt deze meer aandacht kan geven dan wanneer je 6 kinderen hebt, lijkt mij...
Of is die aandacht voor de kinderen niet zo belangrijk als ik denk ?
Mijn moeder heeft ook 6 kinderen en ik kan me herinneren dan ik wel veel aandacht kreeg want ik was de eerste en pas na 4 jaar kreeg ik een broertje. Maar de anderen kregen veel minder aandacht...die waren meer met elkaar bezig etc...

10-04-2006, 15:51

Citaat:

Rotterdamse, Ik heb die gevoelens ook. Als ik zie wat er allemaal aan rampen etc gebeurt dan ben ik daar ook zeker wel bang voor en sta daar geregeld bij stil....Maar zoals je zelf ook zei alles ligt in de handen van Allah swt.
Ik ben dus niet de enige met die gevoelens. Gelukkig maar.

10-04-2006, 15:52

Citaat door monjaca:
Echt waar boug85? Willen jullie mimaal 6 kinderen joh???
Ik vind een groot gezin ook wel wat hebben, heel gezellig ook...
Maar hoe denk je dat te doen met opvoeding van de kinderen? IK weet, onze ouders hebben dat ook allemaal gedaan en de meesten zijn goed terechtgekomen, maar ik denk dat het goed opvoeden van 6 kinderen in deze samenleving echt moeilijk is...Wat denk jij??
Ik denk niet dat HET opvoeden moeilijk is in deze tijd... Opvoeden vergt altijd en continu inzet, het houdt nooit op... en daar maken veel mensen de fout, ze denken safie de kinderen zijn nu groot wat valt er nog op te voeden, maar ze vergeten niet dat wanneer kinderen wat ouder worden, ook nog steeds de aandacht van hun ouders nodig hebben.. en dan bedoel ik Aandacht en geen bemoeienis van : Waar was je, met wie was je, waarom ben je zo laat

10-04-2006, 15:53

Citaat door monjaca:
Echt waar boug85? Willen jullie mimaal 6 kinderen joh???
Ik vind een groot gezin ook wel wat hebben, heel gezellig ook...
Maar hoe denk je dat te doen met opvoeding van de kinderen? IK weet, onze ouders hebben dat ook allemaal gedaan en de meesten zijn goed terechtgekomen, maar ik denk dat het goed opvoeden van 6 kinderen in deze samenleving echt moeilijk is...Wat denk jij??
Ik ben dol op een groot gezin.. wij zijn maar met heel weinig thuis en ik heb dat altijd heel erg gevonden..
Mjin tante heeft 7 kinderen en ik vond het altijd leuk om daar te zijn.. het is altijd heel druk enzo

in deze samenleving is het echt moeilijk.. maar ik heb altijd zoiets van ik doe mijn best.. ik ga daar hard aan werken om goede kinderen op aarde te zetten met veel respect.. met behulp van Allah swt komen wij er wel inschaAllah.. een groot druk gezin is alles wat ik op dit moment nog wil
Ik ben er helemaal klaar voor..

10-04-2006, 15:53



Citaat door Safia21:
Daar geef ik je gelijk in Sweet Mocrogirl, als de Opvoeding bij de eerste goed zit en je blijft dit volhouden, hoef je niet veel te vrezen bij het krijgen van Meerdere kinderen. Kinderen nemen vaak het goede gedrag over van hun broers en zussen

Ik zou ook een groot gezin willen ( min 4) Inscha Allah!!!!
Maar dan wel als de woningruimte en middelen dit toelaten...
Jah als de middelen dit toelaten..insha´allah.
Dat is tegenwoordig ook anders dan vroeger, denk ik. Wij waren vroeger veel sneller tevreden, De kinderen van tegenwoordig lijken steeds meer te willen en ook duurdere dingen. Niet dat kinderen alles maar moeten krijgen. Maar zelfs de basiszaken zijn tegenwoordig zo duur,
Maar aan de andere kant je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je wilt..

10-04-2006, 15:56

Citaat door Safia21:
Ik denk niet dat HET opvoeden moeilijk is in deze tijd... Opvoeden vergt altijd en continu inzet, het houdt nooit op... en daar maken veel mensen de fout, ze denken safie de kinderen zijn nu groot wat valt er nog op te voeden, maar ze vergeten niet dat wanneer kinderen wat ouder worden, ook nog steeds de aandacht van hun ouders nodig hebben.. en dan bedoel ik Aandacht en geen bemoeienis van : Waar was je, met wie was je, waarom ben je zo laat
Jah juist, vaak wordt er gedacht dat als ze ouder zijn ze minder aandacht nodig hebben. Maar dat klopt inderdaad niet, ook als ze boven de 10 jaar bijv. hebben ze aandacht nodig....
Maar als je dan nog voor een paar andere kids heb te zorgen , dan kun je die aandacht niet aan ieder kind geven denk ik Er moet ook gekookt en gepoetst en gewerkt worden...

10-04-2006, 15:56

Citaat door monjaca:
Jah als de middelen dit toelaten..insha´allah.
Dat is tegenwoordig ook anders dan vroeger, denk ik. Wij waren vroeger veel sneller tevreden, De kinderen van tegenwoordig lijken steeds meer te willen en ook duurdere dingen. Niet dat kinderen alles maar moeten krijgen. Maar zelfs de basiszaken zijn tegenwoordig zo duur,
Maar aan de andere kant je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je wilt..
Daar ben ik het mee eens... en een kind hoeft ook niet alles te hebben wat ie bij een ander ziet, Maar ik vind het ook belangrijk dat er ruimte blijft voor leuke dingen, zoals een uitstapje of een hobby

Pagina's : [1] 2 3 4