Bekijk volle/desktop versie : Wiens kinderen vervelen zich ook?



Pagina's : [1] 2

05-04-2006, 12:52
HAllo dames, wiens kinderen evrvelen zich na schooltijd of waneer ze vrij hebben? Ik heb twee zoontjes, eentje van bijna 7 en de andere is drie. Mijn oudste zit op zwemles, voetbal, naschoolse activiteit, en arabische les Toch verveelt hij zich! Het begint al waneer hij om drie uur thuiskomt, onderweg naar huis zegt hij al dat hij naar buiten wil en dat hij met die en die heeft afgesproken om buiten te spelen. Als ik zeg dat hij thuis moet blijven omdat ik nietw eil dat hij elke dag buiten speelt, dan trekt hij zo'n gezicht
Hij heeft thuis genoeg speelgoed, een pc, playstation en we doen elke dag wel iets gezelligs; iets knutselen, spelletje, boekje lezen; maar het lijkt net alsof hij daar geen voldoening in heeft en alleen maar buiten wil spelen. Het is toch niet goed voor een kind om elke dag maar buiiten te spelen, straks raakt hij daaraan gewend en wil hij op latere leeftijd ook alleen maar buiten zijn! Wi evan de moeders heeft hier ervaring mee, tips en adviezen zijn welkom!

05-04-2006, 12:55


actief kereltje...

Die van mij is nog een paar weken..dus heb nog geen ervaring! Die wil alleen nog maar eten en slapen...En HEEEEEELLLLL hard huilen...

05-04-2006, 12:57
het is toch normaal dat je zoon naar buiten wilt
speelde jij als kind niet buiten?

Ik speelde als kind altijd buiten en dat wilt niet zeggen dat ik nu altijd naar buiten wil, integendeel

05-04-2006, 12:59

Citaat door Mysticalia:
het is toch normaal dat je zoon naar buiten wilt
speelde jij als kind niet buiten?

Ik speelde als kind altijd buiten en dat wilt niet zeggen dat ik nu altijd naar buiten wil, integendeel
ja maar wou je elke dag naar buiten? Ook na als je thuis kwam van school, of van sport?

05-04-2006, 13:00


Ewa bij jongens is het anders. die zullen altijd alleen maar buiten willen zijn. Gaan op een gegeven moment de deur uit zonder te zeggen waar ze heen zullen gaan....terwijl meiden juist gezelliger zijn en het thuis blijven met vriendinnen wel gezellig vinden. Erg als je alleen maar jongens zou hebben, lijkt me erg saai later moet ik zeggen!

05-04-2006, 13:01

Citaat door Nisrientje:
ja maar wou je elke dag naar buiten? Ook na als je thuis kwam van school, of van sport?
ik deed geen sport. buiten spelen was het enige dat ik had

05-04-2006, 13:04

Citaat door nadine26:
Ewa bij jongens is het anders. die zullen altijd alleen maar buiten willen zijn. Gaan op een gegeven moment de deur uit zonder te zeggen waar ze heen zullen gaan....terwijl meiden juist gezelliger zijn en het thuis blijven met vriendinnen wel gezellig vinden. Erg als je alleen maar jongens zou hebben, lijkt me erg saai later moet ik zeggen!
Goeie analyse

05-04-2006, 13:10

Citaat door Mysticalia:
ik deed geen sport. buiten spelen was het enige dat ik had
Kijk dat bedoel ik nou! De meeste zaten vroeger niet op sport of iets anders ontspannends na schooltijd. Maar mijn kind dus wel, op meerdere zelfs. Toch blijft hij zich thuis vervelen! Mijn andere zoon die verveelt zich echt nooit thuis, hij zit ook liever thuis dan dat hij weggaat, soms zegt hij mama ga mijn broer maar halen, ik blijf hier thuis met mijn autootjes spelen

05-04-2006, 13:11

Citaat door nadine26:
Ewa bij jongens is het anders. die zullen altijd alleen maar buiten willen zijn. Gaan op een gegeven moment de deur uit zonder te zeggen waar ze heen zullen gaan....terwijl meiden juist gezelliger zijn en het thuis blijven met vriendinnen wel gezellig vinden. Erg als je alleen maar jongens zou hebben, lijkt me erg saai later moet ik zeggen!
ewa ja, geslacht kun je helaas niet bestellen

05-04-2006, 13:18
Ga naar Ikea, laat ze spelen in Kinderland, ga jij een uurtje rondlopen en koffie drinken Dat doe ik dus op een regenachtige middag

Die van mij spelen nu in de tuin, als ze wat ouder zijn mogen ze van mij ook buiten spelen, maar alleen met mooi weer en dan ook echt spelen met anderen, dus niet hangen en vervelen buiten en dan plannetjes bekokstoven uit verveling.

Ik was vroerger echt een straatkind, van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat met mijn broer, broertje en buurtkinderen vermaakten we ons prima, wat wij allemaal toen hebben gedaan, doen de kids van nu echt niet meer, met de metro naar Gaasperplas, hutjes bouwen en bomen klimmen, slagbal, voetballen, pakkertje, blikketje trap, fietsen, picknicken etc etc etc

05-04-2006, 13:22

Citaat door saadia29:
Ga naar Ikea, laat ze spelen in Kinderland, ga jij een uurtje rondlopen en koffie drinken Dat doe ik dus op een regenachtige middag

Die van mij spelen nu in de tuin, als ze wat ouder zijn mogen ze van mij ook buiten spelen, maar alleen met mooi weer en dan ook echt spelen met anderen, dus niet hangen en vervelen buiten en dan plannetjes bekokstoven uit verveling.

Ik was vroerger echt een straatkind, van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat met mijn broer, broertje en buurtkinderen vermaakten we ons prima, wat wij allemaal toen hebben gedaan, doen de kids van nu echt niet meer, met de metro naar Gaasperplas, hutjes bouwen en bomen klimmen, slagbal, voetballen, pakkertje, blikketje trap, fietsen, picknicken etc etc etc
Tijden zijn veranderd en er lopen tegenwoordig gekken rond. Ik kan mijn kids gewoon niet alleen naar buiten laten!

05-04-2006, 13:27

Citaat door saadia29:
Ga naar Ikea, laat ze spelen in Kinderland, ga jij een uurtje rondlopen en koffie drinken Dat doe ik dus op een regenachtige middag

Die van mij spelen nu in de tuin, als ze wat ouder zijn mogen ze van mij ook buiten spelen, maar alleen met mooi weer en dan ook echt spelen met anderen, dus niet hangen en vervelen buiten en dan plannetjes bekokstoven uit verveling.

Ik was vroerger echt een straatkind, van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat met mijn broer, broertje en buurtkinderen vermaakten we ons prima, wat wij allemaal toen hebben gedaan, doen de kids van nu echt niet meer, met de metro naar Gaasperplas, hutjes bouwen en bomen klimmen, slagbal, voetballen, pakkertje, blikketje trap, fietsen, picknicken etc etc etc
goedkopere versie van ballorig

mijn kinderen spelen nu niet buiten, maar ze kunnen zich soms best vrij goed vervelen terwijl ze alles hebben ik hoop op beter weer, kan ik vaker met ze naar buiten

05-04-2006, 13:28



Citaat door nadine26:
Tijden zijn veranderd en er lopen tegenwoordig gekken rond. Ik kan mijn kids gewoon niet alleen naar buiten laten!
Klopt zeker, die van mij zou ik ook niet alleen durven te laten, gelukkig heb ik hier een speelpleintje voor me, dus tegen die tijd dat ze wat ouder zijn, kunnen ze hiervoor spelen.

Wat ook een optie is, andere kinderen mee naar huis nemen en dan samen spelen is ook gezelllig.

05-04-2006, 13:29

Citaat door nadine26:
Tijden zijn veranderd en er lopen tegenwoordig gekken rond. Ik kan mijn kids gewoon niet alleen naar buiten laten!
Juist zo denk ik er ook over.

05-04-2006, 13:29

Citaat door Bintje:
goedkopere versie van ballorig

mijn kinderen spelen nu niet buiten, maar ze kunnen zich soms best vrij goed vervelen terwijl ze alles hebben ik hoop op beter weer, kan ik vaker met ze naar buiten
Ballorig is helemaal in Zaandam, mijn man gaat daar weleens met ze, ik haat het daar, vind het helemaal niet leuk

Pagina's : [1] 2