Bekijk volle/desktop versie : Internet, kraamkamer van de mondiale democratie.



Pagina's : [1] 2 3

10-04-2006, 13:51
In ons digitale tijdperk is het internet daarvoor bij uitstek geschikt.

De moeilijkheid voor het effectieve gebruik van deze virtuele discussieruimte, schuilt in de regels waaraan de discussianten zich dienen te houden, zodat de discussie over een totaal nieuw maatschappelijk bestel vruchtbaar kan verlopen.
(m'n complimenten hierbij aan het moderatorschap).

Wat dat betreft moet allereerst worden opgemerkt, dat de hier bedoelde virtuele politieke arena niet een politiek strijdperk is in de gebruikelijke zin van het woord.
Er worden geen (partijpolitieke) degens gekruist, zoals in de Kamer, omdat het doel de creatie van een mondiaal democratisch bestel is waarmee de (boven partij- en landspolitiek uitstijgende) wereldproblemen adequaat het hoofd geboden kunnen worden. Nationale en partijpolitieke argumenten spelen dan ook geen enkele rol en vallen daardoor buiten de discussie.

Daarnaast staat het iedereen - waar ook ter wereld - vrij, deel te nemen aan de discussie in die virtuele politieke arena, of om als toeschouwer op de virtuele tribunen plaats te nemen. Toeschouwers die onontbeerlijk zijn voor de totstandkoming van een gedegen publieke opinie (met dank aan alle leden van Marokko.nl), waardoor het beleid in een democratie wordt gestuurd!

Begrijpelijkerwijs verlangt deelname aan de discussie van de discussianten niet alleen een bevrijdende toekomstvisie, maar ook een hoog abstractievermogen.

Verder houdt de vrije toegankelijkheid in dat de discussie niet gevoerd wordt door landen of partijen, maar enkelt door individuen. Wereldburgers van allerlei rang en stand. Gelovig en ongelovig, geschoold en ongeschoold. Niemand (dit keer met dank aan Turk__, ongekent belangrijk) kan zijn argumenten dan ook meerwaarde verlenen door te verwijzen naar de functie die hij bekleedt (foutje van dhr. Kahali/master of law), de groep of partij waar hij woont, het geloof dat hij aanhangt of de kennis die hij bezit.

Je kunt dan ook stellen dat in de virtuele politieke arena alleen het gezonde verstand telt.

Met als resultaat dat uit de gezamenlijke inbreng van alle deelnemers een gezond ontwerp zal rollen voor een wereldomvattend democratisch bestel, aan de realisatie waarvan iedere wereldburger (naar vermogen) zijn steentje zal moeten bijdragen.

Een dwingende maar rechtvaardige eis, omdat ook iedereen - waar ook ter wereld - daarvan de vruchten zal plukken.

In feite zal de virtuele internet-discussie dan ook enkel winnaars kennen, een democratisch mondiaal bestel waarin de rol van de NAVO (als noodzakelijk kwaad) is uitgespeeld, met alle positieve maatschappelijke gevolgen van dien.
Gevolgen waar niet alleen wijzelf maar met name onze kinderen en kindskinderen (toch onze eerste zorg!) wel bij zullen varen.
Bron: Spits 10-04-2006.
Met dank aan Wouter ter Heide, Zwolle.

10-04-2006, 13:55


M'n gevoel heeft mij reeds eerder aangegeven dat discussies, gevoerd op i.i.g. Marokko.nl wel degelijk van onschatbare waarden kunnen betekenen..

Het is niet om te slijmen, maar moderators hebben op dit forum de afgelopen tijd wereldwerk verricht.

Liefs,
Menno vd Meer.

10-04-2006, 14:42
En je kan er ook nog lekker pesten ook

10-04-2006, 14:52

Citaat door GodSent:
En je kan er ook nog lekker pesten ook
yep, zonder consequentiesssssj...

10-04-2006, 15:18


ik vraag me echt af van welke planeet de schrijver van dit stuk komt
planeet oude hippie en ik heb sinds 2 dagen internet ?

Citaat:
Met als resultaat dat uit de gezamenlijke inbreng van alle deelnemers een gezond ontwerp zal rollen voor een wereldomvattend democratisch bestel, aan de realisatie waarvan iedere wereldburger (naar vermogen) zijn steentje zal moeten bijdragen.

10-04-2006, 15:26

Citaat door misti:
ik vraag me echt af van welke planeet de schrijver van dit stuk komt
planeet oude hippie en ik heb sinds 2 dagen internet ?
toekomstgericht denken, in de vorm zoals woningbouwbedrijven etc. het in de toekomst gaan brengen. Geen persoonlijk contact, maar Internet.

Het is niet voor niks dat sites zoals deze de laatste tijd in het nieuws zijn, vanwege hun populariteit én sterkstijgend ledental.

10-04-2006, 15:27

Citaat door misti:
ik vraag me echt af van welke planeet de schrijver van dit stuk komt
planeet oude hippie en ik heb sinds 2 dagen internet ?
begrijpelijk

10-04-2006, 15:34

Citaat door MennovdMeer:
toekomstgericht denken, in de vorm zoals woningbouwbedrijven etc. het in de toekomst gaan brengen. Geen persoonlijk contact, maar Internet.

Het is niet voor niks dat sites zoals deze de laatste tijd in het nieuws zijn, vanwege hun populariteit én sterkstijgend ledental.
waardoor het een stuk makkelijker is je in te graven met nonargumenten of je aan te sluiten bij een groepje die jouw mening deelt
wat dus leidt tot grotere polarisatie

10-04-2006, 15:40

Citaat door MennovdMeer:
Het is niet voor niks dat sites zoals deze de laatste tijd in het nieuws zijn, vanwege hun populariteit én sterkstijgend ledental.
Npog een jaar en we zijn net zo bekend als de spelers in GTST

10-04-2006, 15:40

Citaat door misti:
waardoor het een stuk makkelijker is je in te graven met nonargumenten of je aan te sluiten bij een groepje die jouw mening deelt
wat dus leidt tot grotere polarisatie
Nah, goed lezen......

10-04-2006, 15:48

Citaat door GodSent:
Nah, goed lezen......
heb ik gedaan
en gezien mijn ervaringen hier ?????

voorstel
regel eens feestje voor alle m.nl bezoekers
er komen laten we zeggen 300 mensen opdagen
hoeveel man beveiliging denk je dat je nodig hebt ??

10-04-2006, 16:00

Citaat door misti:
heb ik gedaan
en gezien mijn ervaringen hier ?????

voorstel
regel eens feestje voor alle m.nl bezoekers
er komen laten we zeggen 300 mensen opdagen
hoeveel man beveiliging denk je dat je nodig hebt ??
Weinig denk ik..... Ondanks dat je hier af en toe een heeeele grote bek voorbij ziet komen valt het meestal wel mee toch? Zelfs Hatjouz heeft z'n momenten

Hebben we alleen nog een kelder nodig voor de morbide gasten die het zo hebben op bloederige filmpjes. Zetten we dan een paar flessen tomatensap en wat martelapparatuur neer heb je geen kind meer aan ze.

P.S. Schrap die opmerking over Hatjouz trouwens maar

10-04-2006, 16:04



Citaat door GodSent:
Npog een jaar en we zijn net zo bekend als de spelers in GTST

10-04-2006, 16:05

Citaat door misti:
heb ik gedaan
en gezien mijn ervaringen hier ?????

voorstel
regel eens feestje voor alle m.nl bezoekers
er komen laten we zeggen 300 mensen opdagen
hoeveel man beveiliging denk je dat je nodig hebt ??
niet begrepen dus. Jammer.

10-04-2006, 16:06

Citaat door GodSent:
En je kan er ook nog lekker pesten ook
Jij? Pesten?


Pagina's : [1] 2 3