Bekijk volle/desktop versie : Deel 2,van mijn vraag aan de zusters zonder hijab....

Pagina's : 1 [2]

27-09-2002, 11:36
Salaamm Wa3alaykom zusters en broeders..

Ik vind het goed dat hier over gediscuseerd wordt. Wallah. zo kan je er achter komen hoe onze mede moslims over dingen denken, en zo leer je veel over de islaam en de verschillende culturen waarin wij leven..
Ik moet jullie wat bekenen.. Ikheb vorrig jaar 2 maanden een hoofdoek gedragen,maar shaitan had de macht van me over genomen. Ik wou em ineens niet meer dragen.. Waarom ik dat niet wou dat begrijp ik nog steeds niet van me zelf.. En je hebt gelijk moslima_17 we verzinnen allemaal smoesjes om ons zelf eruit te praten, maar dat is eigenlijk niet de rede, de echte reden is gewoon omdat je em niet wil dragen. Simpel.. Dat zeg ik eerlijk, ik had ook vaak gezegd :

xik ben er nog niet aan toe.
xik draag em wel als ik ga trouwen
xAls ik em draag dan wil ik het allemaal goed gaan aanpakken

Allemaal onzin, want als je denkt: als ik em draag dan draag ik hem goed.. dan zou je eigenlijk moeten denken.. dan is dat mn eerste stap in de goede richting, toch

Maar waar ik wel meezit is:
Ik heb vorrig jaar een presentatie gehouden over de islaam en tijdens het lezen van boeken en al die informatie bronnen las ik dit:

Vroeger (rond de tijd van de profeet vzmh. de hoofdoek aangeschaft werd om de volgende reden: Zodat de mannen niet op de vrouwen verliefd worden)

Nou wat ik me afvraag is dan (en begrijp me niet verkeerd het is gewoon een vraag) Is dat nog wel nodig, want tegenwoordig is het niet zo dat de mensen (mannen en vrouwen) verliefd worden op de haren van hun partner? Je valt toch op iemands innerlijk! of ja er zijn blijkbaar mensen die nog steeds op iemand uiterlijk vallen maar dat is toch niet de point?!
Als dat de enige reden is waarom de islaam van je vraagt om je zelf te bedeken (hijab te dragen) dan begrijp ik best dat mensen erover willen discuseren om dat ze niet weten of het allemaal nog wel nodig is..

Ik schrijf dit niet om over te komen als een shaitan.. maar om er meer over te weten te komen.. Weet iemand of dit waar is, wat ik gelezen heb of niet.. Ik hoop dat hier reactie op krijg. Alvast bedankt

Wa Salaam Wa3alaykom!
Groet, ikram

Ps: ik draag em nog steeds niet (hellaas)

27-09-2002, 11:41

ps: zoals je kan merken ben ik hier nieuw! Aangenaam kennis te maken met jullie. en ga zo door.Goed zo Wallah eindelijk gaan de jongeren moslims goed voor uit!!
xxx ikram is de naam eigenlijk

27-09-2002, 14:45
Salaam Wa3alaykom ya FARD?

Ik ga je vraag proberen te beantwoorden
Toen ik em op deed was ik een meisje van 16 (2 jaar geleden) en het was toen ramadan en ik ging heel vaak met elmaghreb naar de moskee om te bidden en de preken te horen, dat heeft veel invloed op een meisje van mijn leeftijd, ik ging ook op zondag naar de moskee om lezingen etc bij te wonen die in het nederlands waren waardoor je het allemaal ook beter begrijpt. Ik voelde me prima en vanaf het begin van de ramadan had ik die hoofdoek op en vond het ook heel leuk om em op te hebben, je hebt veel soorten manieren van dragen tegenwoordig, dus het is ook best modern ook. Maar toen kwam het, ineens kwam er een jongen waar ik heel erg verliefd op werd... (SHAITAN) Ik vond hem zo leuk dat ik onzeker werd, ik dacht als ik een hoofdoek draag dan kan hij mn mooie haren niet zien (het is geen kapsones,maar ik mag best trots zijn op mn haar) En strax vind hij mij niet leuk enz enz. En ik had em nog niet uit gedaan.. Tot ik begon te denken van.. Ik voel me zo'n ongelovelijke scheinhijl!! Want ik vind een jongen leuk en op straat ziet iedereen me met een hoofdoek en denken ze dat ik een perfect moslim meisje ben.. En toen heb ik em af gedaan. Ik weet het.. Het was fout.. Ik had het niet moeten doen, maarja.
Ik had andersom moeten denken. In plaats van dat ik die hoofdoek af moet doen. moet ik er voor zien te zorgen dat ik die jongen uit mn hoofd haal!!En dat is ook precsies waarvoor ik andere meisjes voor wil waarschuwen, al heb je em nou een maal op (het is een helle groten stap op em om te doen) laat em dan ook om, doe em dan niet meer af! Want dan word die stap alleen maar moeilijker en moeilijker om em weer te nemen!!
Maar ik denk dat alles van zelf wel komt.. er komt een dag dat ik wel op ga doen en voorgoed, en dat ook op de juiste manier hoop ik , Insha'allah
Maar ik hoop dat ik je vraag zo goed beantwoord heb..
nou hebben jullie ook nog een beetje prive over mij gelzen maar goed, we kennen mekaar toch niet persoonlijk.

wa salaam wa3alaykom

ps: sorrie als ik veel spelling fouten maak

27-09-2002, 15:57
Sallaam ya FarD

Ik ben blij met wat je mij geschreven hebt, maar mag ik nog even een paar dingen eraan toevoegen...
Ik ben niet het typje dat vriendjes neemt.. Ik kan er hellaas niets aan doen dat ik verliefd word maar ik zal geen vriend nemen.. En mijn liefde voor Allah is het grootst!! Waarscheinlijk heb ik dat niet duidelijk gemaakt .. duss bijdeze.. maar toch bedankt. ik hoop het ook insha állah
Groetjes
Ma3asalama miss 17

11-11-2008, 01:24

Topic is van 2002.

11-11-2008, 01:48

Citaat door florida:
Topic is van 2002.

11-11-2008, 01:51

Citaat door Soufiane_A:

13-11-2008, 00:59

Citaat door miss 17:
Salaamm Wa3alaykom zusters en broeders..

Ik vind het goed dat hier over gediscuseerd wordt. Wallah. zo kan je er achter komen hoe onze mede moslims over dingen denken, en zo leer je veel over de islaam en de verschillende culturen waarin wij leven..
Ik moet jullie wat bekenen.. Ikheb vorrig jaar 2 maanden een hoofdoek gedragen,maar shaitan had de macht van me over genomen. Ik wou em ineens niet meer dragen.. Waarom ik dat niet wou dat begrijp ik nog steeds niet van me zelf.. En je hebt gelijk moslima_17 we verzinnen allemaal smoesjes om ons zelf eruit te praten, maar dat is eigenlijk niet de rede, de echte reden is gewoon omdat je em niet wil dragen. Simpel.. Dat zeg ik eerlijk, ik had ook vaak gezegd :

xik ben er nog niet aan toe.
xik draag em wel als ik ga trouwen
xAls ik em draag dan wil ik het allemaal goed gaan aanpakken

Allemaal onzin, want als je denkt: als ik em draag dan draag ik hem goed.. dan zou je eigenlijk moeten denken.. dan is dat mn eerste stap in de goede richting, toch

Maar waar ik wel meezit is:
Ik heb vorrig jaar een presentatie gehouden over de islaam en tijdens het lezen van boeken en al die informatie bronnen las ik dit:

Vroeger (rond de tijd van de profeet vzmh. de hoofdoek aangeschaft werd om de volgende reden: Zodat de mannen niet op de vrouwen verliefd worden)

Nou wat ik me afvraag is dan (en begrijp me niet verkeerd het is gewoon een vraag) Is dat nog wel nodig, want tegenwoordig is het niet zo dat de mensen (mannen en vrouwen) verliefd worden op de haren van hun partner? Je valt toch op iemands innerlijk! of ja er zijn blijkbaar mensen die nog steeds op iemand uiterlijk vallen maar dat is toch niet de point?!
Als dat de enige reden is waarom de islaam van je vraagt om je zelf te bedeken (hijab te dragen) dan begrijp ik best dat mensen erover willen discuseren om dat ze niet weten of het allemaal nog wel nodig is..

Ik schrijf dit niet om over te komen als een shaitan.. maar om er meer over te weten te komen.. Weet iemand of dit waar is, wat ik gelezen heb of niet.. Ik hoop dat hier reactie op krijg. Alvast bedankt

Wa Salaam Wa3alaykom!
Groet, ikram

Ps: ik draag em nog steeds niet (hellaas)

salam alaikoem lieve zuster,

Wat betekent de hijaab?

-de hijaab betekent niet alleen je haren bedekken, maar heel je lichaam. alleen je gezicht en handen mogen onbedekt blijven. om zo onze schoonheid te verbergen en die alleen aan onze mannen te tonen. het doel van de hijaab is dus niet alleen je haar bedekken, maar je schoonheid.

-de hijaab dragen houdt ook in dat een moslima niet opgemaakt, geparfurmeerd en versierd met sieraden haar huis verlaat.

dus het doel van de hijaab dragen doen we niet omdat we bang zijn dat mannen op onze haar vallen, maar om onze "hele" schoonheid te bedekken.

zo beschermen wij onszelf niet alleen tegen de blikken, maar ook tegen shaytaan die bij ons influistert dat bijv. een jongen die naar je gefloten heeft, best leuk is en je daar best mee zou willen afspreken enz. en dat zijn dingen die Allah verboden heeft. dus de hijaab dragen beschermt je tegen zondes, beste zuster.

discussies hierover onstaan vaak doordat mensen dit overdreven vinden en vinden dat vrouwen "vrijer" mogen zijn. Terwijl Allah Weet wat het beste voor ons is, en daarom moeten wij moslima's, nooit aan Zijn Bevelen twijfelen.

hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd en Moge Allah al onze zondes Vergeven, inshaa Allah!

13-11-2008, 07:20

Citaat door moslimamma:
salam alaikoem lieve zuster,

Wat betekent de hijaab?

-de hijaab betekent niet alleen je haren bedekken, maar heel je lichaam. alleen je gezicht en handen mogen onbedekt blijven. om zo onze schoonheid te verbergen en die alleen aan onze mannen te tonen. het doel van de hijaab is dus niet alleen je haar bedekken, maar je schoonheid.

-de hijaab dragen houdt ook in dat een moslima niet opgemaakt, geparfurmeerd en versierd met sieraden haar huis verlaat.

dus het doel van de hijaab dragen doen we niet omdat we bang zijn dat mannen op onze haar vallen, maar om onze "hele" schoonheid te bedekken.

zo beschermen wij onszelf niet alleen tegen de blikken, maar ook tegen shaytaan die bij ons influistert dat bijv. een jongen die naar je gefloten heeft, best leuk is en je daar best mee zou willen afspreken enz. en dat zijn dingen die Allah verboden heeft. dus de hijaab dragen beschermt je tegen zondes, beste zuster.

discussies hierover onstaan vaak doordat mensen dit overdreven vinden en vinden dat vrouwen "vrijer" mogen zijn. Terwijl Allah Weet wat het beste voor ons is, en daarom moeten wij moslima's, nooit aan Zijn Bevelen twijfelen.

hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd en Moge Allah al onze zondes Vergeven, inshaa Allah!

Je hebt gelijk hoor, in 2002 waren ze nog niet zo ver .

13-11-2008, 07:22

Citaat door Uitgeblust:
As Salaam Aleikoem Wr Wb Wm

Een hele discussie over meisjes en hoe wij ons moeten gedragen, laten we het eens over de jongens gaan hebben die zich zwaarder misdragen dan alle meisjes bij elkaar.
Jongens alleen maar met beschuldigingen komen, mensen veroordelen, bedriegen, liegen, stelen, dealen, BEDREIGEN, omdat hun vinden dat een meisje zich zo hoort te gedragen tewijl het zelf de GROOTSTE SCHOFTEN ZIJN.
Je bedoelt het goed Moslima (moge Allah je belonen voor al je goede werken) maar begin nu ook eens over de jongens en hoe zij zich moeten gedragen

JE WEET HEEEEEEEEEL GOED WAT IK BEDOEL

As salaam Aleikoem

Allah ie Ra7mou, deze lid is overleden

13-11-2008, 14:26

Citaat door Akhlaaq:
Allah ie Ra7mou, deze lid is overleden

meen je dat serieus?

13-11-2008, 15:30

Citaat door moslimamma:
meen je dat serieus?

Helaas wel.

Zo zie je maar, de dood kent geen leeftijd. Hij kan je elk moment overvallen, je bent er nooit klaar voor.

13-11-2008, 16:05

Citaat door Devil666:
Ik heb te mooi haar om te verbergen
Verder hebben mijn mooie haren zonlicht en zuurstof nodig om mooi te gaan groeien en glanzen. Als ze verborgen blijven onder zo doekje dan gaan mijn haren dood en worden ze dof en lelijk.
Dus ik bewaar dat doekje alleen voor tijdens het gebed thuis.

Iwa Mezien

Zou ik ook doen als jou was

13-11-2008, 19:56

Citaat door Devil666:
Mooi, doe je het al dan?

Nee ik heb vast niet zulk mooi haar als jij, dus ik bedek het gewoon, onder een super lange lange hijaab zoveel moet ik bedekken.Oja ook mijn figuur onder lange wijde kleding allemaal om die reden .

Pagina's : 1 [2]