Bekijk volle/desktop versie : Met Z'n Allen in Marokko --> Wonen In 1 Huis?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-04-2006, 14:02
Lady's


Als jullie in Marokko op vakantie zijn he..dan neem k aan dat je met je man meegaat naar zijn huis. Maar meestal heeft je schoonvader 1 groot huis waar al zijn zonen een etage of kamer in krijgen, toch

Zit je daar met al je schoonzussen, zwagers etc.

Hoe ervaren jullie dit?



Of pakken jullie het anders aan?


Liefs,
Loubi

04-04-2006, 14:19


Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel bij anderen gezien dat het voor heel veelll problemen kan zorgen.

04-04-2006, 14:23

Citaat door Married Woman:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel bij anderen gezien dat het voor heel veelll problemen kan zorgen.
Ja klopt, jammer genoeg hoor ik zulke verhalen maar al te vaak

04-04-2006, 14:25

Citaat door Zustertje_20:
Ik heb er nog geen ervaring mee, deze zomer zal ik het voor de eerste keer met heel de schoonfamilie in een huis wonen in Marokko, ik ben zeeeer benieuwd hoe dat gaat verlopen dus hoop hier wat ervaringen van anderen te lezen
Een goed onderwerp dus

Hoop dat de meiden hun ervaringen zullen delen

04-04-2006, 14:29


Nou wij hebben een vakantie in het huis van m'n schoonouders doorgebracht, maar je kon het niet echt vakantie noemen... mijn schoonouders zijn schatten van mensen, maar echt privacy heb je niet.. dus dat doen we niet meer..
Ze hadden ook aan ons gevraagd of we er een verdieping boven wilde bouwen en dan daar gaan wonen, maar gelukkig heeft m'n man dit geweigerd en zoeken we tegen die tijd iets voor ons zelf

04-04-2006, 14:31

Citaat door Zustertje_20:
Ik heb er nog geen ervaring mee, deze zomer zal ik het voor de eerste keer met heel de schoonfamilie in een huis wonen in Marokko, ik ben zeeeer benieuwd hoe dat gaat verlopen dus hoop hier wat ervaringen van anderen te lezen
deze jaar zal ook mijn eerste jaar zijn met mijn schoonouders, ben ook benieuwd, zie er zelf een beetje tegenop hoor verhalen van mijn zussen en kennisen, dat er alleen maar ruzie uit vloeit en ben bang dat dat zal gebeuren

ik hoop het niet anders is mijn vakantie helemaal verpest en die zomer krijg je niet meer terug

04-04-2006, 14:32

Citaat door Safia21:
Nou wij hebben een vakantie in het huis van m'n schoonouders doorgebracht, maar je kon het niet echt vakantie noemen... mijn schoonouders zijn schatten van mensen, maar echt privacy heb je niet.. dus dat doen we niet meer..
Ze hadden ook aan ons gevraagd of we er een verdieping boven wilde bouwen en dan daar gaan wonen, maar gelukkig heeft m'n man dit geweigerd en zoeken we tegen die tijd iets voor ons zelf


Het gaat inderdaad heel vaak niet om de mensen, maar je kan gewoon je ding niet doen. Vooral als je hijaab draagt en de broers van je man zitten heel de dag thuis etc. Dat lijkt me echt moeilijk..

Je schoonouders kunnen schatten van mensen zijn maar als je 24/7 op elkaars lip zit dan kan het minst geringst leiden tot oorlog

04-04-2006, 14:33
We gaan incha allah ALS we op vakantie gaan bij mijn schoonouders, maar we hebben gewoon onze eigen etage, badkamer, woonkamer, slaapkamer, dus is echt relax.

04-04-2006, 14:34

Citaat door doha:
deze jaar zal ook mijn eerste jaar zijn met mijn schoonouders, ben ook benieuwd, zie er zelf een beetje tegenop hoor verhalen van mijn zussen en kennisen, dat er alleen maar ruzie uit vloeit en ben bang dat dat zal gebeuren

ik hoop het niet anders is mijn vakantie helemaal verpest en die zomer krijg je niet meer terug
Allah y7afdam mn lmasayib a gti

04-04-2006, 14:35
Wij gingen vroeger altijd naar onze " eigen verdieping " in marokko. Drie schoonzussen met elk hun eigen privacy en beneden onze schoonouders. Ik vond het altijd prima, had het erg naar mijn zin. Heel gezellig ook. elke namiddag kwamen we beneden ( of bij een van de schoonzussen) bij elkaar voor emieriendar, had onze schoonmoeder lekker msemen gemaakt of iets anders lekkers. Als de de drukte me soms te veel werd kon ik me altijd terugtrekken boven! Ik had er dus geen enkel probleem mee dat we met zijna llen in een huis woonden!

04-04-2006, 14:36

Citaat door loubiaaa:


Het gaat inderdaad heel vaak niet om de mensen, maar je kan gewoon je ding niet doen. Vooral als je hijaab draagt en de broers van je man zitten heel de dag thuis etc. Dat lijkt me echt moeilijk..

Je schoonouders kunnen schatten van mensen zijn maar als je 24/7 op elkaars lip zit dan kan het minst geringst leiden tot oorlog
Juist en om de Relatie goed te houden, wil ik dat liever niet... en ook al neem je je schoonmoeder vaak mee uit, als je een keer alleen met je man uit gaat voel je je dan toch weer schuldig

04-04-2006, 14:37
wij zijn ook naar zijn ouders gegaan in marokko en eerlijk ik verwachtte het ergste maar het viel reuze mee.

we hadden genoeg privacy en als we weg wilden hoefden we geen verantwoording af te leggen of zo. als ik thuis kwam en moe was trokken we ons terug. met mijn mans schoonzus kon ik het goed vinden. eigelijk vond ik haar 1 van de leukste. ik ging ook als ik thuis was bij haar aan de keukentafel zitten en bleven uren praten.


mijn schoonmoeder vroeg me altijd waar we heen zijn geweest en gaf dan tips waar we nog meer heen moeten. of verteld mijn man welke plekken hij me heen kan nemen. eerlijk ik vond het er alhamdoelilah helemaaaaaaaaaaaaaal top.

toen mijn ouders geen eigen huis hadden en bij mijn opa en oma woonden...toen gaf het wel problemen ja. mijn ma meskina was blij toen mij pa eigen huis had gebouwd

04-04-2006, 14:39



Citaat door Safia21:
Juist en om de Relatie goed te houden, wil ik dat liever niet... en ook al neem je je schoonmoeder vaak mee uit, als je een keer alleen met je man uit gaat voel je je dan toch weer schuldig
dat is het nou juist ik vroeg ze heeeeeeeeeeeel vaak mee, maar ze wouden niet. ze zeiden echt altijd van nee nee gaan jullie maar. nee wij gaan wel ergens anders heen.

2 keer in hele vakantie is mijn schoonma meegegaan. 1 keer naar strand en 1 keer winkelen en toen bij alles wat ze zag kocht ze wat voor me. daar voelde ik me wel verlegen over

als ik alleen met mijn man ging voelde ik me niet schuldig want ik heb ze hele tijd gevraagd maar ze weigeren. zelfs als zijn kleine nichtjes bij me in de kamer kwamen, jaagde zijn ma hun weg omdat ze vond dat ik moest rusten.

04-04-2006, 14:39

Citaat door loubiaaa:
Allah y7afdam mn lmasayib a gti
amin

sinds ik weet dat we deze jaar samen gaan loop ik alleen maar te piekeren en stressen omdat ik bang ben dat er echt ruzie komt, heb een schoonzus die aan je plakt en als je nee tegen haar zegt dan komt er ook ruzie

04-04-2006, 14:39

Citaat door Safia21:
Juist en om de Relatie goed te houden, wil ik dat liever niet... en ook al neem je je schoonmoeder vaak mee uit, als je een keer alleen met je man uit gaat voel je je dan toch weer schuldig
Ja precies, bnedem tgelih f ti9ar..

Ma diri sda3 m3a 7ed o may dir 7ed m3ek sda3

Pagina's : [1] 2 3 4 5