Bekijk volle/desktop versie : Wat moet je doen als je ouders je in Marokko willen achterlaten????



Pagina's : 1 [2]

22-11-2011, 09:14

Citaat door ghazella:
GEWOON JE PASPOORT BIJ JE HOUDEN
EN MAAK OOK EEN NEDERLANDSE PASPOORT ALS JE DIE NOG NIET HEB
Dan zullen de ouders niet al te sim zijn,wanneer je een pasoort bij iemand achterlaat.

22-11-2011, 17:18


hahaha k d8 ook al, huh.. dit kan egt nie.. check datum haha. 2002!

22-11-2011, 17:40
Wejow, ik lees zo al die reacties en zie opeens pas later 2002. Ze heeft niet meer gereageerd misschien is ze toch wel achtergelaten in de hoge bergen.

23-11-2011, 13:33
melding maken bij de politie ofzo..??

23-11-2011, 18:49



Citaat door Sad_Angel:
Hallo,

Ik had een vraagje:

Ik heb van een tante van mij gehoord dat mijn ouders (mijn vader eigenlijk) van plan zijn om mij dit jaar in marokko achter te laten De reden? Geen idee, ze kunnen het niet aan dat ik zo zelfstandig ben geworden? Ik ben al 18 jaar, ik heb een vaste baan , dus op zich kunnen ze me niet dwingen om mee te gaan, maar je weet 18 jaar betekent niks voor vele Marokkaanse ouders. Pas als je echt bent getrouwd dan pas laten ze je los. En ik ben ook niet zo iemand die gaat weglopen van huis ofzo, dus...

Ik heb nu geen tijd om er heel diep over uit te wijden, maar mijn vraag was dus, zijn er organisaties in nederland die je daarbij kunnen helpen (als je dus denkt dat je niet meer terug mag komen naar Nederland) ik sta open voor alle suggesties, alvast bedankt....

groetjes van fatima
en wie zegt dat die tante van jouw niet aan het liegen is?

23-11-2011, 20:22

Citaat door alhoceimia_20:
en wie zegt dat die tante van jouw niet aan het liegen is?
deze topic komt uit de stenentijdperk (2002)

23-11-2011, 20:38

Citaat door ojone_jamila:
deze topic komt uit de stenentijdperk (2002)
ja daar kwam ik ook achter, toen ik eenmaal al had gereageerd

ja maar het is toch zo? wie zegt dat die tante te vertrouwen is? misschien wil ze wel gewoon dat dat arme kind van huis wegloopt en en famillie X met de schande achter blijft

24-11-2011, 10:05
zoveel maanden niet met je vader praten is wel overdreven.
volgens mij als je het goed maakt ,komt het wel in orde.
een vader laat niet zomaar haar dochter achter in marokko.

24-11-2011, 19:47

Citaat door brafari:
zoveel maanden niet met je vader praten is wel overdreven.
volgens mij als je het goed maakt ,komt het wel in orde.
een vader laat niet zomaar haar dochter achter in marokko.
dat klopt, ik kreeg via pm te horen dat zij met een nederlandse collega een relatie was aangegaan.
hij wilde zich besnijden enzo, dan haar hand vragen, maar ja je weet hoe het gaat allemaal.

29-11-2011, 00:34
Je ouders gaan je nooit zomaar naar Marokko sturen, dit meisje was met bepaalde haram zaken bezig.
Het feit dat je een melding wilt gaan doen bij een organisatie tegen je ouders in, de gedachte alleen al.
Je zal nooit Jhanna el firdaous bereiken met dit soort praktijken, je ouders willen het beste voor je, je dient ze te respecteren.

29-11-2011, 20:57
Paspoort kopiëren, desnoods 3 maal en onder je schoenzool verstoppen, ook geld verstoppen (marokkaanse dirhams, zorg dat je minstens 3000 dh. hebt (300 euro) voor je busrit naar casablanca/rabat.
Ginder aangekomen ==> naar de Nederlandse ambassade gaan.

Pagina's : 1 [2]