Bekijk volle/desktop versie : HELP: salade recepten!!!



Pagina's : [1] 2 3

06-04-2006, 00:57
Hallo dames,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Vast wel omdat hier echte kokinnen zijn!! Mijn moeder wil volgende week donderdag 13 april een babyfeestje geven (ik heb zusje gekregen ). Nu vroeg ze me de salade te maken. Dit zullen 10 grote borden worden !!!

Ze heeft me gevraagd omdat ik altijd salade maak voor visite, maar dan is het die standaard salade met rijst in het midden en veel groenten en versieringen erom heen. Maar vooral de standaardingredienten zoals komkommer, tomaat, augurken, mais, eieren, pasta etc gebruik ik. Ze zei dat ik gewoon deze standaard-salade moet maken. Maar ik wil natuurlijk iets speciaals, of in ieder geval een speciale salade maken en mooi versierd, het is notabene een feest! Dus hebben jullie ideeen, recepten over de ingredienten, versiering etc.... help me dan aub!!! Het kan ook de standaard-salade zijn die ik bedoel maar welke ingredienten voegen jullie toe zodat het een beetje speciaal wordt??

Dan kan ik van het weekend inkopen doen en dan die ochtend heeeeeeeel vroeg opstaan ...

Verder nog enige tips over hoe wij een aparte babyfeest kunnen geven? Ik heb een keer gezien dat de schoonmoeders de baby optilden, omhoog hieven en dan om een tafel dansten waar en taart en kaarsen etc stonden. Dit deden ze heel mooi. Hebben jullie zulke ideeen???

06-04-2006, 01:40


ow wat leukk MABROUK ALIEKK een party duss binnekort.....ik maak altijd aardappeltjes klaar die kook ik en snijd ze in blokjes en mix ze helf van de aardappels met tonijn salade en de helft met eier salade en weetje het is heeerlijkkkkkkk!!...je kan goedkope AH kaviaar gebruiken als garnering...je zou kleine kers tomaatjes kunnen gebruiken en of blokjes kaas feta kaas maybe wat mensen ook vaak doen is ananas is wel lekker fris in een salade .Je kan een grote taart kopen met een foto van de baby...dat is dan eetbaar..dat is wel apart..
pff het is wel moeilijk hoor om iets aparts te verzinnen hier een aantal foto s...voorbeelden suc6 meid















[

06-04-2006, 13:02
Heb je er ook recepten van Bent Oujda, ik vind vooral die 4e erg mooi.

06-04-2006, 13:22
Ziet goed uit , kan je de foto's niet vergroten , Heb je ook recepten van ,
dat is pas Salade,

06-04-2006, 13:23


Bent Oujda benje dat met die Blauwe jurk, mooi jurk hoor,

06-04-2006, 13:31
Ik heb laatst samen met mijn zus de salades gemaakt voor de seb3 van onze broer. Wat tips:

- werk niet alleen, is niet te doen voor zoveel borden

- maak alles zo vroeg mogelijk klaar, maar niet de dag ervoor... is niets meer vers.

- eieren kan je bijvoorbeeld in de rode bieten even begraven of geschild even in bietensap (water kokend met bietje erin) laten weken. Als je dan plakjes maakt krijg je een plakje met de buitenkant paars/rood, wit en dan geel (erg leuk )

Wij hebben witte en rode plakjes ei om en om bord mee versierd.

- Garnaaltjes door de rijst.
- Garnalen (grote) om mee te versieren.
- Yoghertdressing vind ikzelf het lekkerst voor de aardappelen.
- Krabsticks om mee te versieren; zoals op de foto hierboven, soort fonteintje.


Succes en gefeliciteerd met je zusje, moge allah haar lang en gelukkig laten leven. Allahisla7

06-04-2006, 14:06
Als eerste Gefeliciteerd
op http://www.t a j i n.nl staat een heel leuk salade recept lijkt me echt lekker ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb het wel ff voor je gekopieerd





Zalmsalade

Ingrediënten:

1 blik rode zalm 440 gram
1 blik maïs
1 halve appel
2 eetlepels kappertjes
1 bak zalmsalade
1 eetlepel mayonaise

Garnering:
2 eieren
1 bekertje zure room
Peterselie
1 augurk
1 tomaten
Eventueel komkommer


Bereidingswijze:

Eieren hard koken, laten schrikken en laten afkoelen en pellen.

Blik zalm afgieten. Graatjes en vel verwijderen.

Maïs afgieten en appel schillen en in kleine stukjes snijden.

In kom:
zalmsalade
zalm
maïs, 3 eetlepels achterhouden voor de garnering
appel
kappertjes
mayonaise

Door elkaar roeren en in schaal doen.
Bestrijken met zure room en garneren met partjes ei, tomaten, peterselie, augurk komkommer, maïs etc.

Eet smakelijk!

06-04-2006, 15:58
je kan ook bij een viswinkel kijken daar heb je van die sticks van krab met zo een schaar eraan die moet je dan bakken in olie en dan mee versieren heel veel mensen zijn er dol op een soort kipnuget duus aleen dan van krab en er steekt zo een krabschaar aan

06-04-2006, 21:19

Citaat door dolfijn1977:
Bent Oujda benje dat met die Blauwe jurk, mooi jurk hoor,
soukran zinaa en trouwens ik heb ze van een site en als je erop klikt worden ze groterrrrrrrrrrrr...

06-04-2006, 21:40
welke site ? waar moet ik klikken ,
ik vind echt prachtig jurk vooral die kleur

07-04-2006, 09:29
een zusje wat fijn zeg


als je dichtbij woonde, kwam k je uit mijn hart helpen want salades kan k goed

spijtig
maak er iets moois van en maak er een foto van

laat ons wete hoe het was

07-04-2006, 21:49

Citaat door bent oujda:

ow wat leukk MABROUK ALIEKK een party duss binnekort.....ik maak altijd aardappeltjes klaar die kook ik en snijd ze in blokjes en mix ze helf van de aardappels met tonijn salade en de helft met eier salade en weetje het is heeerlijkkkkkkk!!...je kan goedkope AH kaviaar gebruiken als garnering...je zou kleine kers tomaatjes kunnen gebruiken en of blokjes kaas feta kaas maybe wat mensen ook vaak doen is ananas is wel lekker fris in een salade .Je kan een grote taart kopen met een foto van de baby...dat is dan eetbaar..dat is wel apart..
pff het is wel moeilijk hoor om iets aparts te verzinnen hier een aantal foto s...voorbeelden suc6 meid















[
Shokran meis voor je tips en foto's!!Ik heb al enkele ideeen opgedaan voor de garnering!! maar deze salades hierboven: DAT ZIJN PAS ECHTE SALADES JA!!! Heb je er ook recepten van??? Of van welke site heb je ze?

Je zou me heeeeeel erg helpen aangezien ik een kluit aan werk zal hebben!!!

07-04-2006, 21:52



Citaat door beautyrozes:
Als eerste Gefeliciteerd
op http://www.t a j i n.nl staat een heel leuk salade recept lijkt me echt lekker ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb het wel ff voor je gekopieerd





Zalmsalade

Ingrediënten:

1 blik rode zalm 440 gram
1 blik maïs
1 halve appel
2 eetlepels kappertjes
1 bak zalmsalade
1 eetlepel mayonaise

Garnering:
2 eieren
1 bekertje zure room
Peterselie
1 augurk
1 tomaten
Eventueel komkommer


Bereidingswijze:

Eieren hard koken, laten schrikken en laten afkoelen en pellen.

Blik zalm afgieten. Graatjes en vel verwijderen.

Maïs afgieten en appel schillen en in kleine stukjes snijden.

In kom:
zalmsalade
zalm
maïs, 3 eetlepels achterhouden voor de garnering
appel
kappertjes
mayonaise

Door elkaar roeren en in schaal doen.
Bestrijken met zure room en garneren met partjes ei, tomaten, peterselie, augurk komkommer, maïs etc.

Eet smakelijk!
Shokran!!! Dit is ook een mooie garnering. Alleen spijt dat niemand van ons zalm lust .... Het is ook eenzijdig, de gasten hebben dan niet veel keus en die het niet lusten laten het staan: zonde van de dure zalm. Maar ik bewaar in ieder geval je recept in mijn 'salade-bestandje'. haha


07-04-2006, 21:55
ja je hebt gelijk niet iedereen lust zalm...

07-04-2006, 21:55

Citaat door Imatawen_Dmo3:
Ik heb laatst samen met mijn zus de salades gemaakt voor de seb3 van onze broer. Wat tips:

- werk niet alleen, is niet te doen voor zoveel borden

- maak alles zo vroeg mogelijk klaar, maar niet de dag ervoor... is niets meer vers.

- eieren kan je bijvoorbeeld in de rode bieten even begraven of geschild even in bietensap (water kokend met bietje erin) laten weken. Als je dan plakjes maakt krijg je een plakje met de buitenkant paars/rood, wit en dan geel (erg leuk )

Wij hebben witte en rode plakjes ei om en om bord mee versierd.

- Garnaaltjes door de rijst.
- Garnalen (grote) om mee te versieren.
- Yoghertdressing vind ikzelf het lekkerst voor de aardappelen.
- Krabsticks om mee te versieren; zoals op de foto hierboven, soort fonteintje.


Succes en gefeliciteerd met je zusje, moge allah haar lang en gelukkig laten leven. Allahisla7
O wat een goede tips zeg (eieren met roze kleurtje)!!! Shokran!!

Ik werk helaas wel alleen, maar ga sochtens vroeg beginnen (uurtje of 6 ). Maar ik zal zeker mijn zusje ook uit bed trekken, want ik ben bang dat het tegen gaat vallen!!

Ik dacht zelf ook aan iets met yochurt inderdaad, kleine garnalen (van ong5 cm) om mee te versieren over de rijst heen en die krabsticks als een soort fontijntje!! Zal heel mooi worden zo denk ik.


Pagina's : [1] 2 3