Bekijk volle/desktop versie : Waar Is Onze Ummah Gebleven?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-04-2006, 18:03
Salaamu Alaikum wa Rahmatullah

Inshallah gaat alles goed met jullie met mij nammelijk niet zo heel goed
Al Hamdulilah!

Inshallah zal ik bijdeze jullie uitleggen waarom!!

Beste Broeders en Zusters

Mohammed B wie kent hem niet? Hij is onze broeder in Islam en hij is de Dienaar van Allah. Moge al zijn daden van hem accpteren. Ameen

Waarom betrek ik hem erbij, omdat ik veel van hem heb gelezen.

Hij zegt bijvoorbeeld die echt gelden voor onze Ummah!

Wat is er met onze Ummah gebeurt er is bv een stuk dat mij echt raakte...
in: '''To catch a wolf''

''De eens zo machtige en trotse Moslim Ummah is nu niets meer dan
een stomdronken gefrustreerde natie geworden.
Die aan de stoep van het Westen staat om te bedelen voor een stukje brood.
En zijn eer is niets meer waard dan dat van een blaffende zwerfhond; waarop elke voorbijganger zich afreageert door zijn gal op te spugen.
De eens zo trotse Ummah die de mensheid geleidt heeft naar matriéle rijkdom en spiritueel geluk, is niets meer dan een schaduw van haarzelf geworden en wiens grootse verleden nu slechts voor wordt gelezen bij het slapen gaan; alsof het een sprookje is uit het boek van duizend en één nacht.

Ja beste Broeders en Zusters, de Moslima Ummah heeft een diepte punt bereikt die nog nooit een ander volk heeft meegemaakt.
De trots is gekrent, de eer is aangetast en de bezittingen en het bloed zijn geschonden.

De aarde beeft, de hemel huilt en de windt raast als een bezetenen.
Zoveel onrecht, zoveel ellende, zoveel pijn, zoveel tranen, zoveel moslimbloed dat elke dag op de grond in vloeit.
het is moeilijk om niet bedroefd en moedeloos te zijn onder de bedelving van zoveel vreselijke beelden en berichtgevingen over onze Broeders en Zusters over de hele Wereld!!!

Soebhan Allah Wa Bihamdi Soebhan Allah Wal 3adiem

Djazakoum Allahou Ghairan
Oemu Zubair

09-04-2006, 18:53


Macha-allah, moge Allah swt jou belonen voo rhet plaatsen oegtie

Moge Allah swt de dwalende op het juiste pad leiden.

Voor de dwalende: Denk na en maak een keuze voor dat het Te Laat is.

09-04-2006, 18:58
k snap t niet :s

09-04-2006, 18:59

Citaat door Yust_Me:
k snap t niet :s
paar keer overheen lezen, dan zal je het wel snappen denk ik

09-04-2006, 19:29



Citaat door oemu_zubair:
Salaamu Alaikum wa Rahmatullah

Inshallah gaat alles goed met jullie met mij nammelijk niet zo heel goed
Al Hamdulilah!

Inshallah zal ik bijdeze jullie uitleggen waarom!!

Beste Broeders en Zusters

Mohammed B wie kent hem niet? Hij is onze broeder in Islam en hij is de Dienaar van Allah. Moge al zijn daden van hem accpteren. Ameen

Waarom betrek ik hem erbij, omdat ik veel van hem heb gelezen.

Hij zegt bijvoorbeeld die echt gelden voor onze Ummah!

Wat is er met onze Ummah gebeurt er is bv een stuk dat mij echt raakte...
in: '''To catch a wolf''

''De eens zo machtige en trotse Moslim Ummah is nu niets meer dan
een stomdronken gefrustreerde natie geworden.
Die aan de stoep van het Westen staat om te bedelen voor een stukje brood.
En zijn eer is niets meer waard dan dat van een blaffende zwerfhond; waarop elke voorbijganger zich afreageert door zijn gal op te spugen.
[COLOR="Black"]De eens zo trotse Ummah die de mensheid geleidt heeft naar matriéle rijkdom en spiritueel geluk, is niets meer dan een schaduw van haarzelf geworden en wiens grootse verleden nu slechts voor wordt gelezen bij het slapen gaan; alsof het een sprookje is uit het boek van duizend en één nacht.
Ja beste Broeders en Zusters, de Moslima Ummah heeft een diepte punt bereikt die nog nooit een ander volk heeft meegemaakt.
De trots is gekrent, de eer is aangetast en de bezittingen en het bloed zijn geschonden.

De aarde beeft, de hemel huilt en de windt raast als een bezetenen.
Zoveel onrecht, zoveel ellende, zoveel pijn, zoveel tranen, zoveel moslimbloed dat elke dag op de grond in vloeit.
het is moeilijk om niet bedroefd en moedeloos te zijn onder de bedelving van zoveel vreselijke beelden en berichtgevingen over onze Broeders en Zusters over de hele Wereld!!!

Soebhan Allah Wa Bihamdi Soebhan Allah Wal 3adiem

Djazakoum Allahou Ghairan
Oemu Zubair[/COLOR]

Citaat door ibn firnas 23:
[I]Ik zal mijn gezicht afwenden van een land dat mijn tong ondoeltreffend heeft gemaakt en mijn hart heeft opgesloten,
Een persoon zijn heldere besluit en gezond verstand dicteert hem dat hij zich afwend van de gloed van de zon.

O BROEDERS! De nachtmerrie van schande heeft lang genoeg geduurd,
Waar is het gebrul van de leeuwen gebleven?
De groep van kleine vogels is verworden tot adelaars
En wij zijn onderworpen aan de slaven-
De onderwerping van slaven tengevolge van onze onderworpenheid en niet tengevolge van een militaire nederlaag.[/I]
Assalaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah.

Zo mooi verwoord. Masha Allaah prachtige woorden. Allaahuma ameen op de du'a van al-ukht. Moge Allaah (Subhanahu wa Ta'ala) deze Ummah versterken en ons leiden op Siraat al-Moustaqeem..

Wa salaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah Ta'ala wa Barakatuh..

09-04-2006, 19:44
Hij was niet alleen een schrijver.. echt een gheerah had hij..

09-04-2006, 20:22

Citaat door ibn firnas 23:
[I]Ik zal mijn gezicht afwenden van een land dat mijn tong ondoeltreffend heeft gemaakt en mijn hart heeft opgesloten,
Een persoon zijn heldere besluit en gezond verstand dicteert hem dat hij zich afwend van de gloed van de zon.

O BROEDERS! De nachtmerrie van schande heeft lang genoeg geduurd,
Waar is het gebrul van de leeuwen gebleven?
De groep van kleine vogels is verworden tot adelaars
En wij zijn onderworpen aan de slaven-
De onderwerping van slaven tengevolge van onze onderworpenheid en niet tengevolge van een militaire nederlaag.[/I]
Zo mooi verwoord. Masha Allah prachtige woorden.

Moge Allah swt jou belonen broeder voor het plaatsen

09-04-2006, 20:23

Citaat door 3ibada_alhaaqah:
"Voelt jullie niet vernederd en treurt niet: en jullie zijn winnaars, indien jullie (ware) gelovigen zijn." (Surah 3 : Ayah 139).
Allahoe akbar

09-04-2006, 20:24

Citaat door ibn firnas 23:
Anas Ibn Maalik, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: 'Men is pas gelovig als men mij meer lief heeft dan zijn vader, zijn zoon en alle andere mensen'."

De uitleg van de hadith: De Profeet te beminnen is een verplichting, die men op verschillende wijzen kan uiten; zoals zijn traditie te steunen, de religieuze voorschriften te volgen en de tegenstanders te bestrijden.

Alqortubi heeft gezegd: Een ieder die in de Profeet gelooft, bemint hem ook. De mensen verschillen van elkaar door de mate waarin ze hem beminnen. Sommige mensen doen dat heel veel en anderen doen dat wat minder.

Voor de meesten geldt dat als zij de Profeet gedenken, ook ernaar verlangen hem te zien. Op deze manier stelt men de liefde voor hem boven die voor zijn familie, kinderen en geld.

09-04-2006, 23:34
Waarom wil je zo graag de opvolgster van Mohammed B zijn??

en heb je al iemand in gedachte??

Dit zijn serieuze vragen!

09-04-2006, 23:55

Citaat door pumba20:
Waarom wil je zo graag de opvolgster van Mohammed B zijn??

en heb je al iemand in gedachte??

Dit zijn serieuze vragen!
Salaamu Alaikum wa Rahmatullah

Waarom ik graag zijn opvolgster wilde zijn, bedoelde ik eigenlijk in de zin van, dat hij actief bezig was met onze Ummah te helpen en het wakker te schudden!! In die zin wil ik hem maar al te graag in op volgen!


Citaat:
...heb je al iemand in gedachte...
Daar schrok ik van want dat bedoelde ik dus helemaal niet!

10-04-2006, 00:02

Citaat door oemu_zubair:
Salaamu Alaikum wa Rahmatullah

Waarom ik graag zijn opvolgster wilde zijn, bedoelde ik eigenlijk in de zin van, dat hij actief bezig was met onze Ummah te helpen en het wakker te schudden!! In die zin wil ik hem maar al te graag in op volgen!


Daar schrok ik van want dat bedoelde ik dus helemaal niet!
a3leikoem a salaam wara7matoellahi wabarakatoe,

dus in jouw ogen heeft hij echt iets betekend voor onze ummah?

Hij was vast actief bezig, maar bij het woord HELPEN denk ik aan andere dingen.

Ik hoop dat jij het beter gaat doen!

moge allah ons leiden

wa salaam!

10-04-2006, 00:18


Pumba, Itaqi Allaah.

Hoe kun je praten over een broeder, terwijl je zelf nooit een steen hebt gegooid naar de vijanden van Allaah?

10-04-2006, 00:31
Wat heeft hij dan betekend voor onze ummah?

Jammer, dat je het terugkoppelt naar mij terwijl ik gewoon n vraag stelde aan onze zuster!

gheir!

10-04-2006, 00:32

Citaat door pumba20:
Wat heeft hij dan betekend voor onze ummah?

Jammer, dat je het terugkoppelt naar mij terwijl ik gewoon n vraag stelde aan onze zuster!

gheir!
Hij heeft iemand die het beste schepsel beledigde, de mond gesnoerd.
Hij heeft eveneens adawah gedaan, vele artikelen vertaald en verspreidt fie sebielie Allaah.

En wat heeft u betekend voor de Ummah zuster?

Pagina's : [1] 2 3 4 5